SHL 2021 - 2022

Hockeydags igen. Efter första perioden leder Redhawks med 1-0 borta mot Örebro och Djurgården över lökarna i Växjö med samma siffror. Jag tar ett glas rödtjut och avvaktar fortsättningen.

Det kan bli en riktigt trevlig lördag. Redhawks leder med 4-1 i Örebro efter 2 perioder samtidigt som Djurgården har utökat till 2-0 mot Lökarna. Och Brynäs har vänt, leder nu över bondlurkarna.

Malmö vann till slut mot Örebro med 3-4. Tyvärr lyckades Lökarna vända och vinna över Djurgården samtidigt som bondlurkarna fick 2 poäng mot Brynäs.

Vad har hänt med Djurgården, jag är förvånad. Och vad har hänt med forumets trevligaste tråd? Den är snart en enmansshow. :(

Malmö vann till slut mot Örebro med 3-4. Tyvärr lyckades Lökarna vända och vinna över Djurgården samtidigt som bondlurkarna fick 2 poäng mot Brynäs.

Vad har hänt med Djurgården, jag är förvånad. Och vad har hänt med forumets trevligaste tråd? Den är snart en enmansshow. :(
Ja idag var det bara du Berra. Själv kom jag nyss hem och lider med denna så annars trevliga tråd.

Allt är åt helvete. Vad händer? Nu måste Luleå sänka Skåningarna borta och Växjö hemma...bara för att komma upp på banan. Herregud vilken katastrof start.
Känner igen det från Redhawks usla start i fjol men det blev bättre. Men imorgon hoppas jag att ni kammar hem noll poäng, jag skall vara på plats. Men banka gärna skiten ur lökarna sen, det hade fler än jag uppskattat. :)

Nu blir det OT men det får ni ta;). Igår vann Tps Åbo mot löklaget, och det gjorde mig glad. På fredag spelar HV mot Karlskoga i JPG, lär bli fullsatt som vanligt med ett enormt tryck på läktarna. Dottern följer med. Premiär och det lär bli en upplevelse:thumbsup: hon aldrig glömmer. Finns ju alternativ här runt hörnet, men det köpelaget sponsrar vi icke.

Nu blir det OT men det får ni ta;). Igår vann Tps Åbo mot löklaget, och det gjorde mig glad. På fredag spelar HV mot Karlskoga i JPG, lär bli fullsatt som vanligt med ett enormt tryck på läktarna. Dottern följer med. Premiär och det lär bli en upplevelse:thumbsup: hon aldrig glömmer. Finns ju alternativ här runt hörnet, men det köpelaget sponsrar vi icke.
Efter att ha sett Västerås mot Karlskoga får jag ändå utfärda en varning för Karlskoga. Jag har följt laget i fyra år nu och kan konstatera att årets upplaga blir ett allvarligt hot mot Havs eventuella återkomst till SHL.
BTT

Snacka om valuta för pengarna i Scandinavium :) 3-2 efter första period. Kan sluta hur som helst.

Sitter du och svettas @Berralund både Malmö å Luleå kommer från förluster ;)
Nästa helg är Frölunda på besök i Skåne, så även Micke.T för att avnjuta en vinst och jäklas lite med kapten :laugh:

3009A112-3ABE-47F2-8ECF-4E754981511D.jpeg
Så där ja! Laget tackar klacken efter att vi tystat de röda pippifåglarna i deras egen holk. :p

Jaså, du var också där. Sur match med torsk med 42 sekunder kvar. Rättvis seger för Luleå där dom var bäst i andra och tredje perioderna. Jag ser faktiskt mig själv på bilden, står med halsduk mittemot.

Liten värld. :D

Luleå ville och behövde vinna mer än Malmö. Tycker det märktes och tror många i Malmös lag hade nog redan tankarna på derbyt som kommer på lördag.

Men jag har nog aldrig varit så nöjd på plats i Malmö Arena som efter den här matchen. Hade känts orättvist sett till hela matchen om PP2-läget vi fick emot oss i mitten av tredje där Malmö gjorde mål, hade gjort att vi tappat segern för tycker vi förtjänade 3p trots allt.

Liten värld. :D

Luleå ville och behövde vinna mer än Malmö. Tycker det märktes och tror många i Malmös lag hade nog redan tankarna på derbyt som kommer på lördag.

Men jag har nog aldrig varit så nöjd på plats i Malmö Arena som efter den här matchen. Hade känts orättvist sett till hela matchen om PP2-läget vi fick emot oss i mitten av tredje där Malmö gjorde mål, hade gjort att vi tappat segern för tycker vi förtjänade 3p trots allt.
Ja man måste göra mål för att vinna och Malmö hade förtvivlat svårt att få hål på Luleå, det återstod ju bara ett par sekunder i 5 mot 3 innan Joakim Ryan hängde in pucken i maskorna. Lyckas man inte göra mål i första perioden när man hade ett stabilt övertag (LHFs första skott på mål kom efter knappa 12 minuter) vinner man inte.

Nya tag imorgon mot bondlurkarna i Ängelholm, vinner vi där är denna förlusten glömd!

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp