Letar artistens namn.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J

jpyllman

Gäst
När jag va i Thailand 1993 så spelades en låt mest hela tiden. Det va en tjej som sjöng och hon va väldigt poppis just då. Låten gick något i stil med 'chan dtai mii dai'. Eller på svenska, 'jag vill inte dö'. Och om jag kommer ihåg rätt så hade hon aids. 1995 när jag va i Thailand igen så va hon död. Och hennes lilla dotter, 13-14 år, sjöng mammas låtar på välbesökta tillställningar. Såg någon videoupptagning på en sådan konsert. Min fru säger bara att det är någon kille som är känd för en låt som går 'chan dtai mii dai'. Och det är möjligt. Men jag är helt säker på att det va en tjej. Någon som har några förslag???
 
Känner inte igen namnet. Måste leta runt efter lite mer info för att se. Tack iaf.
 
"jpyllman " sa:
När jag va i Thailand 1993 så spelades en låt mest hela tiden. Det va en tjej som sjöng och hon va väldigt poppis just då. Låten gick något i stil med 'chan dtai mii dai'. Eller på svenska, 'jag vill inte dö'. Och om jag kommer ihåg rätt så hade hon aids. 1995 när jag va i Thailand igen så va hon död. Och hennes lilla dotter, 13-14 år, sjöng mammas låtar på välbesökta tillställningar. Såg någon videoupptagning på en sådan konsert. Min fru säger bara att det är någon kille som är känd för en låt som går 'chan dtai mii dai'. Och det är möjligt. Men jag är helt säker på att det va en tjej. Någon som har några förslag???
Hej, :wai:
Jag kommer ihåg en sång som troligen heter ฉันตายไม่ได้ tjănn taaj mâj dâj, och som sjungs av den manliga artisten ติ๊ก ชีโร่ Tíck Shii-råå (Fast han lever nog ännu) 8)
Den låten sjöngs hela tiden på TV för många år sedan i en reklamfilm som sålde livförsäkringar. :nod:
Den reklamfilmen,som ju som sagt krängde livförsäkringar,handlade om hur den gamla döda mostern vaknar till liv igen och blir återuppstånden. :eek: ;D

Shaowpanyaa
 
Jaja, mest en rolig grej att ta reda på vad hon hette. Vad jag kommer ihåg så va det en tjej. Och vad de thailändare sa till mig så hade hon aids. Och vad jag kommer ihåg så vad det en dotter som sjöng hennes sånger efteråt. Och jag har för mig att betydelsen va 'jag vill inte dö'. Men jag kan ju ha fel.

Den uppgift som jag är minst säker på är detta om aids. För 1993 så visste inte thailändare egentligen vad det va för något. Eller det kanske va det typiska Thai som visade sig och så länge man bad till Budda så va aids bara en liten förkylning. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
3 K
Anonymius
A
A
Svar
19
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
65
Visningar
16 K
Anonym
A
A
Svar
6
Visningar
3 K
Anonymius
A
P
Svar
3
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
pa_sak
P
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
10 K
A
A
Svar
3
Visningar
1 K
A
A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
T
Svar
11
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
hanniiih
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
E
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
L
Svar
4
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp