Sverige är ändå bäst för att...

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
upps !! Just det den har brunnit ner 2 ggr på 2 år,så nästa gång
dom byggt upp den med skandia pengar måste ni rusa dit.

"legolas " sa:
Vad sjutton har ni egentligen uppe i Stockholm mer än Rinkeby och kupolen i Solna.... Och moskeen i nån förort.....
Ja du Lego för en gång skull verkar du ha rätt, jag funderade på väg till jobbet men kom inte på något vi har av det ni har i Gbg. Några exempel:

Konstant blåsigt - nej det har vi inte.
Regn från sidan - nej vi har det uppifrån.
Göteborgare - nej tack och lov.
Hög skatt - Inte lika hög
Blaskig vinter - nej inte lika ofta

Det blir en karma Lego ... men ha tröst det finns direkttåg till huvudstaden ... :D

Jag kan väl villigt erkänna att jag själv är invandrad från Småland, men att bräka på i Stockholmska görs inte efter nästan 30 år, man tappar inte bgreppet så snabbt :)

Förorter ... hmmm nu pratar vi om Sthlm :) De flesta förorter som inte är så tilltalande ligger ändå utanför kommunen ;)

Legolas, betänk att mannen som grundade Göteborg var från Stockholm...

Lego!

Hur i allsin dar har Du fått för Dig att Stockholm fungerar? Aldrig bott där när det kommit snö, va? Tre cm och stan yrar om snökaos, tio och allt står still.

"legolas " sa:
Hahaha bra inlägg där... han pekade och sade att - "Här skall staden ligga", pös sedan iväg, och spenderade Sveriges penningar på en massa krig,

legolas
klart att han pös i väg fort som fanken. Det var ju bara göteborgare där :)

Nå, jag gillar götet. har både spelat sm i petanque där flera gånger och varit där för att uppträda. Även hälsat på dottern som bodde där några år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp