Vad äter du for julmat i Thailand

Nobel komiten har stor fest i den Blå Hallen i Stockholm . Og 44 kocker skal lage til maten ,her er kun dei beste råvarene godtnokk , dei kjoper svenskane frå Norge , dei skal ha sjomat av god kvalitet .

Ja, varför har inte Norge något liknande som Nobelpriset?
Vad har vi för norska vetenskapsmän eller uppfinningar. Osthyveln?
Nu "har" iof Norge just Nobelpris. Fredspriset.

Jag har inte koll på vad som käkades på Banqueten efter utbildningen av priset i Oslo dock. Kan ha varit svensk mat.

Sverige får betala och priset instiftades när Norge var i union med Sverige.

Jag har inte koll på vad som käkades på Banqueten efter utbildningen av priset i Oslo dock. Kan ha varit svensk mat.

Arrangeras i Norge men Sverige betalar, då är det väl inte Norge som "har" det?
Är det inte då Sverige som har det men valt att lägga det och arrangera det i Norge?

Nobel komiten har stor fest i den Blå Hallen i Stockholm . Og 44 kocker skal lage til maten ,her er kun dei beste råvarene godtnokk , dei kjoper svenskane frå Norge , dei skal ha sjomat av god kvalitet .
P1140707.JPG

Norge delar ut fredspriset. Hade det varit ett pris med norskt ursprung så kanske det hade hetat Munch priset, eller något annat.

Norge delar ut fredspriset. Hade det varit ett pris med norskt ursprung så kanske det hade hetat Munch priset, eller något annat.
Ja svenskar får i alla fall lära sig det i typ mellanstadiet.

Jag undrar mest över maten på den Norska Banqueten, kan det vara Norska kockar som lagar Svensk mat, Ärtsoppa med pannkakor, Palt eller kroppkakor.

Synd att det inte heter roald dahl priset………
Hehe, ja Roal Dahl var en alldeles underbar barnboksförfattare (numera PK-censurerad) vars böcker även vuxna kan läsa med behållning.

Han lär ha varit en vedervärdig personlighet och förlagspersonalen var närmast livrädda för honom. Dessutom en uttalad antisemit så det hade ju suttit fint i dagsläget med ett sådant pris. Men kan Sveriges intellektuella PK-folk gilla Jan Myrdals Leninpris, så varför inte? :rolleyes:

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R

Tillbaka
Topp