Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Något Koh Samet blir det inte till helgen, är ju långhelg och hela ön ser ut att vara så gott som fullbokad, får upp 4 rum på Agoda och 3 rum på booking.
Behövde man inte fundera på det, kan ju iofs åka på en dagstur tar bara 40min - 1 timma från huset till fäjeläget men nä.
Så möjligt det är stopp på alkoholförsäljning till helgen så bunkra upp, brukar det vara den helgdagen.
 
Prediabetes skall tas på största allvar för det utvecklas till 99% till full blown typ 2 diabetes om man inte gör en förändring. Diabetes kommer inte över en natt utan det bygger man upp under många år. Min mor blev av med sin prediabetes på 6 månader endast genom kost. Detta var för ett år sedan. Förra veckan var hon på återbesök och bevisligen har hon fortsatt skött kosten för läkaren gav henne beröm att hon på helt egen väg utan mediciner har blivit kvitt prediabetes/diabetes och har nu normala värden trots en ganska stor övervikt som har hängt med henne i stort sett hela livet men det är en helt annan sak.
Hade jag varit yngre hade jag nog gjort något radikalt men nu på ålderns höst måste man njuta av livet medans man kan.Man kommer att dö av något så man får väl söka en medelväg
 
Nä ibland kan det behövas tuffare åtgärder men vanligast är att det slinker ned saker som många inte tror påverkar blodsockret. Om du orkar och känner för det så kan du föra lite dagbok över vad du stoppar i dig om dagarna och under vilka tider. Delar du sedan det i ett PM till mig så kan jag lättare komma med mer exakta förslag på vad du skulle kunna ändra på. Viktigt att veta angående Hba1c är att det tar minst tre månader att få ett förändrat resultat. Så en förändring man gör måste få den tiden på sig för att man skall säga/se/mäta att det givit effekt. Att redovisa vad du äter/dricker så kan jag snabbt kanske peka på något som du kunde ändra på direkt.
Under några år hade jag problem likt det beskrivna när jag varit i Thailand. Jag slutade med kaffe 3 i 1, försökte äta mat utan socker och sa till om det till "kocken", minskat på godis och glass. Är mera spartansk med frukt än tidigare. Hittills har resultatet varit hyfsat men vet inte vad som varit viktigast. I Sverige verkar allt lättare. Kan finnas dolda faktorer i thaimaten, som jag inte känner till.
 
Hade jag varit yngre hade jag nog gjort något radikalt men nu på ålderns höst måste man njuta av livet medans man kan.Man kommer att dö av något så man får väl söka en medelväg
Förstår hur du tänker men ibland kan ändå små förändringar göra skillnad. Förändringar som man inte ens saknar i efterhand. En förändring kan vara att halvera intaget av något men inte helt sluta. Diabetes är inte livskvalité. Jag har mist tre stycken nära och kära i sviterna av diabetes och deras sista tid i livet var inte angenäm.
Säger det igen. Om du orkar och vill då stöttar jag gärna. Du äger bollen.
 
Under några år hade jag problem likt det beskrivna när jag varit i Thailand. Jag slutade med kaffe 3 i 1, försökte äta mat utan socker och sa till om det till "kocken", minskat på godis och glass. Är mera spartansk med frukt än tidigare. Hittills har resultatet varit hyfsat men vet inte vad som varit viktigast. I Sverige verkar allt lättare. Kan finnas dolda faktorer i thaimaten, som jag inte känner till.
Finns mycket dolt i allt vi äter. Enda sättet om man vill ha full kontroll är att skaffa sig kunskap samt laga sin egen mat från grunden. Allt hänger på hur stor insats man behöver göra.
3 i 1 kaffe är bra att du slutade med ;)
 
Finns mycket dolt i allt vi äter. Enda sättet om man vill ha full kontroll är att skaffa sig kunskap samt laga sin egen mat från grunden. Allt hänger på hur stor insats man behöver göra.
3 i 1 kaffe är bra att du slutade med ;)
Jag har slutat att stå vid grytorna. Har tappat orken så det blir min fru som står för matlagningen förutom frukostgröten som jag inte kan avvara. Jag tror att det frukten och lite chokladgodis som är boven i dramat. Jag mår bra och vill gärna njuta av livets goda.
 
Mycket folk på gymmet idag, blir ett bröstpass sen åka och planera Lörd-Sönd.

20240222_104614.jpg
 
Bokat hotell i Bangkok och middagskryssning på floden på Lörd.
Tyvvär Macha Bucha day så är ju ingen alcoholförsäljning, tänkte ju ta en öldag, den enda denna ledigheten.
Typiskt.
 
Jag dricker inte kaffe i vanliga fall men nu skall jag testa en kapsel.
Får vi se om kaffe har någon verkan för eftermiddagarna brukar ju inget ske, kanske jag blir pigg och orkar tvätta bilen och får utnyttjat kvällstimmarna med ;)

20240222_155635.jpg
Jag är tveksam om det där amerikanska eländet gör någon skillnad, åtminstone vanliga bönor smakar som vatten. Väntar med spänning på ett utlåtande trots att jag inte tänker börja använda kapslar.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp