Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Påväg mot nytt resmål
Vi syns igen Thailand
20250130_115513.jpg

10k vad/var?

/ SatanG

Säger bara att jag alltid hållit mig till summor under 10k kr i månaden och det har funkat.

Sist jag blev utredd var när jag var tvungen att betala en murare och hade skickat 38k under två månader och sa det var frugans pengar och de ville veta vart hon fått pengarna ifrån... o ja orka inte hålla på så bytte bank

Säger bara att jag alltid hållit mig till summor under 10k kr i månaden och det har funkat.

Sist jag blev utredd var när jag var tvungen att betala en murare och hade skickat 38k under två månader och sa det var frugans pengar och de ville veta vart hon fått pengarna ifrån... o ja orka inte hålla på så bytte bank

Testade med 100k thb (32,300kr). Inga problem med att visa ursprunget av pengarna om det skulle behövas.
Ser bara att det kan krångla om det är över 20k usd men vi får väl se om någon undrar något.

Var det Swedbank som krånglade?

/ SatanG

Vi har också SEB <=> BKB och jag har nog aldrig skickat mindre än 30 000 SEK/tillfälle. Man vill ju späda ut de fasta avgifterna så gott det går. Några problem har vi aldrig haft.
Nu pratar dom ju om att skicka åt andra hållet, till Sverige och banken ville i Kristers fall veta vad pengarna kommer ifrån.

Brukar du skicka från Thailand till Sverige?

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar