Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Du är säkert jätte duktig på utförsåkning, men som jag skriver har aldrig
sett nån åka baklänges när dom lär sina barn om det var bästa sättet
varför gör inte alla så. Nu ger jag mej hoppas det går bra
Kanske testa, kanske är jag först då.
Var det ju inte ett barn den gången jag skrev om denna gång, men vuxen som var skiträdd och aldrig stått på innan.
Dagen efter ploga han sig ner själv från toppen i Hemsedal på gröna backen.
Hur svårt är det, låsa mellan benen...
Eller om han som lär ut kan åka baklänges, hålla ögonkontakt, prata ansikte mot ansikte, ge instruktioner, fånga upp i famnen om håller på att ramla eller får fart.
Bara för du inte sett det är det inte fel.
Så jag lär ut.

Det du skriver om ser jag i lift men aldrig sett någon åka utför med någon mellan benen

När jag åker baklänges har jag all tyngd framöver, fångar lätt upp om håller på att ramla eller får fart åker dom bara in i mig, jag fångar upp och jag har motstöd för lutar mig naturligt framåt vid baklängesåkning.
Om håller mig framför nedför blir det motsatt och jag tappar.

Japp men funderat på den, tänkte inte riktigt innan.
När dom kommer i Mars är farfar och farmor i Spanien, dom kommer hem när jag åker på sjön i April.
Sen när jag kommer i Maj får vi bara 2 helger familj med farfar och farmor så osäker på om kan undvara en av dom.
Vi får se när närmar sig, farfar och farmor kanske vill hänga på.
Dom kommer säkert att gilla det, det finns ju fler lite äldre där som inte gillar att åka några attraktioner. Tyrolen finns väl fortfarande. :)

Var det inte sina barn han skulle åka med, har aldrig sett nån åka baklänges
som han skriver, men gossen gör som han vill. Har även haft vuxna framför mej, mellan benen alltså

Ena grabben är ju rätt gammal och mer eller mindre vuxen, fast jag räknar att du inte riktigt reflekterar över det folk faktisk skriver.
Personligen så lärde jag mig åka utan någon vuxen, varken framför eller bakom mig.
Det finns även de som kör med lina mellan sig och den som ska lära sig åka.

När jag åker baklänges har jag all tyngd framöver, fångar lätt upp om håller på att ramla eller får fart åker dom bara in i mig, jag fångar upp och jag har motstöd för lutar mig naturligt framåt vid baklängesåkning.
Om håller mig framför nedför blir det motsatt och jag tappar.

Ja, det funkar nog absolut att göra så.
En mindre backe funkar nog även det. Då släpper man lös barnen och så får dom falla några gånger tills dom tröttnar på att falla.

Dom kommer säkert att gilla det, det finns ju fler lite äldre där som inte gillar att åka några attraktioner. Tyrolen finns väl fortfarande. :)
Japp men farsan är ju inte så glad på Liseberg sen sist det jag skrev om för några år sen.
Plåtslagar knän och går där efter, gammal nykter gubbe nedbrottad av vakterna på Tyrolen pga dom tyckte han gick som full han går som en kofösare.
Polisen kom bad om ursäkt för dessa idiotvakter och inte första gången problem med dom.

Japp men farsan är ju inte så glad på Liseberg sen sist det jag skrev om för några år sen.
Plåtslagar knän och går där efter, gammal nykter gubbe nedbrottad av vakterna på Tyrolen pga dom tyckte han gick som full han går som en kofösare.
Polisen kom bad om ursäkt för dessa idiotvakter och inte första gången problem med dom.
Minns det nu men sådana idioter träffar man förhoppningsvis inte på igen. Stolpskotten jobbar inte kvar får man hoppas.

Ena grabben är ju rätt gammal och mer eller mindre vuxen, fast jag räknar att du inte riktigt reflekterar över det folk faktisk skriver.
Personligen så lärde jag mig åka utan någon vuxen, varken framför eller bakom mig.
Det finns även de som kör med lina mellan sig och den som ska lära sig åka.
Ja för er med snö på vintern blir det väl mer naturligt.
För mig blev det skidskola vid 6 och syrran vid 4.
Men på den tiden var det såppas med snö nedöver så hade längdskidvana innan, iaf jag, mins inte hur för syrran hon var nog för ung och lärde sig slalom innan stod på längd.
Vi är inte odugliga för att vara sörlänningar, tror tvärtom att rätt duktiga då föräldrarna tog oss till fjällen varje vinter under uppväxten.

Går alldeles utmärkt att åka baklänges. Stavar kan också användas mellan lärare och elev.

Och med tanke på det så hade vi efter 1:an normalt att åkte lägndskidor uppe i motionsspåret med skolan.
Fotbollsplanen spolades med vatten och skridskorink.
Hört med polare som bor där nu, funkar inte längre minus en dag sen 5 dagar plus typ.

Ja för er med snö på vintern blir det väl mer naturligt.
För mig blev det skidskola vid 6 och syrran vid 4.
Men på den tiden var det såppas med snö nedöver så hade längdskidvana innan, iaf jag, mins inte hur för syrran hon var nog för ung och lärde sig slalom innan stod på längd.
Vi är inte odugliga för att vara sörlänningar, tror tvärtom att rätt duktiga då föräldrarna tog oss till fjällen varje vinter under uppväxten.

Finns en massa duktiga ”sörlänningar” och speciellt med tanke på mängden backar och snö.
I Riksgränsen har jag åkt slalom på midsommar när jag var yngre.
När man var riktigt liten så blev det å andra sidan mest störtlopp eftersom det var mycket roligare. Sedan blev det både skogsvägar och en massa hoppande.

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar