Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Finns en massa duktiga ”sörlänningar” och speciellt med tanke på mängden backar och snö.
I Riksgränsen har jag åkt slalom på midsommar när jag var yngre.
När man var riktigt liten så blev det å andra sidan mest störtlopp eftersom det var mycket roligare. Sedan blev det både skogsvägar och en massa hoppande.
Jag gillar mest skogsvägar och hopp, det som är roligast, puckelpist kör jag bara när någon säger dom kan göra en backe som mig, blir mest ett skämt.
Står ofta några pucklar ned, hur går det ;)
Nä precis som du skriver in i skogen och hoppa det är kul..
Får se hur långt ungarna kommer.

Gröna backen i Hemsedal är riktigt härlig, 6km med skön störtlopp inte för brant.
Mycket skogsvägar och hopp vid sidan.

Björkliden har en del backar som är riktigt gryma. Jag kommer inte riktigt ihåg vad den hette, men man tog toppliften. Riktigt bra backe att ”flyta” igenom och massvis av sidospår in i skogen med en hel del stup.
Där har jag aldrig vart men lpter som gröna backen i hemsedal, precis som du skriver 6km med flyta igenom och massav roliga sidospår.
Det jag gillar med hemsedal är att när man kommer till "toppen" finns det flera liftar till nya toppar och man kan sätta sig mitt imellan med en varm termos och par mackor.
Var inte riktigt samma i sälen men där var alternativa aktiviteter bättre

Jag gillar mest skogsvägar och hopp, det som är roligast, puckelpist kör jag bara när någon säger dom kan göra en backe som mig, blir mest ett skämt.
Står ofta några pucklar ned, hur går det ;)
Nä precis som du skriver in i skogen och hoppa det är kul..
Får se hur långt ungarna kommer.
Sen får jag väl säga att jag hoppar inte på pucklarna i en puckelpist utan hoppar imellan pucklarna och åker mer på tid och leker med dom som jag lurat med.
Vill jag hoppa och ha skoj är puckelpist sista jag väljer, åker bara om möjlighet att jäklas lite med någon.
Gillar annars inte pyckel och åker inte i vanliga fal om inte för att jäklas.
Sen får ni se att det jag skriver om är jag för 30 år sen.
Inte gubben jag är idag.

Min snövana sista deceniumet är ju annars bara på och avmönstring..
Är det dåligt väder ombord går jag inte ut, och kan ta par veckor som jag inte går utomhus ombord, väderanpassat, går inte ut och fryser för behöver inte

20250107_133002.jpg

Sen får jag väl säga att jag hoppar inte på pucklarna i en puckelpist utan hoppar imellan pucklarna och åker mer på tid och leker med dom som jag lurat med.
Vill jag hoppa och ha skoj är puckelpist sista jag väljer, åker bara om möjlighet att jäklas lite med någon.
Gillar annars inte pyckel och åker inte i vanliga fal om inte för att jäklas.
Sen får ni se att det jag skriver om är jag för 30 år sen.
Inte gubben jag är idag.

Puckelpist är inte något vidare roligt, så jag är av samma åsikt.
Idag hade jag nog inte fixat en puckelpist i någon som helst fart.

Däremot så kommer jag ihåg när man hade fixat en puckelpist i Pullinki, strax norr om Övertorneå.
Vana trogen så drog jag ner för backen och polaren drog före.
Taskigt väder var det, ser att polaren plötsligt försvinner. Vad vi inte visste var att man hade fixat en puckelpist, mitt i backen, där det inte varit något tidigare. Det blev en rejäl plötslig flygtur.

Pullinki var riktigt bra backe, om än lite liten.
Bra skogsvägar var det riktigt gott om.

Skall ut med 99.800 för barnen imorrn, terminsavgift, känns som bara par månader sen betalade det.
Man har ju gått ner kraftigt i lön sen pandemin, förr hade jag råd med The Regent, kan bara drömma om idag där ca 300.000 per unge i terminssavgift och 3 terminer

Björkliden har en del backar som är riktigt gryma. Jag kommer inte riktigt ihåg vad den hette, men man tog toppliften. Riktigt bra backe att ”flyta” igenom och massvis av sidospår in i skogen med en hel del stup.
Har varit där några gånger med omnejd ,, Vackert , Även tagit bandvagn upp till Låktatjåkko, tror Sveriges högsta bar på den tiden . Men med 15 säsonger i Sydtyrolen så e det nr ett för mig ,,Var i Ischg i fjor hmm börjar bli lite för gammal för detta .. Skulle jag dra upp i Sverige i framtiden hade det blivit Branäs ..

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar