Vilken bank och kort i Sverige?

Vad jag menar att är att av de på den svenska bankmarknaden är 2 av de 5 största inte Svenska.
1 är Finsk och 1 är Dansk. Men de fungerar lika bra dom de andra 3 svenska bankerna.
Välj en av dom 5 så blr det bra.
Så är det och vilken man väljer är en idealiskisk smaksak.

Alla ha för och nackdelar....

Men en är bra att ha.....

Jag kan inte skicka och betala något till Filippinerna, inte ens till mitt eget konto i mitt namn sen november 2021.

Jag hade inga problem för två veckor sedan att betala en räkning på 1400 usd till Vietnam.

Till Thailand kan jag fortfarande skicka via internetbanken.
Jag har Swedbank.

Vad jag menar att är att av de på den svenska bankmarknaden är 2 av de 5 största inte Svenska.
1 är Finsk och 1 är Dansk. Men de fungerar lika bra dom de andra 3 svenska bankerna.
Välj en av dom 5 så blr det bra.
Ok jag ställde frågan på forumet vilken är bästa bank idag om man utgick från lokala sparbankerna och fick inget svar så jag googlade och länsförsäkringar bank hade nöjdast kunder efter sparbankerna så gick på dom.

Ok jag ställde frågan på forumet vilken är bästa bank idag om man utgick från lokala sparbankerna och fick inget svar så jag googlade och länsförsäkringar bank hade nöjdast kunder efter sparbankerna så gick på dom.
Flest nöjda svenska kunder är inte samma sak som utskrivna eller bosatta utomlands gör bedömningen på.

Nordea är en dålig bank för boende utanför EU.
Man stänger ner konton och BankID.

Men herregud, jag skriver att jag tog ut kontanter i Sverige och försökte betala räkning kontant.
Jag har inga pengar på svenskt konto än, min lön kommer den 31.
Mina pengar sitter på thaibank.
Jag tänkte var lättast ordna det här men går ju inte betala räkning med kontanter.
Jag kunde heller inte sätta in mina kontanter på kontot då dom inte tog imot.
Nej för bövelen kom inte med pengar till en bank i Sverige 5555 OBS inget skämt

alla stora banker är bra i Sverige lite olika upplägg bara så det spelar ingen roll vilken du väljer same same Ok vissa gubbar
har inte mött det dom vill på banken men kanske det beror på gubben som snacka skit och är otrevlig
Tror jag var väldigt trevlig då jag brukar vara det i personligt möte och gällande ekonomi.
Hon var också väldigt trevlig.
Fick en del förmåner men dom riktlinjer som är nu.
Jag blev förvånad och ringde en vän, dock annat land men han sa att samma för dom nu.
Jag är inte dum eller otrevlig när jag pratar om ekonomi.

Flest nöjda svenska kunder är inte samma sak som utskrivna eller bosatta utomlands gör bedömningen på.

Nordea är en dålig bank för boende utanför EU.
Man stänger ner konton och BankID.
Panpan har ju skrivit sig i Sverige så Nordea fungerar.
Men att undvika att vara kund hos dom p.g.a. de är dåliga för skrivna utanför EU är en annan sak.

Olika banker är bäst på olika saker. De flesta banker är lika bra på bastjänster.
En del banker satsar mer på specifika tjänster och är därmed bättre på dom.
Du vill, förutom bas tjänster, göra utlandsbetalningar till Thailand.
Då ska du inte välja nischbanker.

Du ställde frågan för nästan ett år sedan och sen öppnar du upp en gammal tråd idag.
Då är det inte lätt med färsk information när du redan skaffat dig ett konto.

Du ställde frågan för nästan ett år sedan och sen öppnar du upp en gammal tråd idag.
Då är det inte lätt med färsk information när du redan skaffat dig ett konto.
Som nån så vist skrev här man ska inte fråga på forum om man vill ha viktiga svar.

Nån kan exempelvis skämta eller nåt man vet aldrig

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
1 K
A
T
Svar
3
Visningar