Vilken bank och kort i Sverige?

Om du läser mitt första inlägg så var det ? I början då jag inte hört talas om det innan.
Gjorde mig lite ställd då mina utgifter är där nere.
Jag tycker jag har skrivit klart och tydligt att var bank-kvinnan som sa det till mig idag på morgonen.
Vilken bank har du valt?
Tydligen så går det med Swedbank och Handelsbanken.

Möjligt, fick höra att regeringsbeslut om sända utanför EU.
Men jag vet inte och påstår inte som @Fritz skriver utan frågar och delger vad dom sa på banken.
Tallvikingen kunde skicka från SHB och Fritz menar att det går från Swedbank.
Wise etc. fungerar också. Så det ska väl inte vara några problem, om du väljer en annan bank.
.
Men jag misstänker att du vill skicka hela, eller det mesta, av lönen varje månad => återkommande stora betalningar.
Det är kan möjligtvis vara en annan sak.

Tallvikingen kunde skicka från SHB och Fritz menar att det går från Swedbank.
Wise etc. fungerar också. Så det ska väl inte vara några problem, om du väljer en annan bank.
.
Men jag misstänker att du vill skicka hela, eller det mesta, av lönen varje månad => återkommande stora betalningar.
Det är kan möjligtvis vara en annan sak.
Nope, jag frågade om att ibland behöver jag skicka 10.000sek.
Det kan du inte sa hon, måste godkännas på bankkontoret.
Jag sa ja har ju familj vilket ni redan vet i Thailand och jag skickar till mitt Thailändska konto som ni har registrerat.
Men bra då vet jag, var orolig behövde sälja fonder i Thailand men då vet jag att hon ljög på banken och kan skicka.

Om jag skulle göra som du skriver sa hon att då måste jag delge en kopia av räkning där dom ser vad jag betalar för i Thailand.
Jag sa att jag har ju konto i Thailand, pengarna skickas till mig, du har fått kopior på bankbok och kopior på mina utdrag 6 månader tillbaks.
Hon svara ja jag vet det är skitlöjligt men jag kan tyvvär inte ändra.

Låter väldigt märkligt att det skulle vara så stora skillnader mellan två olika banken

Kanske för att du är "ny" i Sverige och inte så känd ännu av din bank

Jag har ju varit kund i samma bank i närmare 30 år nu

Låter väldigt märkligt att det skulle vara så stora skillnader mellan två olika banken

Hon sa nya regler gäller alla.
Men kan tro som du skriver har man varit kund i 30 år så.....

Väldigt konstigt då det tydligen är nya FN beslut som enligt rykten ligger bakom det hela.....

Ja en historik att skicka regelbundet fungerar, svårare för en ny kund.

En kompis bytte från Handelsbanken till Länsförsäkringar Bank och då blev det stopp.
Hade fungerat utmärkt innan.

Skrev jag det gällande skicka till eget konto i annat land?
Om du vill käfta åtskilj inläggen och läs.
Skrev jag, dock inte till dig utan en annan medlem , att det är "Väldigt konstigt då det tydligen är nya FN beslut som enligt rykten ligger bakom det hela"

Borde alltså inte skilja mellan de olika svenska bankerna.

Möjligt, fick höra att regeringsbeslut om sända utanför EU.
Men jag vet inte och påstår inte som @Fritz skriver utan frågar och delger vad dom sa på banken.
Det är fel på Länsförsäkringar.
Byt bank!!!

Thailand finns under rubriken

Dessa länder kan du som kund få hjälp att skicka utlandsbetalningar till via ditt lokala Länsförsäkringsbolag och Telefonbanken

Men så är det

https://www.lansforsakringar.se/49b...obal/dokument/information/landinformation.pdf

Thailand finns under rubriken

Dessa länder kan du som kund få hjälp att skicka utlandsbetalningar till via ditt lokala Länsförsäkringsbolag och Telefonbanken
Få hjälp att skicka till ja.
Jag vill inte ha hjälp utan skicka som jag vill och summor jag vill.
Hon sa du kan sätta standardöverföring men ointressant då jag inte har standard.
I December betalar jag 150.000 för skola tex jag betalar för försäkringar, hus, bol.
Jag har inte standardöverföring.

En liten nich bank är inte bäst för dina internationella transaktioner.

En av dom 5 största (varav 2 är utländska) rekomenderar jag.
Nu har jag haft med banker att göra ett tag men rederikrav att jag skall ha svensk lokalbank nu.
Jag har haft utländsk bank i 12 år, trodde var tydligt men intvingad till svensk.

Nu har jag haft med banker att göra ett tag men rederikrav att jag skall ha svensk lokalbank nu.
Jag har haft utländsk bank i 12 år, trodde var tydligt men intvingad till svensk.
Vad jag menar att är att av de på den svenska bankmarknaden är 2 av de 5 största inte Svenska.
1 är Finsk och 1 är Dansk. Men de fungerar lika bra dom de andra 3 svenska bankerna.
Välj en av dom 5 så blr det bra.

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
1 K
A
T
Svar
3
Visningar