VISUM TILL SVERIGE

Ja möjligen, Sverige är ju känt för att göra det mesta med tanke på barnens bästa och att få träffa sin pappa borde väl kunna klassas in som trängande familjeskäl.
Men som sagt, jag hade varit mest nojig för flygbolaget om de tar chansen. Kanske om det går friskriva dem från ansvar.
Kör ett email till NOA och förklara situationen, de var snabba att svara på ett bra sätt.
granspolissektionen.noa@polisen.se

Lycka till / SatanG
Får se efter jag vart i Korea, som det är nu så är det bäst som det är, inte tid att vara självisk.

Om man skulle vilja ta familjen till Sverige tillfälligt men nu har ju Schengen infört förbud för onödiga resor in.
Går det att få undantag då yngste sonen är Svensk medborgare men han måste ju som 2 åring ha förälder med, kan mamma och bror tillåtas flyga med honom för att få hem en Svensk medborgare?

Då du inte är skriven i Sverige går det inte.
Hade du haft bostad och varit folkbokförd hade det gått.
Släpper Sverige inte förbudet så kanske hon kan åka som turist till annat land som inte är lika hårda och ni träffas där.

Jag tror Sverige kommer att förlänga förbudet efter 15 maj.

Thailand kommer knappast att neka bosatta i landet inresa efter 1 juni.
En två veckor karantän i hemmet är kanske inte det värsta.

Då du inte är skriven i Sverige går det inte.
Hade du haft bostad och varit folkbokförd hade det gått.
Släpper Sverige inte förbudet så kanske hon kan åka som turist till annat land som inte är lika hårda och ni träffas där.

Jag tror Sverige kommer att förlänga förbudet efter 15 maj.

Thailand kommer knappast att neka bosatta i landet inresa efter 1 juni.
En två veckor karantän i hemmet är kanske inte det värsta.

15 Maj? tråkigt att säga, vad jag har läst så finns det redan ett inreseförbud t.o.m, 15 Juni, och jag kan jag se något om bosättning i Sverige, svenska medborgare har rätt att återinträda till Sverige, om den svenska medborgaren har för avsikt att återvända till sitt hem, och att dessa restriktioner är ett gemensamt EU-beslut, och Statsminister Löven har tidigare gjort ett uttalande, att man måste ställa in sig på detta mentalt, kan ta månader, en lång tid, och jämför vi med tidigare pandemier så talar vi om minst ett år, själv har jag uppfattningen att man kommer att släppa på detta senare i Juni, kanske Juli månad, och detta med trängande behov, för PanPan, nej detta tror jag inte på, är tydligt reglerat vad som ska gälla, men å andra sidan, varför inte prova, kostar bara tiden det tar att formulera skrivelsen....

15 Maj? tråkigt att säga, vad jag har läst så finns det redan ett inreseförbud t.o.m, 15 Juni, och jag kan jag se något om bosättning i Sverige, svenska medborgare har rätt att återinträda till Sverige, om den svenska medborgaren har för avsikt att återvända till sitt hem, och att dessa restriktioner är ett gemensamt EU-beslut, och Statsminister Löven har tidigare gjort ett uttalande, att man måste ställa in sig på detta mentalt, kan ta månader, en lång tid, och jämför vi med tidigare pandemier så talar vi om minst ett år, själv har jag uppfattningen att man kommer att släppa på detta senare i Juni, kanske Juli månad, och detta med trängande behov, för PanPan, nej detta tror jag inte på, är tydligt reglerat vad som ska gälla, men å andra sidan, varför inte prova, kostar bara tiden det tar att formulera skrivelsen....
Är det förlängt till 15 juni har jag missat det.
Även om man har beviljas ett visum är det ingen garanti att man släpps in.
Det har drabbat ett antal som avvisats vid passkontrollen.
Fast nu är det inte ens säkert dom tar emot ansökan på olika VFSGlobal.

Är det förlängt till 15 juni har jag missat det.
Även om man har beviljas ett visum är det ingen garanti att man släpps in.
Det har drabbat ett antal som avvisats vid passkontrollen.
Fast nu är det inte ens säkert dom tar emot ansökan på olika VFSGlobal.

Något Du Tydligen har missat, så kan vara, och kanske inte ens kan borda med visum....

Startsida - Sweden Abroad
.swedenabroad.se
Utlandsresor – förlängd avrådan för alla länder . Med anledning av den omfattande spridningen av det nya coronaviruset och den snabbt föränderliga och osäkra situationen som råder för resande, förlänger UD sin avrådan från icke nödvändiga resor till alla länder som beslutades den 14 mars 2020 till att gälla fram till och med den 15 juni 2020.

Svenska medborgare behöver ingen anledning, inte heller en utländsk medborgare som är gift med en svensk stoppas om de är boendes i Sverige.
Ja självklart får ju vem som helst söka asyl, kanske skulle testa systemet och låta frugan söka asyl vid ankomsten istället. Alla asylansökningar måste ju behandlas och tiden det tar borde ju räcka för ett besök.

/ SatanG

Något Du Tydligen har missat, så kan vara, och kanske inte ens kan borda med visum....

.swedenabroad.se
Utlandsresor – förlängd avrådan för alla länder . Med anledning av den omfattande spridningen av det nya coronaviruset och den snabbt föränderliga och osäkra situationen som råder för resande, förlänger UD sin avrådan från icke nödvändiga resor till alla länder som beslutades den 14 mars 2020 till att gälla fram till och med den 15 juni 2020.
Avrådan gäller svenskars resande till alla länder.
Det är inte samma sak som att bevilja visum för inresor av tillfällig karaktär som besök och turism för medborgare utanför EU.

Kanske 15 maj gäller fortfarande?

20200501_140438.jpg

Svenska medborgare behöver ingen anledning, inte heller en utländsk medborgare som är gift med en svensk stoppas om de är boendes i Sverige.
Ja självklart får ju vem som helst söka asyl, kanske skulle testa systemet och låta frugan söka asyl vid ankomsten istället. Alla asylansökningar måste ju behandlas och tiden det tar borde ju räcka för ett besök.

/ SatanG

Har jag skrivit något annorlunda?

Testa med din fru att söka asyl? berätta hur det går? vill nog påstå, det går nog inte alls...:nod:

Det är inte samma sak som att bevilja visum för inresor av tillfällig karaktär som besök och turism för medborgare utanför EU.

Kanske 15 maj gäller fortfarande?

20200501_140438.jpg

Nu funderar jag på om inte Kurant blivit lite frustrerad, på avspärrningen, som råder?, kanske lyssnat lite för mycket på Nemo och Skalman?

#

Kanske 15 maj gäller fortfarande? #

Kanske 15 Maj gäller? om det kommit ett nytt datum från svenska myndigheter som säger 15 Juni, så torde det vara detta datum som gäller, tills annat meddelats, var det Nemo eller Skalman som har tutat i dig något annat?

Ser inte annat än att jag har inget mer att tillföra i denna tråd....

Nu funderar jag på om inte Kurant blivit lite frustrerad, på avspärrningen, som råder?, kanske lyssnat lite för mycket på Nemo och Skalman?

#

Kanske 15 maj gäller fortfarande? #

Kanske 15 Maj gäller? om det kommit ett nytt datum från svenska myndigheter som säger 15 Juni, så torde det vara detta datum som gäller, tills annat meddelats, var det Nemo eller Skalman som har tutat i dig något annat?

Ser inte annat än att jag har inget mer att tillföra i denna tråd....
Tack...

Jag ser på ditt svar, att Du kommer att sakna mig, så för din skull så stannar jag en liten stund till, och hur ska detta tolkas?

Jag tog ett citat ifrån ditt inlägg 149 i denna tråd:

#Avrådan gäller svenskars resande till alla länder.#

Således inga absolut nödvändiga resor...

Torde detta inte vara en avrådan att även resa till Sverige? om en svensk befinner sig i ett annat land?
och med tanke på att Sveriges gränser är stängda...

Inget svar? Du kan väl alltid rådfråga Nemo och Skalman.

Jag ser på ditt svar, att Du kommer att sakna mig, så för din skull så stannar jag en liten stund till, och hur ska detta tolkas?

Jag tog ett citat ifrån ditt inlägg 149 i denna tråd:

#Avrådan gäller svenskars resande till alla länder.#

Således inga absolut nödvändiga resor...

Torde detta inte vara en avrådan att även resa till Sverige? om en svensk befinner sig i ett annat land?
och med tanke på att Sveriges gränser är stängda...

Inget svar? Du kan väl alltid rådfråga Nemo och Skalman.
Svenskar får resa hem utan restriktioner.

Bara att köpa en biljett om du har svenskt pass.

Frun måste stanna kvar.

Räcker det???

Svenskar får resa hem utan restriktioner.

Bara att köpa en biljett om du har svenskt pass.

Frun måste stanna kvar.

Räcker det???

Nope, räcker inte alls,

Detta tagit ifrån ditt inlägga 147 i denna tråd:

# Kanske 15 maj gäller fortfarande? #

Svensk myndighet har meddelat att restriktioner angående resor,
gäller fram till 15 Juni, hur kan Du komma fram till att det eventuellt kan vara 15 Maj?

Nope, räcker inte alls,

gäller fram till 15 Juni, hur kan Du komma fram till att det eventuellt kan vara 15 Maj?
Därför att jag inte hittar något annat datum än 15 maj för inresor till Sverige för besök och turism.

Hjälp mig gärna med en länk.

Därför att jag inte hittar något annat datum än 15 maj för inresor till Sverige för besök och turism.

Hjälp mig gärna med en länk.

Du fick informationen om detta i mitt inlägg "145" i denna tråd, läser Du inte inlägg? och gränsen är stängd...

https://www
.swedenabroad.se

Du fick informationen om detta i mitt inlägg "145" i denna tråd, läser Du inte inlägg? och gränsen är stängd...

https://www
.swedenabroad.se
Det gäller ju utresor. @kurant pratar om inresor.

Nope, räcker inte alls,

Mitt första inlägg, blir trött på personer som tror sig veta allt (läs Ubon)
Inreseförbudet gäller nu till 15 Maj, inte som Ubon trotsar och håller stenhårt på att det är 15:e Juni som gäller.
Här har du aktuell info om vad som gäller
Jag borde veta som väntar på min tjej och hennes 2 döttrar som har färska 2 åriga UT, dom blev stoppade på Arlanda den 25:e mars och hemskickade pga att dom inte " återvänder hem" som gränspolisen sa.

Håll er hemma, håll social distance, gränser är stängda....det finns undantag för vissa som kan resa....

Mitt första inlägg, blir trött på personer som tror sig veta allt (läs Ubon)
Inreseförbudet gäller nu till 15 Maj, inte som Ubon trotsar och håller stenhårt på att det är 15:e Juni som gäller.
Här har du aktuell info om vad som gäller
Jag borde veta som väntar på min tjej och hennes 2 döttrar som har färska 2 åriga UT, dom blev stoppade på Arlanda den 25:e mars och hemskickade pga att dom inte " återvänder hem" som gränspolisen sa.
Men då får man skylla media eller regering på felaktig info, även jag läste i Aftonbladet förra veckan att reseförbudet var förlängt till 15 Juni.
Så inte konstigt om folk tror sig veta när infon är som den är.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp