Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Den här kompisen i min by gillar MOPAR , bygger allt old style , six pack mm , denna ger väl ca 600 hp i detta utförande, han problem att få lådan att hålla ...
Jag såg för några veckor sedan en kolsvart Rolls Royce limousin på Sukhumwit i Bkk, undrar vem eller vilka satt i den, ingen escort heller. Kanske någon storfräsare här på TS. 5555
Det beror nog helt och hållet vad man har för övriga grejer.
Ford 9:a är inte den lättaste bakaxeln, så man sparar väl en del vikt där.
En Dana 60 är ännu tyngre än Ford 9a, men rent ”stock” så är den kraftigare och mer lättdriven.
Men ja en Mopar 8 3/4” är väl inte fel.
Själv hade jag föredragit GM 12bult och hållt mig undan BOP
Tycker det jag med , kanske ger den mer en 454, Men han kan skruva ,en av de bättre och kunnigaste i landet enligt många .. Vi har några fina vagnar här i byn , nära till E tuna med , vi har ju några meeting varje sommar
Jag såg för några veckor sedan en kolsvart Rolls Royce limousin på Sukhumwit i Bkk, undrar vem eller vilka satt i den, ingen escort heller. Kanske någon storfräsare här på TS. 5555
Jag såg för några veckor sedan en kolsvart Rolls Royce limousin på Sukhumwit i Bkk, undrar vem eller vilka satt i den, ingen escort heller. Kanske någon storfräsare här på TS. 5555
Skall kolla med honom vad som felar , kommer inte ihåg , vi har snackat om det tidigare ..600 hp ger den maskinen opreppad original , så kanske en del mer än så , återkommer , träffar honom i morgon, såg att han växlar vid 8000 rpm när han åker på lite , så kanske lite vassare än originalet
Tycker det jag med , kanske ger den mer en 454, Men han kan skruva ,en av de bättre och kunnigaste i landet enligt många .. Vi har några fina vagnar här i byn , nära till E tuna med , vi har ju några meeting varje sommar
Jag hade en LS6:a, Th400 och en 12 bult.
Hade aldrig några problem med varken låda eller bakaxel.
Nu var 454:an inte något vidare trimmad, så då håller nog kedjan bakåt.
Knackade dock några lager i motorn just innan...ja, vart fan var jag påväg. Kanske det var Piteå...som åskådare dock.
Rätt Micke, det produceras mer automat idag, men kör du upp på en sådan låda så är du fast vid den, sen är det väl inte speciellt svårt att växla med handen, automat är perfekt i städer, om man nu inte kan ta tex skytrain eller t-banan dit man ska.
Att automat skulle vara bättre och bli morgondagens växellåda är väl för att sörlänningarna blir latare och latare, Ha ha. Men tänk när era barn tar körkort idag, körkort bara för automat, dom går i skolan, bygger upp ett hem vill köpa en beg bil. Vilket dåligt utbud dom får på en beg bil, Nä låt
dom ta körkort på mauell låda så har dom valfrihet
Att automat skulle vara bättre och bli morgondagens växellåda är väl för att sörlänningarna blir latare och latare, Ha ha. Men tänk när era barn tar körkort idag, körkort bara för automat, dom går i skolan, bygger upp ett hem vill köpa en beg bil. Vilket dåligt utbud dom får på en beg bil, Nä låt
dom ta körkort på mauell låda så har dom valfrihet
Självklart är det bättre att ha ett körkort för bägge typer.
Själv har jag gått ifrån manuell låda som annars är något konstigt vi riktiga svenskar sysslar med.
Jag har i stort sett haft manuell låda sedan 2002, med undantag för något år då jag var korkad nog att köpa en V70 med manuell låda.
Att automat skulle vara bättre och bli morgondagens växellåda är väl för att sörlänningarna blir latare och latare, Ha ha. Men tänk när era barn tar körkort idag, körkort bara för automat, dom går i skolan, bygger upp ett hem vill köpa en beg bil. Vilket dåligt utbud dom får på en beg bil, Nä låt
dom ta körkort på mauell låda så har dom valfrihet
Jag hade en LS6:a, Th400 och en 12 bult.
Hade aldrig några problem med varken låda eller bakaxel.
Nu var 454:an inte något vidare trimmad, så då håller nog kedjan bakåt.
Knackade dock några lager i motorn just innan...ja, vart fan var jag påväg. Kanske det var Piteå...som åskådare dock.
Hade en jag med Chevelle i slutet av 70 talet med en 454 LS6 ,en original dvs inte en klonad , den hade idag betingat runt 6-800tusen sek det är dagens sjuka priser,jag har kontakter så jag skulle kunna köpa en från staterna , skeppa den till Belgien samt sen köra hem bara , lång näsa till Svenska tullen Skulle kunna spara en bra slant , har kollat detta nyligen då jag om vi inte flyttar skall handla mig en jänkare igen
Den här kompisen i min by gillar MOPAR , bygger allt old style , six pack mm , denna ger väl ca 600 hp i detta utförande, han problem att få lådan att hålla ...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.