Bilbyte i Sverige, vad är bäst och enklast?

Detta var 2010 , då upplystes jag om att även Toyotas bättre modeller dvs Lexus hade likadan Automatlåda som jag hade på min Raw 4 , detta kollade jag noga då jag trodde jag skulle behöva byta låda ,, jag bytte olja samt en sensor sen gick lådan perfect tills jag sålde bilen , hur det är idag vet jag inte alls , men att påstå att Toyota skulle stoppa i lågekonomi lådor i sina bilar är rent nonsens , Visa på trovärdig källa på det i stället :) Toyota är ett av värdens mest pålitliga bilmärken , tror du på allvar att de sätter in lågprislådor ,, knappast troligt , dessutom är de dyrare än många andra japsar

Det är ingen som har skrivit något om dålig hållbarhet på Toyotas lådor.
Kombinationen klen japansk bil med automatlåda hör normalt sett inte till Lexus, då är CT och kanske även NX undantaget.

Det är i kombination med klena motorer som gör att det är bedrövligt.
Själv undviker jag klena motorer och vill minnas att jag inte har haft under 180hk i någon bil (nåja, hade en och annan 140 i mina unga år)
Handlar väl om vad man skall ha en bil till , Köpte min Toyota för 10,000 sek Den har nu fraktat mitt arsele under många tusen mil på två år här , Inga stora problem alls , bara köra , och den drar 0,5 liter milen , Den är fullt körbar i 140 km utan att kännas ostabil , varför minst 180 hk , Som jag ser det tämligen onödigt ;)

Handlar väl om vad man skall ha en bil till , Köpte min Toyota för 10,000 sek Den har nu fraktat mitt arsele under många tusen mil på två år här , Inga stora problem alls , bara köra , och den drar 0,5 liter milen , Den är fullt körbar i 140 km utan att kännas ostabil , varför minst 180 hk , Som jag ser det tämligen onödigt ;)

Precis, lika som jag anser att en MC är totalt onödig.
Nu är det väl en massa år sedan jag konstant har legat över 300hk och åker komfortabelt.
Hatar att köra "skitbilar" som är trötta, bullriga och saknar komfort.
Senaste tillskottet kanske drar lite väl mycket soppa vid körning. Men så länge man får bensin för vanliga pengar så ser jag inga större problem med det.
Jag är väl bilintresserad över snittet, men utan att vara något fanatiskt bilfreak.

Nu är det väl en massa år sedan jag konstant har legat över 300hk och åker komfortabelt.
Senaste tillskottet kanske drar lite väl mycket soppa vid körning. Men så länge man får bensin för vanliga pengar så ser jag inga större problem med det.
Jag är väl bilintresserad över snittet, men utan att vara något fanatiskt bilfreak.
MC är för mig både ett nöje och nytta , men fraktar ju även rumpan med den , Skall jag ha en bil med motor , då gäller en med minimum 8 , gärna 12 cylindrar .. Annars åker jag skitdåliga samt billiga Toyota med taskiga växellådor , eller Honda Suwar som inte egentligen är Suwar :):):):)555

Jaha ,med det resonemanget är du ju inte miljöpartist i alla fall , låter bra tycker jag :thumbsup::thumbsup::)

Såg när de intervjuade Kimi Räikkönen om vad han föredrar som privabil.
Han sa, automat och en sådan som sköter det mesta själv som bromsar och varnar för om du kommer till fel sida. Den behöver inte ha någon enorm prestanda för han brukar köra sakta. En sådan som gör bilåkning så enkelt som möjligt. Han var visst trött på och växla på jobbet. :p

MC är för mig både ett nöje och nytta , men fraktar ju även rumpan med den , Skall jag ha en bil med motor , då gäller en med minimum 8 , gärna 12 cylindrar .. Annars åker jag skitdåliga samt billiga Toyota med taskiga växellådor , eller Honda Suwar som inte egentligen är Suwar :):):):)555

Jag har dessvärre fått göra avkall på mina två senaste bilar angående antal cylindrar då jag har gått ner på 6:or. Innan dessa så var det en 8:a.
Skulle gärna ha haft en sisådär 100-150hk mer, men det går inte med vad fabriken levererar.

Nåja, är rätt nöjd och jag förstår dig precis.
Har man inte möjlighet att köpa den bilen man vill ha, så kan man lika gärna köpa något som bara fraktar arslet och några liter mjölk.
Har nämligen gjort några sådana köp också

Jag har dessvärre fått göra avkall på mina två senaste bilar angående antal cylindrar då jag har gått ner på 6:eek:r. Innan dessa så var det en 8:a.
Skulle gärna ha haft en sisådär 100-150hk mer, men det går inte med vad fabriken levererar.

Nåja, är rätt nöjd och jag förstår dig precis.
Har man inte möjlighet att köpa den bilen man vill ha, så kan man lika gärna köpa något som bara fraktar arslet och några liter mjölk.
Har nämligen gjort några sådana köp också
Råd har jag om jag vill satsa mina sparpengar på en Chevelle ss med en riktig muskelmaskin i , men om jag skall flytta för gott så varför ??Eller varför inte en fin Crom Vicke , vet en för 350k , riktigt fin med original 289a i , ingen muskelmaskin , men en fin glidarbil

Råd har jag om jag vill satsa mina sparpengar på en Chevelle ss med en riktig muskelmaskin i , men om jag skall flytta för gott så varför ??Eller varför inte en fin Crom Vicke , vet en för 350k , riktigt fin med original 289a i , ingen muskelmaskin , men en fin glidarbil

Fast det blir ju jobbigt att använda chevellen som allround bil.
Det optimala hade ju varit att ha 10 olika bilar för olika tillfällen, men både pengar och parkering blir en svår nöt att knäcka.

Visst kan det kännas att Mc är onödig det är lite vad man väger argumenten mot. Trehundra hästar känns ju också rätt onödigt för mig i alla fall :p
Skulle vara ungefär som att säga till en som gillar åka skidor att det är totalt onödigt att köpa skidor och visst det är ju det. Däremot att gilla göra något kräver utrustning ungefär som för oss som gillar åka Mc är en motorcykel rätt nödig grej. :cool:

Fast det blir ju jobbigt att använda chevellen som allround bil.
Det optimala hade ju varit att ha 10 olika bilar för olika tillfällen, men både pengar och parkering blir en svår nöt att knäcka.
Parkering inga problem här där vi bor , pengarna räcker till 10 bilar , men sen inga kvar . :):):)555

Jag hade en sådan pärla, jag också. :-) Köpte den för 12k och sålde den efter 5,5 i stort sätt problemfria år för 14,5k. Rosten på skärmkanterna baktill var det enda dåliga med den. :-)

Jag hade en sådan pärla, jag också. :) Köpte den för 12k och sålde den efter 5,5 i stort sätt problemfria år för 14,5k. Rosten på skärmkanterna baktill var det enda dåliga med den. :)
Min finns det inte någon rost på , en 05 a för 10,000sek , varför , jo därför att den är hö styrd ,, En import från UK , men det skiter ju jag i , min SUW555:):) I Thailand är ju högerstyrd , så känns helt ok att köra den , jag är man med hjärna och är adaptiv .:p:p Till alla som fnyser åt HÖ styrda bilar i Sverige

Min är dessutom en Yatris Verso , dvs den kan lasta en helv massa . flyttade en hel hörnsoffa på en sväng med den :) Och ja , den har automatlåda som fungerar

när vi flyttade hit blev jag lite som många man skall ha en stor bil suv. köpte en toyota fortuner sportivo fin bil men. har haft merceds så vet. så nu köpte jag en c350e kände med en gong att de var de ja skulle ha, dess utom hybrid el är ju billig i thai den har nästan 300 hk när både el och bensin jobbar. mycket trevlig bil att köra. passar mej

Min är dessutom en Yatris Verso , dvs den kan lasta en helv massa . flyttade en hel hörnsoffa på en sväng med den :) Och ja , den har automatlåda som fungerar

Se där. Då kan det vara värt att få sitta vid vägkanten och köra. Finns det dessutom taklucka så kan du ju köra upp huvudet där och checka att allt är klart innan du kör om? :)

Senast ändrad:
Se där. Då kan det vara värt att få sitta vid vägkanten och köra. Finns det dessutom taklucka så kan du ju köra upp huvudet där och checka att allt är klart innan du kör om? :)
Inga som helst problem med det , det borde jag ju märkt på dessa tusentals milen jag kört , Dessutom kör jag mycket på småvägar och då djäkligt bra att hålla reda på dikeskanter i skogen , speciellt på vintern .Men jag väntade på det enligt mig inte alls adekvata påståendet , Då kan jag lika gärna påstå att du måste be någon vinka in dig när du fickparkerar, ungefär lika dumt , Mens jag då till skillnad från dig ser trottoarkanten utmärkt , har faktiskt inga problem vid om körningar , snarae bra, för i en högerkurva ser jag rakt igenom och även att det är fritt när rakan kommer , så glöm dessa argument mot hö styrda bilar ..:p

Liknande trådar

Tillbaka
Topp