Arbete för faranger

Hej

Själv är jag betydligt mer optimistisk och tror att han med sin inställning har goda chanser att gå hem hos Thailändare av båda könen utan en fet plånbok, satsar man på Thailändska vänner och är beredd att dela deras liv på deras nivå så kan han nog stanna i Thailand hur länge han vill utan att det kommer att kosta speciellt mycket.

Mvh isan lover
Hur löser han visum och uppehållstillstånd?
Man brukar måsta bevisa att man har tillräcklig inkomst eller pengar på banken.
Han är kanske under 50år,?
I så fall är alternativen färre.
Varje år ska uppehållstillståndet förnyas.

Det går ju att resa in som turist och råka bli kvar och skippa IM.

Ja har jobbat utom lands en hel del. Om du åker till Sydamerika eller till något arab land även Filippinerna så vist betyder pengar en hel del.. även i Skandinavien, ingen vill ha en fattig farlang eller en amigo som inte är lite mera än min lokala bot frend . Så är det

En tjej sa till mig en gång:

"why me want farang no money? No money I can have thaiman and can speak"

BTT

Hur löser han visum och uppehållstillstånd?
Man brukar måsta bevisa att man har tillräcklig inkomst eller pengar på banken.
Han är kanske under 50år,?
I så fall är alternativen färre.
Varje år ska uppehållstillståndet förnyas.

Det går ju att resa in som turist och råka bli kvar och skippa IM.
Hej

Som gift med gemensamma barn finns det väl vissa möjligheter att få stanna?

Men lärare av något slag är väl ett vanligt sätt att få uppehållstillstånd.

Mvh isan lover

Hej

När jag läser det här gör jag bedömningen att du med största sannolikhet kommer att klara dig väldigt bra i Thailand.

I Thailand älskar man enkla och okomplicerade människor som klarar av alla möjliga situationer och inte är märkvärdiga.

Mvh isan lover
Har otaliga historier om motsatsen, från tiden innan isaan invaderades av faranger. När man cyklade runt fick man höra på omvägar att man va så fattig att man inte hade ràd med moppe. Eller när ja sprang till bykiosken och köpte 10 bahts tvättmedel så var ja så fattig att ja inte hade råd med stort paket. De skulle hela tiden hitta saker att snacka skit om mig och min tjejs familj. Antagligen beror det på avundsjuka.

När svärfar byggde om hemma så man kunde parkera en bil. Kom grannarna och stod och gapskrattade för vår familj skulle aldrig komma få råd med en bil.

Det var nog efter jag byygt mitt drömhus på 2 våningar och 300 kvadrat med pool som alla sådana kommentarer tog slut. Alla var så respektfulla och hörde aldrig mer skitsnack

Har otaliga historier från tiden innan isaan invaderades av faranger. När man cyklade runt fick man höra på omvägar att man va så fattig att man inte hade ràd med moppe. Eller när ja sprang till bykiosken och köpte 10 bahts tvättmedel så var ja så fattig att ja inte hade råd med stort paket. De skulle hela tiden hitta saker att snacka skit om mig och min tjejs familj. Antagligen beror det på avundsjuka.

När svärfar byggde om hemma så man kunde parkera en bil. Kom grannarna och stod och gapskrattade för vår familj skulle aldrig komma få råd med en bil.

Det var nog efter jag byygt mitt drömhus på 2 våningar och 300 kvadrat med pool som alla sådana kommentarer tog slut. Alla var så respektfulla och hörde aldrig mer skitsnack
Ja så är det under ytan är detta så trevliga folk inte alltid så trevliga, å detta med respekt för de som är rika är för äckligt å den respekten ger jag inte mycket för, mycket bättre med den respekt bygrannarna ger mej när jag hjälper till på med skörden

Ja så är det under ytan är detta så trevliga folk inte alltid så trevliga, å detta med respekt för de som är rika är för äckligt å den respekten ger jag inte mycket för, mycket bättre med den respekt bygrannarna ger mej när jag hjälper till på med skörden
Du gillar inte folk med pengar eller du gillar inte folk som gillar folk med pengar?

Man blir som man umgås anser jag. Frugan har en ny kund som är bilhandlare och säljer allt möjligt inklusive Lamborghini. Sådana vänner eftersträvar vi att få. Superrika.

Du gillar inte folk med pengar eller du gillar inte folk som gillar folk med pengar?

Man blir som man umgås anser jag. Frugan har en ny kund som är bilhandlare och säljer allt möjligt inklusive Lamborghini. Sådana vänner eftersträvar vi att få. Superrika.
Säger så här, bor hellre på ett gesthouse bland vanligt folk än ett lyxhotell, du förstår jag är bonde å som sådan lever jag som en fattig och dör som en miljonär

Hej

Som gift med gemensamma barn finns det väl vissa möjligheter att få stanna?

Men lärare av något slag är väl ett vanligt sätt att få uppehållstillstånd.

Mvh isan lover
Tiden innan giftermål och gemensamma barn ger mindre utsikter till uppehållstillstånd.

Du vet vilka belopp det handlar om för att få bo i Thailand.

Även som gift med barn är de ekonomiska kraven stora för uppehållstillstånd, har aldrig hört talas om att någon får stanna av humanitära skäl i Thailand.

Men lärare av något slag är väl ett vanligt sätt att få uppehållstillstånd
Ja, har man den kompetens som krävs så ordnar skolan ett WP för den tjänsten.
Det förlängs varje 12 månader.

I alla fall tidigare, kanske före 2016 var många utlänningar lärare utan WP på landsbygden och gjorde "virarun" var 30:e dag över gränsen.
Det är numera stoppat.

Ofta var lönerna under 15k så det betalade knappt kostnader för att resa till gränsen.
Träffade rätt många från 25 - 60 års åldern som körde detta.
Allt ifrån backpackers, engelsmän till nigerianer.

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp