Broder Tuk Tuk
Forumveteran
Har otaliga historier om motsatsen, från tiden innan isaan invaderades av faranger. När man cyklade runt fick man höra på omvägar att man va så fattig att man inte hade ràd med moppe. Eller när ja sprang till bykiosken och köpte 10 bahts tvättmedel så var ja så fattig att ja inte hade råd med stort paket. De skulle hela tiden hitta saker att snacka skit om mig och min tjejs familj. Antagligen beror det på avundsjuka.
När svärfar byggde om hemma så man kunde parkera en bil. Kom grannarna och stod och gapskrattade för vår familj skulle aldrig komma få råd med en bil.
Det var nog efter jag byygt mitt drömhus på 2 våningar och 300 kvadrat med pool som alla sådana kommentarer tog slut. Alla var så respektfulla och hörde aldrig mer skitsnack
Vem fan är överraskad?
Det är väl ingen hemliget att dom flesta thailändare och thailländskor är etremt penningfierade.
Jag alyssnade ett samtal en gång mellan två busschaufförer på bussen mellan bangkok och krabi.
Ungefär så här lät det:
Bla bla bla djisip ha baht... Bla bla bla Song ha loi Baht.... Bla bla bla gaosip ha baht och så fortsatte det så i en halvtimme.
BTT