A
Anonym
Gäst
Då jag har fördelen att bo i Stockholm är sällan billigaste resan med max en mellanlandningar oftast utan. Men att tjäna 5000 på en familj med två timmar längre resa gör säkert flera dagar längre vistelse i Thailand.Öh, då förstår jag inte.
Prioriterar du tid i Thailand så ska du väl försöka undgå en massa mellanlandningar.
Då är det antingen Norwegian eller Thai.
Sedan vet jag inte om jag lever direkt billigt på plats. Nu har jag slutat räkna pengarna som går åt, men tag sprättar nog en bra bit över snittet.
Vem har sagt att jag reser fint?
Bekvämhet är att resa så enkelt som möjligt, dvs utan att springa runt på CDG för att hitta flighten som tar dig till LHR via AMS, för att sedan förhoppningsvis transportera dig vidare till BKK.
Direktflyg är bekvämast.
Att jag sedan har mitt "lojalitetskort" som gör att jag har loungeaccess är en helt annan sak.
Själv förstår jag inte hur folk kan spendera timmar i en flygplatsterminal. Skulle man nu få en timme eller två på en flygplats, så lovar jag att det är bekvämare i närmaste lounge.
Jag anser själv att jag är ganska ekonomisk och på gränsen till snål. Men så kanske inte är fallet.
Lounge är ok när man reser själv och har ett par timmars stop och vill jobba men med familj inget alternativ, bara mer jobbigt. Samma sak med fri drink bara onödigt ... varför ska jag betala andras drinkar eller dricka mig dyngrak ...
Nej svårt att förstå varför man prioriterar någon timme kortare restid.