Mr.Jo
Forumveteran
Apropå ditt stenbänk det ser ut att vara hård sten och är den slipad med riktigt fint slippapper/ diamantlip som det ser ut så borde den stå emot det mesta. Vänd på stenen och lägg en varm lite blöt kastrull eller kopp på den så ser du om det händer något på den oslipade sidan. Om det gör det så kanske behövs en sealer.Vet inte om detta kommer se bra ut på en mobil, men hittade lite spännande info som bekräftar det @Android sa, och för mig tidigare helt ovetande.
Granit Komposit Marmor
Hårdhet +++++ +++++ +++
Fläckavvisandet +++++ +++++ +++
Reptålighet ++++ ++++ +++
Värmetålighet ++++ +++ ++
Behov av
impregnering? Ja, men inte ofta Nej Ja
Men är det inte som man säger, att om man spottar på en sten tillräckligt länge så blir den blöt?
Förstår det uttrycket bättre nu
Jag slipade inte så mycket på min betongbord köpte färgad betong som man rollar på ytan, den blir vattenavvisande men vill att den glänser så la plyurethan på. Den är bättre än andra plaster, står emot uv strålar och ok med livsmedel. Rätt värmetålig också. Tar ändå flera veckor att bli riktigt hård.
Går även att marmorera med färg före sista strykningen men tyckte det blir för mycket dekoration kanske glömmer man bort att laga mat och ģlor på bordet.