suriya
Forumveteran
Jag tycker om att småsnickra lite. Tänkte bygga en klädkammare då sovrummet är stort nog.
Regla upp en mellan vägg. Var köper man dörr, reglar, skivor, trä list eller annat material?
Jag har kikat på PRO HOME (Chiangmai) och där finns mycket men inte allt.
Jo, EV klädskåpen är nog effektiva och ser bra ut. Men vi har så stort sovrum så jag tänkte det skulle bli riktigt praktiskt och förhoppningsvis snyggt då det ryms en klädkammare. Trä var bara att släppa...alltså projekt trä nej. Toffeln i mig tog vid. Å hon segrade. Detta efter 3 st Chang. men enligt Långeman är jag vinnare.
Nu skall det komma en händig handverkare och enligt min ritning regla i någon sorts järn på golv och väggar. Samt förbereda för en 80 cm skjutdörr. 2500 bath ville han ha för arbetet och materialet......kan det verkligen stämma? 8 st reglar 240 höjd * golvreglar + skruva ihop de. Vägg skivorna tillkommer. Tunga som faan då typ 8 mm spånplattan ej dög. Nåt gips material tror jag. Än en gång kan detta verkligen stämma?
Poängen var ju att du skrev att du tycker om att snickra och ville ha lite tips för att skrida till verket, men nu har allt blivit så mycket enklare efter att hon har klargjort att det är klädskåpet som är poängen och så ska det dessutom komma en hantverkare och göra jobbet.