Flygskatten gör Thailandssemestern 3.000 kronor dyrare

Diskussion i 'Thailändska Nyheter' startad av Lara Croft, 15 mars 2017.

1. gunnarg

gunnarg Nedtystad

Det skall bara gälla för arbete som utförts i Sverige inte pensioner om jag är rätt underrättad.

2. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Hörde den versionen på nyheterna precis också. En underbar överenskommelse mellan sossar och kommunister. :confused:

Last edited: 20 mars 2017
  3. Mr.Jo

Mr.Jo Aktiv medlem

Har svårt att lita på sossar eller kommunister när det gäller skatter, de brukar drabba de fattiga och rika. Helst vill de ha allt och sedan fördela efter deras bättre kunskap.

Acke och Berralund gillar detta.
  4. mackes

mackes Forumveteran

har du en referens på det?

5. Krille

Krille Forumräv

De som gnäller över sinkskatten bör enligt mig allvarligt tänka över om det verkligen blir så bra att bosätta sig i Thailand.

6. mackes

mackes Forumveteran

En höjning innebär ju att ännu fler som flyttat ut inte får någon lättnad. Är det S-politik att bara folk med hög inkomst skall få skattelättnader?

Underligt!

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Krille

Krille Forumräv

Vi har inga politiker kvar längre, de ser bara till sitt eget skinn.
    Rövarpack hela bunten. Jag blir vansinnig när politiken kommer på tal, vad ska vi blåögda svenskar göra.?
    Hade ett snack på jobbet idag om en viss M.Salin, hon tog med sig sin livvakt till Usa och tittade på MMA, de bodde på lyxhotell 3 nätter, som vi skattebetalare fick betala .. Mycket OT från mig nu, men har haft en dålig dag. Sorry.
    Vad jag menar med sinkskatten, så är jag övertygad om att Thailand inom en framtid kommer att sålla ut "de fattiga mot de rika" falangerna, har man då inte kapital nog att stå för en sinkskattshöjning,, så tänk om.
    Detta är vad jag tror kommer. Hoppas jag har fel med mina blåögda ögon.:wai:

9. Janne

Janne Forumveteran

Blir väl med flyget som med Finlandsbåtarna som alla går via Åland för att kunna sälja taxfree. Flygen kommer väl mellanlanda för några minuter inom vår närhet för att slippa miljöavgifterna ... detta kommer bara öka utsläppen som är större vi start och delvis vid landning ....

mackes och pontiac-51 gillar detta.
  10. Lyco

Lyco Forumveteran

11. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Det finns bara en enda grön mupp jag gillar och jag tror inte att han är medlem i MP, nämligen Kermit the frog. Han är bra!

BosseL, pontiac-51 och Lyco gillar detta.
  12. Stake norrlänsk

Stake norrlänsk Nykomling

Som man röstar får man betala.

13. Mr.Jo

Mr.Jo Aktiv medlem

Det kanske beror på att Kermut inte utser aig att vara något annat än en mupp.

14. Mr.Jo

Mr.Jo Aktiv medlem

Det var inte många som röstade på muppar men för Sveriges modell av dwmokrati kan fem procent betyda 95

Berralund och Lyco gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Liknande ämnen -
  1. Yogamannen94
    Svar:
    1
    Visningar:
    97
  2. brt666
    Svar:
    33
    Visningar:
    772
  3. Jonas
    Svar:
    13
    Visningar:
    199
  4. Jonas
    Svar:
    43
    Visningar:
    1.128
  5. Sölve
    Svar:
    34
    Visningar:
    1.554
  6. Ubon
    Svar:
    10
    Visningar:
    738
  7. Jo-Be
    Svar:
    6
    Visningar:
    477
  8. Phonta
    Svar:
    155
    Visningar:
    4.303
  9. Lasse73
    Svar:
    11
    Visningar:
    829
  10. jp
    Svar:
    11
    Visningar:
    835
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?