Flygskatten gör Thailandssemestern 3.000 kronor dyrare

Mera win win, nu skall sink skatten "återatällas" till det mera jämlika 25 % från att ha varit orättvist för låg. Nu får rika utlandssvenskar vara med och bidra till den gemensamma välfärden igen. Visat är det häftigt att betala skatt.
Det skall bara gälla för arbete som utförts i Sverige inte pensioner om jag är rätt underrättad.

Har svårt att lita på sossar eller kommunister när det gäller skatter, de brukar drabba de fattiga och rika. Helst vill de ha allt och sedan fördela efter deras bättre kunskap.

De som gnäller över sinkskatten bör enligt mig allvarligt tänka över om det verkligen blir så bra att bosätta sig i Thailand.

De som gnäller över sinkskatten bör enligt mig allvarligt tänka över om det verkligen blir så bra att bosätta sig i Thailand.

En höjning innebär ju att ännu fler som flyttat ut inte får någon lättnad. Är det S-politik att bara folk med hög inkomst skall få skattelättnader?

Underligt!

En höjning innebär ju att ännu fler som flyttat ut inte får någon lättnad. Är det S-politik att bara folk med hög inkomst skall få skattelättnader?

Underligt!
Vi har inga politiker kvar längre, de ser bara till sitt eget skinn.
Rövarpack hela bunten. Jag blir vansinnig när politiken kommer på tal, vad ska vi blåögda svenskar göra.?
Hade ett snack på jobbet idag om en viss M.Salin, hon tog med sig sin livvakt till Usa och tittade på MMA, de bodde på lyxhotell 3 nätter, som vi skattebetalare fick betala .. Mycket OT från mig nu, men har haft en dålig dag. Sorry.
Vad jag menar med sinkskatten, så är jag övertygad om att Thailand inom en framtid kommer att sålla ut "de fattiga mot de rika" falangerna, har man då inte kapital nog att stå för en sinkskattshöjning,, så tänk om.
Detta är vad jag tror kommer. Hoppas jag har fel med mina blåögda ögon.:wai:

Blir väl med flyget som med Finlandsbåtarna som alla går via Åland för att kunna sälja taxfree. Flygen kommer väl mellanlanda för några minuter inom vår närhet för att slippa miljöavgifterna ... detta kommer bara öka utsläppen som är större vi start och delvis vid landning ....

Rövarpack hela bunten. Jag blir vansinnig när politiken kommer på tal, vad ska vi blåögda svenskar göra.?
Hade ett snack på jobbet idag om en viss M.Salin, hon tog med sig sin livvakt till Usa och tittade på MMA, de bodde på lyxhotell 3 nätter, som vi skattebetalare fick betala .. Mycket OT från mig nu, men har haft en dålig dag. Sorry.
Vad jag menar med sinkskatten, så är jag övertygad om att Thailand inom en framtid kommer att sålla ut "de fattiga mot de rika" falangerna, har man då inte kapital nog att stå för en sinkskattshöjning,, så tänk om.
En del talar öppet om att para släppa in kvalitetsfalanger.
Alltså de som kan spendera så mycket att biljettpriset är av mindre betydelse.
Kanske flygbolagen bygger om en sektion på turistklass till första klass eftersom andelen som vill sitta trångt minskar.

För min del kommer det att bli mindre i kassan att spendera i Thailand. Tyvärr så kan jag inte utnyttja lågprissäsongera och prishöjningen för min del på en julresa med Thai blir antagligen runt 6% eftersom frugan inte accepterar andra bolag

För min del kommer det att bli mindre i kassan att spendera i Thailand. Tyvärr så kan jag inte utnyttja lågprissäsongera och prishöjningen för min del på en julresa med Thai blir antagligen runt 6% eftersom frugan inte accepterar andra bolag
Det verkar inte som flygbolagen höjer priserna med det som motsvarar flygskatten. Många vågar väl inte av konkurrensskäl och avvaktar.
Arlanda är fortfarande billigare än Köpenhamn på de resor jag bevakar sen i april.
Främst Thai till Bkk.

Skattehöjningar gör gott för låginkomsttagarna :) Kanske borde öka flygskatten med en tusenlapp till, varje väg, en tusenlapp till i månaden i trängselskatt, ett par tusen till om året i fordonsskatt och kanske öka bensinpriset med ett par kronor litern.

Vill nu MP/S/V ha ett klassamhälle kan vi lika gärna gå hela vägen. Med lite fler höjningar så blir det lättare att se vilka som tjänar ett par kronor i månaden och vilka som får äta resterna från söndagsmiddagen hela veckan.

Att åka på semester, köra bil med mera är väl ingen mänsklig rättighet. Vill nu våra politiker försvåra detta för de mest utsatta så är det bara att anpassa sig.

Sen håller jag med Isan Lover att de oftast är de rika som klagar :) Varför det är så är desto konstigare i mina ögon då jag faktiskt har varit riktigt fattig själv och då var jag rasande när skatter som drabbade mig ökade. Nu spelar det egentligen inte så stor roll då det procentuellt på ett helt år är försumbart även om jag reser några gånger per år, kör bil varje vecka och dessutom snusar för att bidra lite extra till statskassan :)

Det verkar inte som flygbolagen höjer priserna med det som motsvarar flygskatten. Många vågar väl inte av konkurrensskäl och avvaktar.
Arlanda är fortfarande billigare än Köpenhamn på de resor jag bevakar sen i april.
Främst Thai till Bkk.
Kanske lättare att fylla planen i Köpenhamn.
En annan tanke är flygplatsavgifterna.
kommer ihåg en resa start i Stockholm mellanlanda i Köpenhamn för att fylla upp stolarna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp