200 000 kg griskött hittat fryst i kylhus.

En korv måste va finmalen, korvar med lite bitar i och man ser lite vitt åker ner i bingen, jag har smakat och vet att många av dom är bästa körvarna men jag har nåt som gör att jag hulkar vid synen av fettklumpar.
Får inte i mig det, dock blivit mycket bättre, innan jag fyllde 20 var jag helt bedrövlig men efter det hamnat i hungriga situationer som fått mig bli lite mindre kräsen.
Kunde knappt ha sås till maten innan, idag måste jag nästan ha sås...
Mat och jag var inte lätt förr, kompis morsa cancelera en resa till spanien vi skulle på för hon var orolig resa med mig pga min kräsenhet..

En korv måste va finmalen, korvar med lite bitar i och man ser lite vitt åker ner i bingen, jag har smakat och vet att många av dom är bästa körvarna men jag har nåt som gör att jag hulkar vid synen av fettklumpar.
Får inte i mig det, dock blivit mycket bättre, innan jag fyllde 20 var jag helt bedrövlig men efter det hamnat i hungriga situationer som fått mig bli lite mindre kräsen.
Kunde knappt ha sås till maten innan, idag måste jag nästan ha sås...
Mat och jag var inte lätt förr, kompis morsa cancelera en resa till spanien vi skulle på för hon var orolig resa med mig pga min kräsenhet..
Fan värre än min son! 5555 fast han gillar feta bitar dock

Får väl köpa en kullting och föda upp men det luktar som fan och kommer massa flugor, sedan måste jag köpa en frys till, så jag får väl stå ut med priserna:)

Nej fasiken heller!! @stef@n
Fråga frugan om det finns en lokal svinfarmare, åk dit köp kulting(se bara till att den öronmärks just för dig)låt farmarn föda upp på din bekostnad och se till när svinet tillräckligt gammalt för slakt att han står för jobbet under din kontroll.
Bra idé? Ja eller nej

@Jo-Be

Senast ändrad:
Fråga frugan om det finns en lokal svinfarmare, åk dit köp kulting(se bara till att den öronmärks just för dig)låt farmarn föda upp på din bekostnad och se till när svinet tillräckligt gammalt för slakt att han står för jobbet under din kontroll.
Bra idé? Ja eller nej

@Jo-Be
Gött att någon som sitter i stlm ger råd åt någon som bott här många år hur han skall göra.
Kanske dags du åker ner istället...
Tror nog @stef@n löser den delen själv.......

Gött att någon som sitter i stlm ger råd åt någon som bott här många år hur han skall göra.
Bra idé? Ja eller nej

@Jo-Be

Ehh!
Frågan var ställd till @stef@n men det verkar som att han har dig som manager @PanPan när det kommer till att svara på andras frågor.
Och för min del så tror jag inte att @stef@n varken är en stolle eller en som är född bakom flötet och uppkomsten av min text var av priset griskött som nämdes i ett tidigare inlägg, där av mitt förslag.
Men nästa gång ska jag gå igenom dig, @PanPan , om jag skulle behöva ställa en fråga till någon medlem på forumet eller göra ett inlägg här, så trevligt att någon leker trafikpolis om vad som får sägas eller skrivas...

@Jo-Be

Bra idé? Ja eller nej

@Jo-Be
Har inte sett några grisfarmare här i närheten men det finns mycket kreaturbenrangel som varken ger mjölk eller kött.
Ja en gris på runt 70 kilo vore inte fel.
Bra tips får väl prata med frugan om hon känner till någon uppfödare.

I Sverige köpte vi gris av en kompis på Öland 2 gånger om året, betalade 20-22 kronor kilot men då fick jag även betala även för slaktavfallet men med en thailändsk fru blev det inte mycket avfall.

En lycklig fru.

1645483289252.jpeg

Sonen maler färs.

1645483350659.jpeg

Har inte sett några grisfarmare här i närheten men det finns mycket kreaturbenrangel som varken ger mjölk eller kött.
Ja en gris på runt 70 kilo vore inte fel.
Bra tips får väl prata med frugan om hon känner till någon uppfödare.

I Sverige köpte vi gris av en kompis på Öland 2 gånger om året, betalade 20-22 kronor kilot men då fick jag även betala även för slaktavfallet men med en thailändsk fru blev det inte mycket avfall.

En lycklig fru.

1645483289252.jpeg

Sonen maler färs.

1645483350659.jpeg

De äter allt, ta mig tusan!
Senast jag var på ett större evenemang/sammanhang i Thailand, där så var det naturligtvis 2 hyffsat stora svin på grillen och huvudet iordningställdes vid sidan om, liksom fötter.
Det var inte mycket som gick till spillo av djuret, allt ätbart inkrom iordningställdes till föda, thai låter inget gå i slasken.
Morsan, var likadan, uppvuxen under WW2 som 9 åring, fick de tag i delar av djur så gick allt åt till mat, hennes favorit var kokta grisfötter, kan än idag höra morsan gnagade av brosket på fötterna och rysa.

@Jo-Be

Senast ändrad:
Ehh!
Frågan var ställd till @stef@n men det verkar som att han har dig som manager @PanPan när det kommer till att svara på andras frågor.
Och för min del så tror jag inte att @stef@n varken är en stolle eller en som är född bakom flötet och uppkomsten av min text var av priset griskött som nämdes i ett tidigare inlägg, där av mitt förslag.
Men nästa gång ska jag gå igenom dig, @PanPan , om jag skulle behöva ställa en fråga till någon medlem på forumet eller göra ett inlägg här, så trevligt att någon leker trafikpolis om vad som får sägas eller skrivas...

@Jo-Be
Oooh herregud, jävla lipsill, skall du lägga upp en thaksinvideo nu som du inte förstår ett skit av och lipa lite eller, kanske laga gamlemorsansstuvning gnälla lite som tröst.......
Nu ska ni inte kivas om min gunst grabbar:);)

Hej

Svinfarmarna i Thailand har enats om ett pris på 100 baht per kilo fläskkött, ett välkommet beslut för landets konsumenter, hoppas överenskommelsen håller och verkligen leder till lägre priser för kunderna.

1651734380572.jpeg

Mvh isan lover
Är det priset uppfödare får så blir priset på styckat kött minst det dubbla?

Är det priset uppfödare får så blir priset på styckat kött minst det dubbla?
Hej

Det finns ju alltid en risk att mellanhänder skor sig på en sån här överenskommelse, det gäller nog att myndigheterna följer upp det här om kunderna ska bli vinnare.

Mvh isan lover

Hej

Det finns ju alltid en risk att mellanhänder skor sig på en sån här överenskommelse, det gäller nog att myndigheterna följer upp det här om kunderna ska bli vinnare.

Mvh isan lover
Mellanhänder måste också ha inkomster.
Styckning, förpackning, lager, fryshus och transporter är inte gratis.

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
15 K
Anonymos
A

Tillbaka
Topp