Thailand ska importera ytterligare 160 000 gästarbetare.

Fler och fler politiker utsätts också för rena hot, förföljelse och annat otrevligt som drabbar både dem sjäva och deras familjer. Läste någonstans att över 30 % av lokala politiker lever under någon form av hot
Ja det tror fan det, med alla dessa feministiska fega kräk till manfolk och kärringar som styr detta land så kan det inte bli annat Helvetes NJAA sägare allihopa finns inte en jävel som vågar ryta ifrån

Fler och fler duktiga politiker främst inom kommuner och regioner hoppar av pga det hänsynslösa förakt dom ständigt utsätts för. Forum som detta är ett utmärkt exempel på detta förakt.
Och de politiska partierna förföljer andra partiers valda, t.ex de rödgröna som förföljer SD-politiker pga av deras val av parti.

Varför ska den lilla människan inte göra som de folkvalda gör?

Och det kan du? Tyckte du gick mer på person än sakfrågan för par dagar sen....
Ja när du med en dåres envishet hävdade att det är ett fast pris inom en zon för motorbiketaxi oavsett längd på resan så brast det väl till slut för mig. Så kan det gå, jag lever inte alltid som jag lär.

Ja när du med en dåres envishet hävdade att det är ett fast pris inom en zon för motorbiketaxi oavsett längd på resan så brast det väl till slut för mig. Så kan det gå, jag lever inte alltid som jag lär.
Nu skrev jag inom Pattaya och riktpriser och zonefördelningen är känd.
Eller betalar du inte samma pris från Sai sam till Central som till Big-C Pattaya klang, påstår du att moppen på gatan räknar meter man kör?
Sen att Grab och Bolt kommit in förändrar ju idag men inte så en moppetaxi på gatan räknar.

En mororbiketaxi från Beergarden till Friendship, ca 500 lär kosta 40 bath. Från Beergarden till bussr

En mororbiketaxi från Beergarden till Friendship, ca 500 lär kosta 40 bath. Från Beergarden till bussr
Förstod inte riktigt ditt inlägg 500 eller 40 baht. Priset skall vara 40 baht sen finns väl inte beergarden längre, sist jag läste på deras hemsida har dom stängt för att aldrig öppna igen?
Moppetaxi från Pratumnak till Pattaya 80 baht oberoende på soi, inom gränserna Pattyaythai och Pattayaklang 40 baht, dom priserna jag riktat mig efter innan appmöjligheterna dök upp.
Beergarden ligger och Frienship ligger inom 40 baht område.
Vill någon moppe taxi ta mer går jag till nästa..

Hej

Själv förhandlar jag mig alltid till ett pris, tycker jag tjänar på det jämfört med att betala fastställda priser enligt zoner och liknande.

Mvh isan lover
Jo men många blir blåsta och betalar överpris, jag använder det som riktipriser sen blir det självklart en förhandling.
Men skall jag tex till Jomtien som sist jag åkte, gör jag upp priset innan till Jomtien, 80 baht, soien kanske jag inte kan utan får visa men gjort upp om priset till Jomtien innan, 2 zoner.
Så jag gör, funkat i 10 år och efter en polare som bott här sen 80 talet förklara, det jag läste i tidning var en bekräftelse på vad han sa men något jag läste flera år efter.

Förstod inte riktigt ditt inlägg 500 eller 40 baht. Priset skall vara 40 baht sen finns väl inte beergarden längre, sist jag läste på deras hemsida har dom stängt för att aldrig öppna igen?
Moppetaxi från Pratumnak till Pattaya 80 baht oberoende på soi, inom gränserna Pattyaythai och Pattayaklang 40 baht, dom priserna jag riktat mig efter innan appmöjligheterna dök upp.
Beergarden ligger och Frienship ligger inom 40 baht område.
Vill någon moppe taxi ta mer går jag till nästa..
Skrev fel pga solljus och klumpiga fingrar. Menade att avståndet från början av Beach road till Friendship är ca 500 m och kostar 40 bath. Från samma ställe till busstationen på Pattaya Nua är det ca 6 km och kostar betydligt mer trots att det ligger inom Pattya. Orkar inte med detta mer. Att du vägrar tro på vad jag och andra moppetaxiåkare skriver om vad det kostar är bara för mycket för en gammal man som jag. Över and out.

Skrev fel pga solljus och klumpiga fingrar. Menade att avståndet från början av Beach road till Friendship är ca 500 m och kostar 40 bath. Från samma ställe till busstationen på Pattaya Nua är det ca 6 km och kostar betydligt mer trots att det ligger inom Pattya. Orkar inte med detta mer. Att du vägrar tro på vad jag och andra moppetaxiåkare skriver om vad det kostar är bara för mycket för en gammal man som jag. Över and out.
Men herregud, kolla tillbaks nu vad jag skrivit, Pattaya Nua räknas som Naklua och ny zone, har ju för fan skrivit flera gånger.
Jomtien-Pattaya nua 3 zoner 120 baht....

Både ja och nej. Titta på våra statsråd, ministrarna. Där var flera som blev rekryterade efter valet. Där man helt enkelt fick ett "jobb" som politiker för att man hade ett kall. För det var nog inte många av dem som gick upp i lön.

Brukar vara så efter varje val. Att det rekryteras en dem toppnamn för deras kompetens och kunnande.

Visst är det lätt att sitta och kasta skit och säga att alla är dumma och bara har jobbet för att de ha partibok. Men för att nå riksdagen tar det måååånga år. På de åren sorteras det väl i leden och endast en väldigt lite grupp, framståde ledare når till riksdagen.

Så att kalla dem dumma, det är inte rätt. Men vanligt folk, som i mångt och mycket är både dumma, korkade och obildade förstår inte bättre än att kritisera person och kalla politikerna dumma för att deras politik inte gynnar dem.

Högern vill skapa ett persobligt ansvar, starkt ägande med låga skatter... vänster vill ha överförbynande stat, medborglön och rättvisa.

Dessa är ytterligheter och tycker man inte som dem, ja då är politiken fel, inte människan som jobbar med det.

Men återigen för den lilla dumma, korkade och obildade människan är det för avancerat att skilja på sak och person.

När det därtill finns företrädare som inte ens klarar det, utan de iklär sig sin ideologi, som ett sorts mantra. Då blir skillnaden mellan sak och person obefintlig. Detta är egentligen ett retoriskt knep även kallad en härskarteknik, något som är väldigt populärt på just detta forum. Då kan man inte kritisera åsikten utan att kritisera personen.

Så nej. Bättre knyta handen och gny en stund till.

Framstående ledare, va!!! Löhven/MJ/Ygeman/Strandhäll/Ljugholt/Annie L/hela MP........ du skojar hoppas jag :)

För mig handlar det inte om att jag ska gynnas utan Sverige och svenska folket som helhet, att reagera på inkompetens vare sig den är individuell eller partisanktionerad är ett sundhetstecken för utveckling och förändring.
Alla medborgare har inte bara rättighet att rösta, i en demokrati har vi ju även rätt att kritisera som tur är. Vissa vill ju koppla den möjligheten till ens geografiska position när det självklart är en rättighet som medborgare och inte avgörs av vart man befinner sig. Samma tomtar brukar ju annars inte vara blyga av sig när det gäller kritiserande av andra länders styrande eller andra svenska motståndarpolitiker.

Allvarligt, i dagens politik finns det få individer som inte rättar in sig i partistyrelsen, annars är de snart borta visst. Men om man representerar något så får man självklart också acceptera att vara måltavlan för missnöje. Att gömma allt anonymt, i kombo med borttaget tjänstemannaansvar, bakom ett parti tror jag vore en försämring av demokratin. Det är ju knappast så att politiker inte själva rycker åt sig äran samt ofta påpekar att de minsann tar ansvar (till skillnad från alla andra politiker) om de någon gång lyckas pricka måltavlan så hur ska man kunna begära att folk skiljer på sak och person när politikerna själva inte verkar klara av det. Visst är jag medveten om att det hör till det politiska spelet men det lämnar spelplanen öppen för alla.

Är inte med på vad du menar med härskarteknik i det jag skrev, om du menade mitt inlägg så förklara gärna.
Personligen tycker jag just härskarteknik/utfrysning annars verkar väl utbredd i sveriges riksdag mellan politiska motståndare.
Lite långt och kluddigt inlägg, en hel del generella åsikter och inte riktat mot dig kompis :)

/ SatanG

Framstående ledare, va!!! Löhven/MJ/Ygeman/Strandhäll/Ljugholt/Annie L/hela MP........ du skojar hoppas jag :)

För mig handlar det inte om att jag ska gynnas utan Sverige och svenska folket som helhet, att reagera på inkompetens vare sig den är individuell eller partisanktionerad är ett sundhetstecken för utveckling och förändring.
Alla medborgare har inte bara rättighet att rösta, i en demokrati har vi ju även rätt att kritisera som tur är. Vissa vill ju koppla den möjligheten till ens geografiska position när det självklart är en rättighet som medborgare och inte avgörs av vart man befinner sig. Samma tomtar brukar ju annars inte vara blyga av sig när det gäller kritiserande av andra länders styrande eller andra svenska motståndarpolitiker.

Allvarligt, i dagens politik finns det få individer som inte rättar in sig i partistyrelsen, annars är de snart borta visst. Men om man representerar något så får man självklart också acceptera att vara måltavlan för missnöje. Att gömma allt anonymt, i kombo med borttaget tjänstemannaansvar, bakom ett parti tror jag vore en försämring av demokratin. Det är ju knappast så att politiker inte själva rycker åt sig äran samt ofta påpekar att de minsann tar ansvar (till skillnad från alla andra politiker) om de någon gång lyckas pricka måltavlan så hur ska man kunna begära att folk skiljer på sak och person när politikerna själva inte verkar klara av det. Visst är jag medveten om att det hör till det politiska spelet men det lämnar spelplanen öppen för alla.

Är inte med på vad du menar med härskarteknik i det jag skrev, om du menade mitt inlägg så förklara gärna.
Personligen tycker jag just härskarteknik/utfrysning annars verkar väl utbredd i sveriges riksdag mellan politiska motståndare.
Lite långt och kluddigt inlägg, en hel del generella åsikter och inte riktat mot dig kompis :)

/ SatanG
Kände lite att den geografiska delen kunde va riktad mot mig.
Är inte pga geografi jag avstått utan pga att jag jobbat och ej skattepliktig till Sverige och kännt att betalar jag ingen skatt, nyttjar något så tycker jag inte att jag haft rättighet att rösta om hur Sverige skall styras.

Fler och fler duktiga politiker främst inom kommuner och regioner hoppar av pga det hänsynslösa förakt dom ständigt utsätts för. Forum som detta är ett utmärkt exempel på detta förakt.

Det tråkiga i det är väl att de som aldrig borde valts in stannar alldeles för länge och blir alldeles för frikostigt belönade för utebliven insats.
Bra politiker borde däremot få högre lön, den stora massan däremot foten och a-kassa som alla andra.

/ SatanG

Kände lite att den geografiska delen kunde va riktad mot mig.
Är inte pga geografi jag avstått utan pga att jag jobbat och ej skattepliktig till Sverige och kännt att betalar jag ingen skatt, nyttjar något så tycker jag inte att jag haft rättighet att rösta om hur Sverige skall styras.

Absolut inte riktat mot dig, det var riktat mot de som påstår att man inte ska sitta i Thailand och klaga på hur det går i Sverige.

/ SatanG

Absolut inte riktat mot dig, det var riktat mot de som påstår att man inte ska sitta i Thailand och klaga på hur det går i Sverige.

/ SatanG
Ok och där håller jag med, en pensionerad tex boende i Thailand är lika påverkad som en boende i Sverige.
Deras inkomst grundas på svenskt beslut och dom betalar skatt som en annan svensk, tycker själv förjävligt hur svenska expats pensionärer behandlas, efter betalat skatt ett ett helt yrkesliv nedgraderade och inte ens får sjukvårdsrätt pga dom uppehåller sig i land utanför EU trots att det hade blivit billigare för Sverige att ge dom än tvång flyga hem och skriva in sig.
Självklart har dom rösträtt....

Och de politiska partierna förföljer andra partiers valda, t.ex de rödgröna som förföljer SD-politiker pga av deras val av parti.

Varför ska den lilla människan inte göra som de folkvalda gör?

Där har du en bra poäng. Politikerna själva har varit med och grävt den grop de nu står i. För ingen var snabbare med påhoppen på SD:s anhängare och engagerade än just de etablerade politikerna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp