Framstående ledare, va!!! Löhven/MJ/Ygeman/Strandhäll/Ljugholt/Annie L/hela MP........ du skojar hoppas jag
För mig handlar det inte om att jag ska gynnas utan Sverige och svenska folket som helhet, att reagera på inkompetens vare sig den är individuell eller partisanktionerad är ett sundhetstecken för utveckling och förändring.
Alla medborgare har inte bara rättighet att rösta, i en demokrati har vi ju även rätt att kritisera som tur är. Vissa vill ju koppla den möjligheten till ens geografiska position när det självklart är en rättighet som medborgare och inte avgörs av vart man befinner sig. Samma tomtar brukar ju annars inte vara blyga av sig när det gäller kritiserande av andra länders styrande eller andra svenska motståndarpolitiker.
Allvarligt, i dagens politik finns det få individer som inte rättar in sig i partistyrelsen, annars är de snart borta visst. Men om man representerar något så får man självklart också acceptera att vara måltavlan för missnöje. Att gömma allt anonymt, i kombo med borttaget tjänstemannaansvar, bakom ett parti tror jag vore en försämring av demokratin. Det är ju knappast så att politiker inte själva rycker åt sig äran samt ofta påpekar att de minsann tar ansvar (till skillnad från alla andra politiker) om de någon gång lyckas pricka måltavlan så hur ska man kunna begära att folk skiljer på sak och person när politikerna själva inte verkar klara av det. Visst är jag medveten om att det hör till det politiska spelet men det lämnar spelplanen öppen för alla.
Är inte med på vad du menar med härskarteknik i det jag skrev, om du menade mitt inlägg så förklara gärna.
Personligen tycker jag just härskarteknik/utfrysning annars verkar väl utbredd i sveriges riksdag mellan politiska motståndare.
Lite långt och kluddigt inlägg, en hel del generella åsikter och inte riktat mot dig kompis
/ SatanG