50 000 baht i böter och 3 månaders fängelse om man kör utan körkort?

I våran familj är det bara jag som har körkort , tre är utan.
Men körkort i nu varande form, är väl som vi en gång i tiden skämtade om när vi såg en dålig förare.
Han har säkert fått kortet i et fling paket.
och det är väl så jag ser körkortet i Thailand idag.

Tycker nog att Du har en liten tråkig ton, för det första så ingår jag inte i gruppen körkortslösa faranger, och varför bry sig? ska man bara bry sig om sådant som berör en själv? i detta fall så handlar det mera om att informera sig, om vad som händer runt omkring, och visst är det bra att det krävs laglydnad, men vore det inte bättre att dom som kräver laglydnad, själva visar densamma?
Vadå" tråkig ton " Om du har körkort så drabbas ju inte du , Om du inte vill ha svar så skriv inte alls då .. Märkligt att bli stött på det , var inte alls meningen att såra dig Ubon :reta:

Har väl blivit svårare att köpa sig ett körkort?
På traffikverket i Pattaya omöjligt nu, traffikskolorna i Pattaya tar med dom enda bort till Chantaburi, dom som betalar extra och vill bli garanterad ett körkort.
Fast inte ens där handlar det om rent köp för dom måste kolla säkerhetsvideo och syntest men förstod det som på hon som hade traffikskolan att man slapp prov och uppkörning där.
I Pattaya omöjligt att betala extra för att enklare få ett körkort nu sa hon.

Hej

Det är nog som vanligt när det gäller Thailand att man hanterar det här olika landet runt, på vissa platser har det säkert blivit svårare medans man på andra fortsätter som vanligt, det är ju så det brukar bli.

Lite svårare har det nog blivit hos oss också, men det innebär inte att det är stopp, bara lite mer smygande och lite dyrare, ofta verkar körskolorna ha någon kontakt som dom använder sig av på körkortskontoret.

Dom pengar som finns att tjäna här är nog nästintill oemotståndliga för många lågavlönade tjänstemän på dessa körkortskontor.

Mvh isan lover

Hej

Frugans storasysters man körde sin egen bil till Udon Thani i vintras där han tog körkort, ingen tyckte att det var konstigt alls.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp