200 000 kg griskött hittat fryst i kylhus.

På tal om kaffe. Jag har ju kapselmaskin i huset som jag tagit med från Sverige. Kastar ned lite kapslar i resväskan innan vi drar. Gjorde samma sak nu men kom inte ihåg att vi tog med massor med kaffekapslar 2020. Jag och polarn var mest på resande fot så kaffet gick aldrig åt. Nu tog jag med mig 3 lådor till. Har kaffe så att jag kan öppna kafé nu :laugh2:

Beställde två st krapaow moo via Grab idag när det regnade som mest. Griskött måste verkligen vara dyrt för det var så jäkla snålt. Nästan bara ris :mad:

Ja mamma skar bort allt fett och upp i bitar innan jag åt ;)
Stackars pöjk! Bästa på hela grisen är ju svålen. För står att du inte gillar moo kata då. Mycket sidfläsk (moo sam chan) där. Jag brukar äta upp fettbiten på toppen när alla är klara :laugh2:
Tänk förr när det gjordes Julskinka och svålen skulle skäras bort. Då stod jag där och käkade ljummen svål :p

Stackars pöjk! Bästa på hela grisen är ju svålen. För står att du inte gillar moo kata då. Mycket sidfläsk (moo sam chan) där. Jag brukar äta upp fettbiten på toppen när alla är klara :laugh2:
Tänk förr när det gjordes Julskinka och svålen skulle skäras bort. Då stod jag där och käkade ljummen svål :p
Annars blir det utmärkt korv av fett och svål.

Äter inte skinka, du hade gillat Norge och bacon med svål, kommer ihåg när jag bodde i Ålesund och gick på Rema2000 och handla, bacon med svål och borst på.
Fyfan.
skiljer sig en del på Norsk och Svensk butik.

I djurens värld är dom feta bitarna mest eftertraktade. Det är där den mesta energin och näringen finns. Magra muskler är nästan bara protein. Bara vi människor som genom evolutionen som gått totalt snett i näringsläran.

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
16 K
Anonymos
A

Tillbaka
Topp