Thailand ska importera ytterligare 160 000 gästarbetare.

Framstående ledare, va!!! Löhven/MJ/Ygeman/Strandhäll/Ljugholt/Annie L/hela MP........ du skojar hoppas jag :)

För mig handlar det inte om att jag ska gynnas utan Sverige och svenska folket som helhet, att reagera på inkompetens vare sig den är individuell eller partisanktionerad är ett sundhetstecken för utveckling och förändring.
Alla medborgare har inte bara rättighet att rösta, i en demokrati har vi ju även rätt att kritisera som tur är. Vissa vill ju koppla den möjligheten till ens geografiska position när det självklart är en rättighet som medborgare och inte avgörs av vart man befinner sig. Samma tomtar brukar ju annars inte vara blyga av sig när det gäller kritiserande av andra länders styrande eller andra svenska motståndarpolitiker.

Allvarligt, i dagens politik finns det få individer som inte rättar in sig i partistyrelsen, annars är de snart borta visst. Men om man representerar något så får man självklart också acceptera att vara måltavlan för missnöje. Att gömma allt anonymt, i kombo med borttaget tjänstemannaansvar, bakom ett parti tror jag vore en försämring av demokratin. Det är ju knappast så att politiker inte själva rycker åt sig äran samt ofta påpekar att de minsann tar ansvar (till skillnad från alla andra politiker) om de någon gång lyckas pricka måltavlan så hur ska man kunna begära att folk skiljer på sak och person när politikerna själva inte verkar klara av det. Visst är jag medveten om att det hör till det politiska spelet men det lämnar spelplanen öppen för alla.

Är inte med på vad du menar med härskarteknik i det jag skrev, om du menade mitt inlägg så förklara gärna.
Personligen tycker jag just härskarteknik/utfrysning annars verkar väl utbredd i sveriges riksdag mellan politiska motståndare.
Lite långt och kluddigt inlägg, en hel del generella åsikter och inte riktat mot dig kompis :)

/ SatanG
Jag citerade visserligen dig, men var inte mycket som var svar till dig.

Å just det med härskartekniker syftade inte alls på dig, utan en annan forumbroder.

Absolut inte riktat mot dig, det var riktat mot de som påstår att man inte ska sitta i Thailand och klaga på hur det går i Sverige.

/ SatanG

Fast det är skitsnack. Som svensk, oavsett vart man bor har man rätt att tycka till om sitt land! Det är en demokratisk rättighet vi har i Sverige.

Komiskt är att de som ofta framför just denna åsikt som då vill inskränka demokratin brukar också vara ganska högljudda i debatten om invandring och där brukar det låta tvärtom avseende de demokratiska rättigheterna.

Visst är allting lätt när man kan plocka russin ur kakan utan att ta något ansvar för helheten.

SD som är ett lysande exempel på detta, har i takt med att de kommit närmare makten tonat ner sina ytterligheter och mer och mer kommit fram med en helhetspolitik. Så inför höstens val, står de väl rustade som ett trovärdigt helhetsparti redo att sitta i en regering.

Fulla påhopp om rasism och gammal retorik lär komma, men den tar dåligt när de gjort sin hemläxa, städad och brutit med gamla anknytningar.

Något de gjort tydligare och bättre än både S och V, vilken lär komma tillbaka som en bomerang när påhoppen börjar.

Det tråkiga i det är väl att de som aldrig borde valts in stannar alldeles för länge och blir alldeles för frikostigt belönade för utebliven insats.
Bra politiker borde däremot få högre lön, den stora massan däremot foten och a-kassa som alla andra.

/ SatanG

Dom som sitter i riksdag och regering är väl ändå valda av folket för en mandatperiod som är 4 år och det ska respekteras enligt min mening. Om någon missköter sig får man väl välja bort den personen i nästa val eller så kan ju partiet vädja till den misslyckade att dra sig tillbaka. Vem/vilka menar du skulle ha mandat att sparka ut folkvalda politiker under deras mandatperiod, nåt Thailandsforum månne ?

Jag citerade visserligen dig, men var inte mycket som var svar till dig.

Å just det med härskartekniker syftade inte alls på dig, utan en annan forumbroder.
Kanske jag kunde vart den du citera, du skall veta dock utan att träffat dig gillar jag dig genom dina inlägg och tycker du verkar vara en smart grabb.
Kanske lite over show ibland gällande lyx men i det totala en helt grym kille.
Men vi är väl alla lite over show ibland, kolla bara på dåren som skriver ;)

Kanske jag kunde vart den du citera, du skall veta dock utan att träffat dig gillar jag dig genom dina inlägg och tycker du verkar vara en smart grabb.
Kanske lite over show ibland gällande lyx men i det totala en helt grym kille.
Men vi är väl alla lite over show ibland, kolla bara på dåren som skriver ;)

Jag är nog en hyfsat vanlig kille egentligen. Show vet jag inte. Lever ett högst ordinärt liv till vardags, men när jag väl är ledig och kan göra vad jag vill, då utnyttjar jag den möjligheten. Bor flott, äter gott, flyger bekvämt osv... show off eller ej. Mycket jag inte visar för finns alldeles för många som avundas och är missundsamma. Men de vet inget om vad jag gör eller hur hårt jag jobbat för det. Så de kan allesammans HÅLLA KÄFTEN.

Nu blev jag lite som dig, ärlig! ;)

Jag är nog en hyfsat vanlig kille egentligen. Show vet jag inte. Lever ett högst ordinärt liv till vardags, men när jag väl är ledig och kan göra vad jag vill, då utnyttjar jag den möjligheten. Bor flott, äter gott, flyger bekvämt osv... show off eller ej. Mycket jag inte visar för finns alldeles för många som avundas och är missundsamma. Men de vet inget om vad jag gör eller hur hårt jag jobbat för det. Så de kan allesammans HÅLLA KÄFTEN.

Japp men jag gillar dig....

Gillar dina inlägg...

Vi käftar ibland och du blir irriterad på att jag alltid skall ha rätt, och du har rätt lite sån är jag.

Tror farsan sa till mig en gång, du kan ju inte hålla käft men jag älskar dig.
Kan vart jag drog till med älskar och var jag gillar dig min son.
Stora utryck som älskar gör vi inte riktigt..
Men blivit skillnader, när jag var under 30 aldrig en kram idag bamse kramar när vi träffas och svårt släppa varandra.

25.950 inlägg på ett forum inger respekt ! :cool:
Om du menar mina kan du nog dubbla då jag fick byta namn då jag hade mitt riktiga innan och mitt andra konto, men då någon här på forumet åkte till villagen vi bodde i då och frågade ut grannarna om mig så ändra jag.
Jag skriver mycket skit, men gå inte på person nu eller va skrev du eller skall du bli likadan?

Och om lite jobbigt kan jag hålla microsoftkurs, kan även lära ut lite programering i Java och Python progamering.
Trots att jag närmar mig 50 år så hänger jag med...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp