Fuktigt i Pattaya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Det ser ut som om det kommit några droppar regn på den sidan, såt vill vi inte ha.

"legolas " sa:
Rolf!! Eftersom de ju inte är speciellt bra på att jobba i förebyggande syfte här i Thailand, så var dagbrunnarna i uruselt skick.. De har jobbat med detta nu ett tag, så allt blir OK ganska snart skall du se.... Så lugn och fin nu,,, Rayong är mycket bättre i det hänseendet!!!
Nä jag är inte orolig bara kul att se, barnen har i allafall kul.
Jo jag har vart i kontakt med mäklaren ha sa samma sak inte mycket regn.
Men jag tänker ändå se till att min tilltänkta tomt hamnar på högsta punkten.

"Rolf " sa:
Det ser ut som om det kommit några droppar regn på den sidan, såt vill vi inte ha.
Tack!
Tur man inte var där nere. :)

Undrar hur det såg ut inne på Barerna och vid gamla bananstället.
20-30 cm i slutet på Soi Diana.

Hälsar pigge01

Hoppas verkligen att man inte planerar några kärnkraftverk. Då är nog oljeeldade säkrare, även om dom förpestar miljön. :-\

Jodå det planer att bygga i södra Thailand de hade starta ett projekt som möte stora protester där nere. Som nu efter Japan ligger ner i väntan på att folk skall glömma. Jag har funderat på varför de vill bygga det där är det pga av att det ligger långt bort från centrala Thailand eller beror det på att muslimerna där nere är smartare och har större förutsättningar att sköta det.

"Khuntan " sa:
Jodå det planer att bygga i södra Thailand de hade starta ett projekt som möte stora protester där nere. Som nu efter Japan ligger ner i väntan på att folk skall glömma. Jag har funderat på varför de vill bygga det där är det pga av att det ligger långt bort från centrala Thailand eller beror det på att muslimerna där nere är smartare och har större förutsättningar att sköta det.

Det är väl inte så jättelångt till Phuket / Krabi och dessa centra därifrån. Man vill säkert inte placera något kärnkraftverk mitt i ett sådant område, det hade givit mycket dålig publicitet.

Kan tala om att nu dom senaste dagarna har det öppnat sig från skyn man skulle tro att det har blivit en vatten läcka gos gud eller Buddha så mycke vatten har det kommit i Pattaya nu :(

Jag var i Pattaya när det skyfallet kom i September 2011, satt på balkongen drack ett glas vin på hotellet, kom ett par droppar gick och la mig. Kl 08 gick jag ner och skulle äta frukost hörde ett jäkla liv kolla ut silken syn. vakterna på hotellet hade sovit och missat översvämmningen så hela garaget var översvämmat bilar och motorcycklar för millioner under vatten. Condominiumet jämter där vi hade lgnht hände samma sak och där var det inga billiga bilar som blev förstörda, dom andra condominiumen låg högre upp så dom klara sig + att dom hade installerat länspumpar med viparmar i garagen. Hela Pattaya låg under vatten och det var efter ca 7 timmars regn bara efter det uppehåll, på kvällen hade det mesta vattnet runnit ut igen i havet. Prata med en amerikan som hade mäklarfirma han hade bott i Pattaya i 7 år hade aldrig upplevt något sådant.

Gick förbi en verkstad dagen efter ägarn såg otroligt nöjd ut, motorcycklarna stod på rad som skulle fixas efter folk kört ner dom i vattnet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp