Glimtens bilder

Det var så lite så ;) jag har några fler bilder, sen ska jag gå igenom bilderna och se om jag har laddat upp alla. Nej det vart ingen shoppingrunda på kvällen i BKK, då frugan skulle med nattbussen tillbaka till Roiet, vi han bara äta på bottenvåningen sen så vart hon tvungen att åka till den gamla norra busstationen borta vid Don Mueang

Det får bli mer nästa gång!

Lite fler bilder från flyg platsen

image.jpeg
image.jpeg

Julgranen på våning 2, borta vid dörr 1
image.jpeg

Kostade tåget bara 45 Baht?
Finns 2 tåg till/ från flygplatsen som går parallellt 1 direkt och 1 med stopp längs vägen, slut destination Phaya Thai.
Tågen är ju mycket billigare och snabbare än taxi om man skall in till stan och kommer direkt till skytrain för vidare färd.
Skall man in till Bangkok från Pattaya är oftast den snabbaste vägen taxi till flygplatsen och sen vidare med tåg så slipper man alla köer.

Senast redigerad av en moderator:
Finns 2 tåg till/ från flygplatsen som går parallellt 1 direkt och 1 med stopp längs vägen, slut destination Phaya Thai.
Tågen är ju mycket billigare och snabbare än taxi om man skall in till stan och kommer direkt till skytrain för vidare färd.
Skall man in till Bangkok från Pattaya är oftast den snabbaste vägen taxi till flygplatsen och sen vidare med tåg så slipper man alla köer.
Vi tar alltid tåget till och från flygplatsen, från flygplatsen åker vi till Ratchaprarop (näst sista hållplatsen) då det är lättare att få taxi därifrån till hotellet

Vi tar alltid tåget till och från flygplatsen, från flygplatsen åker vi till Ratchaprarop (näst sista hållplatsen) då det är lättare att få taxi därifrån till hotellet
Då blir ni ju tvungna att ta tåget med stopp skiljer ju en del i tid mot direkt tåget, lönar det sig tidsmässigt för ett stopp innan?
Tid och direkt transport är ju viktigt för dig ;)

Alltid lika tråkigt att behöva åka härifrån så försöker undvika det. Men du är väl snart här igen?
Helt klart, man vill ju inte åka hem, och den månaden gick blixtsnabbt. Jag hoppas att det inte dröjer så länge innan det är dags för nästa resa igen, siktar på sommaren om det går

Det var ju tidskillnaden mellan dom olika tågen jag skrev, så därför jag inte förstod ditt svar ;) . 15 minuter skiljer det till sky train.
Vart tvungen att kolla upp det, snabbtåget tar 15 minuter från flygplatsen till Makkasan, så det skiljer bara 5 minuter mellan det och airportlink och kostar 90 bath/per person. Men då vi åker ytterligare en station med AirPort link så hjälper inte snabbtåget oss och avgångstiderna är ju inte dom bästa ;)

image.jpeg

Vart tvungen att kolla upp det, snabbtåget tar 15 minuter från flygplatsen till Makkasan, så det skiljer bara 5 minuter mellan det och airportlink och kostar 90 bath/per person. Men då vi åker ytterligare en station med AirPort link så hjälper inte snabbtåget oss och avgångstiderna är ju inte dom bästa ;)

image.jpeg
Det står Makkasan, men det är konstigt för åkt med Snabbtåget flera gånger och dom stannar vid samma, grindarna att gå ombord är på samma och jag går bort och byter till Sky train Phaya Thai för vidare till hotell eller vad jag är påväg. Så vet inte varför det står Makkasan på ena, för Phaya thai är väl Sky train hållplatsen 1 eller om det är 2 innan Siam center??

Det står Makkasan, men det är konstigt för åkt med Snabbtåget flera gånger och dom stannar vid samma, grindarna att gå ombord är på samma och jag går bort och byter till Sky train Phaya Thai för vidare till hotell eller vad jag är påväg. Så vet inte varför det står Makkasan på ena, för Phaya thai är väl Sky train hållplatsen 1 eller om det är 2 innan Siam center??
Jag sökte på snabbtåget till flygplatsen och fick upp att det går mellan flygplatsen och makkasan. Phaya thai ligger bara någon station från siam. Men hur som helst så går APL varje 10 minuter och det gör inte snabbtåget

Liknande trådar

Tillbaka
Topp