Husrenovering i Sverige och Thailand.

Själva Pattaya kan jag säga.
Pattaya nua, norra pattaya.
Pattayaya klang, mitt pattaya.
Pattaya thay, södra pattaya
Sai 1 (första gatan) beach road.
Sai 2
Sai 3.
Sukhumvith
Där är hela Pattaya inringat.

Du som kan Pattaya, vet du vad Pattaya betyder och var går gränserna, vet du vad som är naklua, vet du vilken provins och vilka komuner i provinsen
Jag bor där och är runt i min komun ofta även besökt 70% med bil av Thailands provinser.

Brydde mig inte så mycket om olika gränser. Vet bara att jag bodde lång tid i South Pattaya i center Condo och längst bort på Second Road mot Jomtien plus då soi Photisarn.
Sen bodde jag även ett tag i Somphong Condo som du kan googla på om du inte vet var det ligger.

BTT

Brydde mig inte så mycket om olika gränser. Vet bara att jag bodde lång tid i South Pattaya i center Condo och längst bort på Second Road mot Jomtien plus då soi Photisarn.
Sen bodde jag även ett tag i Somphong Condo som du kan googla på om du inte vet var det ligger.

BTT
Du skrev att jag inte kunde en del av staden och vissa soier.
Att jag inte sprungit med barbrudar betyder inte att jag inte festat där.
Dock verkar din kunskap om staden väldigt begränsad.
Min promenad är min morgonrutin men hade du inte hängt upp dig på fåtal saker borde du sett på mina inlägg att jag/vi är rätt aktiva runt komunen.
Komunen heter Banglamung, Pattaya är ett nick för Nong Prue, jag bor i Takiantia.

Frugan träffade några kompisar igår kväll och berättade att vi skall byta tak samt höja golvnivån i huset mm. Hon fick tips om att det finns ett hus att hyra rätt så nära vårt och vi skall kolla upp detta under dagen.

Du skrev att jag inte kunde en del av staden och vissa soier.
Att jag inte sprungit med barbrudar betyder inte att jag inte festat där.
Dock verkar din kunskap om staden väldigt begränsad.
Min promenad är min morgonrutin men hade du inte hängt upp dig på fåtal saker borde du sett på mina inlägg att jag/vi är rätt aktiva runt komunen.
Komunen heter Banglamung, Pattaya är ett nick för Nong Prue, jag bor i Takiantia.

Min kunskap om staden som den ser ut nu är möjligen en aning begränsad. Men jag hittar fortfarande alldeles utmärkt till dom flesta platser i stan.

Senaste gången jag var där var 2015 och då tyckte jag inte Pattaya hade förändrats direkt mycket sen ex 2002.

BTT

Jag har varit med frugan och tittat på ett hus att hyra nära vårt som vi bestämde oss för att hyra ifrån 1 oktober så att vi i lugn och ro kan flytta innan renoveringen inkluderat en golvhöjning drar igång beräknat med början av november. Huset vi skall hyra har två bostäder i ett plan och mycket plats då vi kommer att hyra båda och det ligger bara ca 1 km bilvägen från vårt. Vi var sedan också och handlade rätt många stapelbara rätt stora plastlådor med hjul och handtag samt lock att packa saker i.

Frugan har varit lite valet och kvalet om hur stort jobb och vad det får kosta men jag förstår att hon har mycket känslor då detta är den plats hon har växt upp på. Jag har dock inga problem med att betala de summor det nu kan bli totalt om bara frugan blir nöjd i slutändan. Vårt hus ligger bra på så vis att det är svårt för tjuvar att nå detta och som måste då passera förbi grannar varav några sköter om huset och växter då vi bor i Sverige.

Min kunskap om staden som den ser ut nu är möjligen en aning begränsad. Men jag hittar fortfarande alldeles utmärkt till dom flesta platser i stan.

Senaste gången jag var där var 2015 och då tyckte jag inte Pattaya hade förändrats direkt mycket sen ex 2002.

BTT
Så du har haft ett uppehåll från i ditt resande till Pattaya från 2002 till 2015?

BTT
Jag tycker stan har förändrats mycket mellan 2011 - 2024 enormt mycket.
2015 är snart 10 år sen men beror ju lite på med, går man bara på en och samma bargata ser man väl inte förändringen i helhet.

BTT
Samma nu , inte förändrar Pattaya sig på 9 år. eller hur PanPan :rolleyes: :reta:

2015 är snart 10 år sen men beror ju lite på med, går man bara på en och samma bargata ser man väl inte förändringen i helhet.

Den mest sorgliga förändringen är ju det nya varuhuset som skövlade ett helt barområde mellan soi 8 och soi 9.

På kuppen försvann även ett antal stammis matställen där jag ofta åt frukost, ex en österrikisk restaurang som hade jäkligt god spaghetti carbonara.

Visserligen har varuhuset ett food court men det är mest en massa thaislafs.

BTT

Bargatorna har definitivt förändrats. Ex finns det knappt en bar kvar på soi 8. I mitten på 90 talet fanns det minst 30 barer utefter gatan.

Det jag menar är att Pattaya är sig likt sen 90 talet på samma sätt som ex Helsingborg i det stora hela är sig likt sen 30 år tillbaka.

Jag skulle ex aldrig gå vilse någonstans i Pattaya.

BTT

Bargatorna har definitivt förändrats. Ex finns det knappt en bar kvar på soi 8. I mitten på 90 talet fanns det minst 30 barer utefter gatan.

Det jag menar är att Pattaya är sig likt sen 90 talet på samma sätt som ex Helsingborg i det stora hela är sig likt sen 30 år tillbaka.

Jag skulle ex aldrig gå vilse någonstans i Pattaya.

BTT
Jag ser en stor förändring bara sen 2011.
Några nya stora köpcenter, stranden 10x så bred än innan, då var vit kvinna och barn rätt ovanliga, vanligt idag, en stor del av alla kablar som hängde på stolpar har lagts under mark, barområdena har blivit mer koncentrerade till vissa soier inte över hela stan, mer lekparker för barn m.m.
Nu skall det börja byggas ett skytrain.

Har påbörjat provisorisk upprustning av ena toaletten idag, får bli riktigt typ nästa sommar.

20240927_153047.jpg

Jag ser en stor förändring bara sen 2011.
Några nya stora köpcenter, stranden 10x så bred än innan, då var vit kvinna och barn rätt ovanliga, vanligt idag, en stor del av alla kablar som hängde på stolpar har lagts under mark, barområdena har blivit mer koncentrerade till vissa soier inte över hela stan, mer lekparker för barn m.m.
Nu skall det börja byggas ett skytrain.

Barområdena har aldrig legat över hela stan. På 90 talet gick det ett stråk längs med Second Road bort till south Pattaya oftast på sidogator ner mot Beach Road.

En del på walking street och ett mindre barområde tvärsöver Big C och ett rad med barer längs med Naklua Road.

Soi Buakhao hade lite barer med.

Fanns ex inte så många barer längs med Beach Road.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp