Husrenovering i Sverige och Thailand.

Den mest sorgliga förändringen är ju det nya varuhuset som skövlade ett helt barområde mellan soi 8 och soi 9.

På kuppen försvann även ett antal stammis matställen där jag ofta åt frukost, ex en österrikisk restaurang som hade jäkligt god spaghetti carbonara.

Visserligen har varuhuset ett food court men det är mest en massa thaislafs.

BTT
Nej det är inte mest massa thaislafs på food courten i Central Festival, väldigt mycket internationell mat där och väldigt mycket restauranger överhuvudtaget inne i det varuhuset.

Barområdena har aldrig legat över hela stan. På 90 talet gick det ett stråk längs med Second Road bort till south Pattaya oftast på sidogator ner mot Beach Road.

En del på walking street och ett mindre barområde tvärsöver Big C och ett rad med barer längs med Naklua Road.

Soi Buakhao hade lite barer med.

Fanns ex inte så många barer längs med Beach Road.

BTT
NU finns det 3st stora Big-C men antar du menar den vid central marina, dom barerna är nedstängda, inga barer att se mittemot där.
Soi Beukaw är den största bargatan idag.

Om du hade åkt 2019 hade du hunnit 1 år före covid. Vilket år var det du inte åkte men hade bokat rum du aldrig betalade för?

Vill minnas att fadäsen med Maitans var 2012. Då åkte jag ju in på sjukhus i Bangkok och därför kunde jag inte dyka upp hos honom.

Blir man sjuk har man väl ingen betalningsskyldighet?

Han ringde mig på sjukhuset och ville jag skulle komma bort till honom och göra upp betalningen.

BTT

Vill minnas att fadäsen med Maitans var 2012. Då åkte jag ju in på sjukhus i Bangkok och därför kunde jag inte dyka upp hos honom.

Han ringde mig på sjukhuset och ville jag skulle komma bort till honom och göra upp betalningen.

BTT
I Bangkok? Vill minnas att du aldrig kom i väg till Thailand. Och han fick aldrig tag på dig i Sverige.

BTT
BS det var exakt samma sak som alla träffar du utlyste. Det blev helt tyst några veckor innan och det blev inget. Du dök helt enkelt inte upp men den gången lurade du en som försöker driva en guesthouse. Tyvärr finns mannen ifråga inte med oss längre men men vi är flera som har pratat med honom personligen om händelsen. Nåja de var väl inte oväntat att du skulle landa i samma gamla historier

Den mest sorgliga förändringen är ju det nya varuhuset som skövlade ett helt barområde mellan soi 8 och soi 9.

På kuppen försvann även ett antal stammis matställen där jag ofta åt frukost, ex en österrikisk restaurang som hade jäkligt god spaghetti carbonara.

Visserligen har varuhuset ett food court men det är mest en massa thaislafs.

BTT
En av rätterna jag åt inne i det varuhuset sist jag var hemma men var jämter food courten.
Var jäkligt gott.

20240811_143722.jpg

Barområdena har aldrig legat över hela stan. På 90 talet gick det ett stråk längs med Second Road bort till south Pattaya oftast på sidogator ner mot Beach Road.

En del på walking street och ett mindre barområde tvärsöver Big C och ett rad med barer längs med Naklua Road.

Soi Buakhao hade lite barer med.

Fanns ex inte så många barer längs med Beach Road.

BTT
Nu är du allt ute och cyklar, hela Walking Street var ju full med barer från taxikurvan till Pomphet, 2 stora barområden vid Beach Road innan taxikurvan och flera barer vid polisstationen och längs med hela Beach Road under 90-talet.

Nu är du allt ute och cyklar, hela Walking Street var ju full med barer från taxikurvan till Pomphet, 2 stora barområden vid Beach Road innan taxikurvan och flera barer vid polisstationen och längs med hela Beach Road under 90-talet.
Vet inte vad polisstation låg på 90 talet men är det den vid beachroad jämter central så finns det barer kvar där men är nog dom enda riktiga barerna som finns kvar på beach road.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp