Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dum eller? Vem har sagt jag kissar o bajsar bättre då , Vem e det som tänker här , Nej du boa hacka hit o dit i alla trådar har du inget för gör dig bara löjlig .
Ja efter att ha suttit på huk och skitit i en betongbunker med hål i backen och plåttak med ca 50 grader Celsius i temp dagtid så är det rätt skönt att komma hem till huset i Bang Saray och gå på en normal toalett.
Skita kan man på båda men visst fan är det skillnad
I tvättstugan nere i källaren är det bara en betongbunker, golv, tak, väggar allt i betong och en stor brunn mitt i.
Här borde man väl kunna bygga sig ett badrum själv, finns inget trä, ligger under marknivå?
Är ju våtrumssäkrare än ett våtrumssäkrat badrum
I tvättstugan nere i källaren är det bara en betongbunker, golv, tak, väggar allt i betong och en stor brunn mitt i.
Här borde man väl kunna bygga sig ett badrum själv, finns inget trä, ligger under marknivå?
Är ju våtrumssäkrare än ett våtrumssäkrat badrum
Betong eller kakel/klinkers är ju inte tätt i sig så ett tätskikt behövs ändå och här finns det flera olika tekniker och lösningar. Allt går ju att göra själv om man löser på om de senaste reglerna samt dokumenterar väl. Man kanske borde fråga sitt försäkringsbolag vad dom tycker. Om inte annat vill dom veta antalet våtrum i huset.
Betong eller kakel/klinkers är ju inte tätt i sig så ett tätskikt behövs ändå och här finns det flera olika tekniker och lösningar. Allt går ju att göra själv om man löser på om de senaste reglerna samt dokumenterar väl. Man kanske borde fråga sitt försäkringsbolag vad dom tycker. Om inte annat vill dom veta antalet våtrum i huset.
Ja det är väl inte registrerat som nåt våtrum det är bara en betongbunker, precis som garaget och pannrummet med en stor brunn i mitten.
Det är ett hus byggt på 50 talet och nog inte nåt gjort i källaren sen dess.
Finns inga moderniteter i huset.
Men det är ju vattendragningar i källaren för varmvattenberedare, tvättmaskin, tvättsink, vattentankar till pelletspannan.
Tänkte snygga till det lite och sätta stenplattor och en tät duschkabin.
Ja det är väl inte registrerat som nåt våtrum det är bara en betongbunker, precis som garaget och pannrummet med en stor brunn i mitten.
Men det är ju vattendragningar i källaren för varmvattenberedare, tvättmaskin, tvättsink, vattentankar till pelletspannan.
När tänker efter så är ju källaren/garaget som har mest vatteninstallationer.
Pelletstankarna är väl 3m3 iaf, har inte kollat men dom är rejäla.
Varmvattensberedare.
Tvättmaskin.
Cirkulationspumpar.
Handvask
Allt vatten går via källaren/garaget..
Men stor brunn i varje rum, ingen liten duschbrunn utan rejäla brunnar.
Så om det skulle bli någon liten läcka i en duschkabin där så är det ju inget jag skulle springa till nåt försäkringsbolag med.
Enda anledningen jag har hemförsäkring är att det är billigare än teckna sjukvårdförsäkring.
Något jag aldrig haft innan på 50 år.
När tänker efter så är ju källaren/garaget som har mest vatteninstallationer.
Pelletstankarna är väl 3m3 iaf, har inte kollat men dom är rejäla.
Varmvattensberedare.
Tvättmaskin.
Cirkulationspumpar.
Handvask
Allt vatten går via källaren/garaget..
Men stor brunn i varje rum, ingen liten duschbrunn utan rejäla brunnar.
Så om det skulle bli någon liten läcka i en duschkabin där så är det ju inget jag skulle springa till nåt försäkringsbolag med.
Enda anledningen jag har hemförsäkring är att det är billigare än teckna sjukvårdförsäkring.
Något jag aldrig haft innan på 50 år.
Vår källare ser likadan ut förutom att vi har vårt sovrum därnere granne med tvättstugan. Jordvärmeanläggning istället för pelletstankar.
Köp avfuktare till tvättstugan, kostar inte så mycket men jobbar bra. Huset är byggt 1957.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.