Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är ju inte förbjudet att köra varken diskmaskin eller tvättmaskin när man är hemma. Det är även ok att inte ha igång larmet bara för att man går på jobb, hämtar in posten, skottar snö eller annat. Man kan sätta igång larmet när man känner för det.
Hur gör du?
Kliver upp klockan 3 på natten för att tvättmaskinen är färdig och hänger kläderna bara för att elen var billig?
Det är ju inte förbjudet att köra varken diskmaskin eller tvättmaskin när man är hemma. Det är även ok att inte ha igång larmet bara för att man går på jobb, hämtar in posten, skottar snö eller annat. Man kan sätta igång larmet när man känner för det.
Hur gör du?
Kliver upp klockan 3 på natten för att tvättmaskinen är färdig och hänger kläderna bara för att elen var billig?
Säkert många i södra sverige som gör, iaf kör tvätt och diskmaskiner mitt i natten, är ju lite skillnad på era priser.
När elräkningen kan sticka iväg mot 15.000 så är det nog många som får göra så.
Är ju en månads nettolön för många.
Säkert många i södra sverige som gör, iaf kör tvätt och diskmaskiner mitt i natten, är ju lite skillnad på era priser.
Som sagt det finns dom i Sverige som inte har råd till annat idag när elen kostar uppåt 10kr kw/t för sörlänningar.
Läste precis om en småbarnsmamma, hon hade barnet varannan vecka så nu när hon hade sin son fick hon sätta på lite värme för det vara bara 13 grader men annars har hon inte råd med värme och får pälsa på sig.
Som sagt det finns dom i Sverige som inte har råd till annat idag när elen kostar uppåt 10kr kw/t för sörlänningar.
Läste precis om en småbarnsmamma, hon hade barnet varannan vecka så nu när hon hade sin son fick hon sätta på lite värme för det vara bara 13 grader men annars har hon inte råd med värme och får pälsa på sig.
Det spelar tydligen ingen roll enligt ovan för "elräkningen sticker iväg ändå".
Jo vars men vissa har begränsat pengar och förstår att det kan vara bättre att köra tvättmaskinen när elen kostar 1 krona istället för 10 kr. Och dra ner värmen.
Sympati för de med begränsade resurser har tydligen inte alla.
Tänker inte uttala mig. Min kompis jag nämner är ett unikum. Har byggt hela huset inklusive el-system och värmesystem helt själv. Formarna till dom två plattorna till huset byggde han också själv. Han blandade inte betongen själv utan beställde när det var dags för gjutning. Han jobbar som värme/ventilations tekniker men på senare år mer som projektledare/ ”ingenjör”. Jo han kan sitt skit han håller på med.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.