Mest Dengu feber på Phuket.

Den tycker jag med fungerar bäst, lotion då inte i sprayform då är den helt värdelös.

Vad grundar du det på att det inte finns någon Dengue i den delen av Isaan när det tom redan skrivits om 5 fall i denna tråden av forumsmedlemmar?
Jag skrev " Visst finns det ett och annat fall , " Jag grundar det på fakta om att just i vårt lilla område är det ingen som har drabbats , jag skrev väl inget om hela Isaan , några mil därifrån finns det fall , men inte i vår by samt närmaste grannbyar

Vi tycker "Jamong" är riktigt bra ,dessutom så funkar det ganska länge :)

Den har jag gått över till. Innan körde jag någon vit flaska. Osäker på vilken som är "bäst" men den Isan Lover länkar luktar bättre än de andra om man nu bryr sig om vad omgivningen tycker :)

Hej

Den luktar citrus och inte speciellt illa alls, sen fungerar den bra och jag föredrar precis som andra den i lotion form, medans frugan gillar den som sprayas på, hon vill inte kladda med en lotion som skrämmer bort myggor.

Mvh isan lover

Hej

Den luktar citrus och inte speciellt illa alls, sen fungerar den bra och jag föredrar precis som andra den i lotion form, medans frugan gillar den som sprayas på, hon vill inte kladda med en lotion som skrämmer bort myggor.

Mvh isan lover

Jag föredrar lukten, tycker nästan att det luktar gott till och med. Tjejen ogillar den starkt så när jag sprayar mig full så får jag sova ifred från både mygg och flickvän ;)

Hej

Mvh isan lover
Sprayen är inte alls lika bra heller, använder jag den i sprayform får jag fortsatt lite myggbett men i lotionform har jag aldrig fått nåt myggbett.
Fast nu för tiden använder jag nästan aldrig myggmedel blir mindre och mindre myggbiten för varje år tycker jag.
Nu är det inget problem längre medans i början kunde man vara helt prickig helst runt fötterna.

Jag föredrar lukten, tycker nästan att det luktar gott till och med. Tjejen ogillar den starkt så när jag sprayar mig full så får jag sova ifred från både mygg och flickvän ;)

Har du mygg i sovrummet?

Jo, de är luriga dennadäringa flickvänerna... å biter en bara där det gör ont... läppen, bröstvårtan å snabeln... inget ställe jag gärna smörjer in med kemikalier... ;)

Den har jag gått över till. Innan körde jag någon vit flaska. Osäker på vilken som är "bäst" men den Isan Lover länkar luktar bättre än de andra om man nu bryr sig om vad omgivningen tycker :)
Kanske menar du den här.
DSC_0100.JPG

Det finns i olika lukter fast blir inte biten så mycket längre, kanske är det en Peter Pan effekt här också :p
Inne har vi inte en mygga, eller har inte blivit biten i alla fall. Vi har nya myggnät som funkar tydligen. Har inte ens behövt använda ultraviolettlampan en enda gång i nya huset.

Myror är faktiskt lite OT men rätt obehagliga med.
La ut några små dosor med mat till myrorna som utrotar hela samhället samtidigt.
Har en liten dosa på varje sida av huset och fyller på medel varannan vecka ungefär, inte en myra i huset. Värt och prova, kostar bara trettio bath för två paket som räcket hur länge som helst. Lägger in bild på det också.
DSC_0102.JPG

Den ser bekant ut Mr. Jo men minns inte exakt vilken det är då jag helt gått över till den Isan Lover kör med. Man vill ju lukta gott när man ska undvika myggor :)

I Bangkok fick vi in en (tror jag) mygga på hotellet sist. Den jäveln jagade jag i två dagar. Förstår inte hur en sådan liten sak kan suga så mycket... Flög runt och gömde sig till vi gick och la oss, sen bet den oavsett spray eller inte.

Den ser bekant ut Mr. Jo men minns inte exakt vilken det är då jag helt gått över till den Isan Lover kör med. Man vill ju lukta gott när man ska undvika myggor :)

I Bangkok fick vi in en (tror jag) mygga på hotellet sist. Den jäveln jagade jag i två dagar. Förstår inte hur en sådan liten sak kan suga så mycket... Flög runt och gömde sig till vi gick och la oss, sen bet den oavsett spray eller inte.
Det var en fin formulering.
Du tror alltså det var en liten sak, mygga?, som sög så mycket.
Flög runt kan ju innebära att den var snabb, hmm.
Den bet dig när du hade lagt dig. Hmm
Det finns en möjlighet att jag kan missförstå detta men är ju ingen språkkonstnär. Däremot behöver man inte så mycket fantasi för att utröna vilka som gillar att...tja göra ett o annat. :p:D:p:p

Har du mygg i sovrummet?

Jo, de är luriga dennadäringa flickvänerna... å biter en bara där det gör ont... läppen, bröstvårtan å snabeln... inget ställe jag gärna smörjer in med kemikalier... ;)
55555555 :D Verkar inte vara myggen som är problemet för dig.. ;)
Snarare att du håller till på "bom bom barer" :p Flickvännerna biter en bara där det gör ont... läppen, bröstvårtan å snabeln!!! :D Du gillar säkert det … :D Bitas... Grrrrr…. ! ;) Gör det ont?? Köp smärtstillande... :thumbsup:
Prova med att ta vaccin för hepatit och använd skydd på barerna... Verkar inte vara ett mygg problem för dig... :wai::wai:
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

55555555 :D Verkar inte vara myggen som är problemet för dig.. ;)
Snarare att du håller till på "bom bom barer" :p Flickvännerna biter en bara där det gör ont... läppen, bröstvårtan å snabeln!!! :D Du gillar säkert det … :D Bitas... Grrrrr…. ! ;) Gör det ont?? Köp smärtstillande... :thumbsup:
Prova med att ta vaccin för hepatit och använd skydd på barerna... Verkar inte vara ett mygg problem för dig... :wai::wai:
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Nu bor ju tjejen hos mig i Sverige. Så blir väldigt lite spring på brudbarerna nu för tiden. Förr däremot så har man besökt både en och två lampbutiker i bla. Fucktaya

Det var en fin formulering.
Du tror alltså det var en liten sak, mygga?, som sög så mycket.
Flög runt kan ju innebära att den var snabb, hmm.
Den bet dig när du hade lagt dig. Hmm
Det finns en möjlighet att jag kan missförstå detta men är ju ingen språkkonstnär. Däremot behöver man inte så mycket fantasi för att utröna vilka som gillar att...tja göra ett o annat. :p:D:p:p

Nu var det faktiskt en mygga eller myggliknande insekt och inget annat :) Den drev mig till vansinne innan jag fick slått ihjäl den.

Hej

Enligt dom ansvariga myndigheterna har man nu haft över 50 000 fall av dengufeber i landet hittills i år, störst chans att drabbas har man i Phuket, Nakorn Pathom, Phichit, Mae Hong Sorn och Krabi.

NATIONAL
Dengue fever cases over 50,000 in 2018

Published
September 8, 2018
By The Thaiger

dengue2.png

Thailand health officials say the country has topped the 50,000 mark with dengue fever cases so far in 2018.

According to the Ministry of Health’s Bureau of Epidemiology, a total of 50,079 cases have been reported from the 77 provinces up to August 27. 65 of those cases died from complications related to the disease.
The areas where you are most likely to contract dengue include Phuket, Nakorn Pathom, Phichit, Maehongsorn and Krabi.
Dengue fever is an infectious disease carried by mosquitoes in mostly tropical zones around the world. Dengue used to be called “break-bone fever” because it often causes severe joint and muscle pain that patient’s describe feels like bones are breaking.
People contract the dengue virus from the bite of an infectious Aedes mosquito – you can’t get dengue from another human.
The Ministry of Health reports that there are three types of dengue fever in order of less severe to most: the typical uncomplicated dengue fever, dengue hemorrhagic fever (DHS) and dengue shock syndrome (DSS).
The World Health Organization estimates there may be 50–100 million dengue infections worldwide every year. However, new research from the University of Oxford and the Wellcome Trust suggests that the number is more likely to be 390 million dengue infections per year worldwide.

Mvh isan lover

Hej

Enligt dom ansvariga myndigheterna har man nu haft över 50 000 fall av dengufeber i landet hittills i år, störst chans att drabbas har man i Phuket, Nakorn Pathom, Phichit, Mae Hong Sorn och Krabi.

NATIONAL

Published
September 8, 2018
By The Thaiger

dengue2.png

Thailand health officials say the country has topped the 50,000 mark with dengue fever cases so far in 2018.

According to the Ministry of Health’s Bureau of Epidemiology, a total of 50,079 cases have been reported from the 77 provinces up to August 27. 65 of those cases died from complications related to the disease.
The areas where you are most likely to contract dengue include Phuket, Nakorn Pathom, Phichit, Maehongsorn and Krabi.
Dengue fever is an infectious disease carried by mosquitoes in mostly tropical zones around the world. Dengue used to be called “break-bone fever” because it often causes severe joint and muscle pain that patient’s describe feels like bones are breaking.
People contract the dengue virus from the bite of an infectious Aedes mosquito – you can’t get dengue from another human.
The Ministry of Health reports that there are three types of dengue fever in order of less severe to most: the typical uncomplicated dengue fever, dengue hemorrhagic fever (DHS) and dengue shock syndrome (DSS).
The World Health Organization estimates there may be 50–100 million dengue infections worldwide every year. However, new research from the University of Oxford and the Wellcome Trust suggests that the number is more likely to be 390 million dengue infections per year worldwide.

Mvh isan lover
Beck olja är bland det bästa att hålla myggen på avstånd vet inte om det finns söderut men norrlands inland är det vanligt, luktar starkt tjära
flickorna blir som galna också, springer som f-n men tyvärr åt fel håll

Isaan inte nämt , inte de delar jag vistas i i alla fall , kanske min släkt har rätt , inte runt Muang Phon /Khon Kaen.

Funderar på Phuket , dessa myggor måste ju ha sötvatten , små sjöar , krukor , mm för att kunna kläcka och föröka sig ,, varför inte i större utsträckning i Isaan , finns ju hur många barnkammare som helst för dessa skitmyggor :(

Det finns massor med vatten fyllda hål mindre och större på Phuket som jag tror kommer från brytningen av Tenn, man brukar hämta vatten där och fylla på tankarna hos hotellen.

Det finns massor med vatten fyllda hål mindre och större på Phuket som jag tror kommer från brytningen av Tenn, man brukar hämta vatten där och fylla på tankarna hos hotellen.
Just detta med mindre vattensamlingar är den stora boven med detta problem , Den lilla röda Tigermyggan som sprider Dengu trivs bäst jut i potthål samt gropar där den förökar sig bäst .. dagaktiv mygga likaså , riktigt otrevlig sak

Just detta med mindre vattensamlingar är den stora boven med detta problem , Den lilla röda Tigermyggan som sprider Dengu trivs bäst jut i potthål samt gropar där den förökar sig bäst .. dagaktiv mygga likaså , riktigt otrevlig sak

Jag har när vi hyr bostad med olika vatten samlingar, krukor, dammar och liknande gått runt och droppat i lite diskmedel för att bryta ytspänningen.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar