MC resa från Muang Phon till Phuket

 
A

Anonym

Gäst
Så har jag bestämt mig att ta en längre resa med hojen , fn vet hur länge man har hälsa för en hundramilaresa på två hjul , bäst att göra den mens man kan , frågan är hur jag undviker den förb. stora staden Bangkok, har ingen lust att köra in i den , kan man komma runt denna , tänkte ta Hua Hin första natten om jag orkar ända dit ner första dagen , har ju lite koll på billiga hotell där , sen ner till Prachuap kirikan eller vad fn det heter :) Sen skall jag ut till kusten för att köra den hela vägen ner tänkte jag , gissar att jag behöver minimum tre dagar
 
56 mil till Hua Hin , bör jag ju fixa på en dag lätt 7 timmars körning , men vill fn inte in i Bangkok , sen till Chum pon elelr vad det heter , och ut till kustvägen som ser ut att gå hela vägen ner till Phuket
Tja när du har passerat Saraburi c 3-4 mil så ser du en stor gul skylt Recykling där håller du vänster outer ring road 9 .har du gps så hittar du vidare ,men Undvik Hua-Hin pga alla rullstolar :)
 
Jag är ute och åker med min Forza, inte längre sträckor, men att påstå att vägarna är bra, det veti fan. Blir lite som en liten berg och dalbana att glida runt på, samt att sedan så kommer dessa potthole upp med jämna mellanrum. Men jag åker inte så mycket, som t.ex. Phonta, som kuskar runt mycket. Vi får se vad det blir av den nya vägen, har mina tvivel. Det kommer att visa sig, ser redan en del problem som måste lösas. ha en bra helg.
 
Jag är ute och åker med min Forza, inte längre sträckor, men att påstå att vägarna är bra, det veti fan. Blir lite som en liten berg och dalbana att glida runt på, samt att sedan så kommer dessa potthole upp med jämna mellanrum. Men jag åker inte så mycket, som t.ex. Phonta, som kuskar runt mycket. Vi får se vad det blir av den nya vägen, har mina tvivel. Det kommer att visa sig, ser redan en del problem som måste lösas. ha en bra helg.
Vilken väg menar du ?? har kört med bil från Phon till Phuket , då genom BKK , det var skit tyckte jag ,över en stor helv bro gick det även ,, men den vägen som svänger av från Saraburi verkar ju vara vettig , var det den du menar var dålig ??;)
 
56 mil till Hua Hin , bör jag ju fixa på en dag lätt 7 timmars körning , men vill fn inte in i Bangkok , sen till Chum pon elelr vad det heter , och ut till kustvägen som ser ut att gå hela vägen ner till Phuket

Om färjan fortfarande går mellan Pattaya och Hua Hin så kan ju den vägen vara ett alternativ också?
 
Vilken väg menar du ?? har kört med bil från Phon till Phuket , då genom BKK , det var skit tyckte jag ,över en stor helv bro gick det även ,, men den vägen som svänger av från Saraburi verkar ju vara vettig , var det den du menar var dålig ??;)
Nej jag menar från bangkok till Nakhon Rachatsima, sedan svänger vägen över påväg 201, där dom byggt ny väg mot Chaiapum. Som jag ser det en kata strof. När man lägger en fyllning, som på thai heter Din Däng, samt gör en väg på detta. Som dom gör på flera ställen, vattnet tar tar sig sig in, och förstör det det mesta. men det visar sig Phonta.
 
Om färjan fortfarande går mellan Pattaya och Hua Hin så kan ju den vägen vara ett alternativ också?
Du menar dra till Pattaya sen över till HH med färjan , vore ju bra , problemet är att de vad jag vet tar inte MC på färjan , har du koll på det ??,Eller kan kolla :) Vore ju smidigt , jag har ju 47 mil till Pattaya ,färjan över samt sen 60 mil ca till Phuket från från HH ,kan det stämma ?? Vore ju en bra grej att ta färjan över , frågan är vad det kostar med en hoj , om de tar den
 
Nej jag menar från bangkok till Nakhon Rachatsima, sedan svänger vägen över påväg 201, där dom byggt ny väg mot Chaiapum. Som jag ser det en kata strof. När man lägger en fyllning, som på thai heter Din Däng, samt gör en väg på detta. Som dom gör på flera ställen, vattnet tar tar sig sig in, och förstör det det mesta. men det visar sig Phonta.
OK , den vägen kanske jag skall undvika , börjar kika på att ta en sväng över Suphanburi dvs svänga höger efter Saraburi , sen efter Supanburi-Kanchanaburi- Nakhon P - Ratchaburi vidare ner 2an till HH , frågan är hur mycket längre det blir ??Men slipper ju BKK i alla fall
 
56 mil till Hua Hin , bör jag ju fixa på en dag lätt 7 timmars körning , men vill fn inte in i Bangkok , sen till Chum pon elelr vad det heter , och ut till kustvägen som ser ut att gå hela vägen ner till Phuket
Chumpon sen åker du till Ranong sen är du på Andaman kusten sedan är det bara att fortsätta ner till Khao lak och ta in på Scandinavian corner innan du fortsätter dom 10 milena ner till Phuket
 
Låter ju bra , har jag råd med ett rum där ?? 10 mil kvar är ganska lagom då ,, perfect ;)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp