MC resa från Muang Phon till Phuket

 
Den nya vägen från BKK till Nong Khai, kommer säkert inte att bli billigt heller. Där jag bor får dom börja ta bort sina fastigheter och hus, för den nya järn vägen ska fram. halleluja. Mera stålar till xxxxxx som alla gillar.
 
Du menar dra till Pattaya sen över till HH med färjan , vore ju bra , problemet är att de vad jag vet tar inte MC på färjan , har du koll på det ??,Eller kan kolla :) Vore ju smidigt , jag har ju 47 mil till Pattaya ,färjan över samt sen 60 mil ca till Phuket från från HH ,kan det stämma ?? Vore ju en bra grej att ta färjan över , frågan är vad det kostar med en hoj , om de tar den

Du har nog rätt i det. Det ser ut att bara finnas persontransport. :-(
 
Jo, då kan jag hälsa på min vän Walter , en trevlig och fin kille ;):thumbsup: Alt , Saraburi . Suphanburi samt ner sen till Nakhon P - Ratchaburi samt väg 2 mot HH
 
hur länge sedan åkte du dessa vägar, jag åker till Miggverket var 3 månad. Det händer något jämt på dessa vägar Phonta?
Ja, du kan ha en poäng i det , men du menar då vägen från Saraburi till avtaget mot Suphanburi , för den vägen mot Suphanburi åker du väl inte , eller gör du det ?? ett par mil på en skräpväg gör mig mindre på två hjul än med bilen , kan ofta välja att ligga på väggrenen där det brukar var bättre , har en skitväg jag undviker med bil uppe i Isaan , men med hoj funkar den , men visst , det kan ju vara jobbigt att köra 50-60 km/tim för att vägen är katastrof , men jag kör ju ofta 331an från 304 till Pattis , den är skit enligt många , enligt mig helt OK ;)
 
Åk till Mae Hong Son via Loei och Nan, och lämna hojen där medan du tar flyget tor till Phuket. :p Fasiken så mycket trevligare mcupplevelse enligt mig. :xmas_smiley:
 
OK , den vägen kanske jag skall undvika , börjar kika på att ta en sväng över Suphanburi dvs svänga höger efter Saraburi , sen efter Supanburi-Kanchanaburi- Nakhon P - Ratchaburi vidare ner 2an till HH , frågan är hur mycket längre det blir ??Men slipper ju BKK i alla fall
Skall du köra den här sträckan kan du bo hos mig en natt i mitt gästhus. Jag bor ca 15 mil norr om Saraburi vid higway 32 strax innan du svänger av mot Supanburi. A
 
Skall du köra den här sträckan kan du bo hos mig en natt i mitt gästhus. Jag bor ca 15 mil norr om Saraburi vid higway 32 strax innan du svänger av mot Supanburi. A
Varför inte köra över chaiyaphum och sedan ta 225 till Nakhon savan sedan söder ut hw32 till Chainat - Suphanburi- Kanchanaburi. A
 
Jag brukade köra via väg 346/3394/3012/3123 via Kampaeng Saen, Ban Pong och Ratchaburi ner till Cha Am/Hua Hin från Korat eller Chayaphum.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp