MC resa från Muang Phon till Phuket

 
Ingen tullväg var det 2016 i alla fall och det är norr och utanför Bangkok bland risfälten, måttligt med trafik också.
Verkar var den bästa då som det låter , tack Kurant , uppskattar jag mycket hittade det nu , ser ju vettigt ut även om det ståt highway på kartan , men det står det ju överallt , ser ju bra ut att kalla en ko-stig för highway 555:):)
 
Varför inte köra över chaiyaphum och sedan ta 225 till Nakhon savan sedan söder ut hw32 till Chainat - Suphanburi- Kanchanaburi. A
Den vägen -r ju definitivt lugnare , men jag har 10 mil till Chaiyaphum från Phon , blir ju en omväg , men en fin väg kanske
 
Det blir nu första etappen till Kanchanaburi 36 mil , andra natten till HH , 20 mil , tredje natten till Ranong eller ev om jag orkar så till Khao lak , men det blir 57 mil från HH till Khao lak på en dag , lite mycket , vill inte stressa . , Sen har jag Phuket inom 10 mil , men kanske skiter i Phuket och drar rakt över till Kho Samui ;)Frugan säger att jag kan ta en månad om jag vill , vet inte om hon menar allvar eller om hon är ironisk :):)555
 
Det blir nu första etappen till Kanchanaburi 36 mil , andra natten till HH , 20 mil , tredje natten till Ranong eller ev om jag orkar så till Khao lak , men det blir 57 mil från HH till Khao lak på en dag , lite mycket , vill inte stressa . , Sen har jag Phuket inom 10 mil , men kanske skiter i Phuket och drar rakt över till Kho Samui ;)Frugan säger att jag kan ta en månad om jag vill , vet inte om hon menar allvar eller om hon är ironisk :):)555
Vi åkte från khaolak till kho samui i somras, fina vägar med vackert bergslandskap.
 
Vet däremot inte om jag är där när Kyckling är där , kanske på hemvägen , vore kul ... Det påstås att kustvägen är otroligt vacker de sista 10 milen ner, kanske till Khao lak igen på uppvägen , sen över till Kho Samui innan hemfärden börjar , ev så tar jag färjan över vid BKK samt ner till Pattis ,sen hittar jag hem med bindel för ögonen därifrån :):):)555
 
Ja fan vet du kanske skall ha med dig en guide..
Ja , varför inte;) , men får inte plats på hojen så det är kört , gillar att inte spika allt så hårt så att inget kan ändras ,, blir inte skoj då , Och jag har väl inte velat , bara för att funderade på att på hemvägen dra över till Kho Samui , det är ju just på vägen upp fast på andra sidan , färja över .. Khao lak låter som en trevlig håla , men Phuket är mycket stök i , där har jag varit ett par ggr , Phuket Town gillade jag , bodde bra där , ett litet hus som vi hyrde för 6000 thbt 10 dagar , Rawai beach med hunden varje dag , trevligt och faktiskt om man väljer sina ställen inte så dyrt
 
650 baht rum och 1000 baht for en stor bungalow tar vi.. N'r kommer du
Blir nog i slutet av November jag lämnar Isaan , men tycker allt trassel med vägarna gör att jag lutar åt Pattaya ett par dagar sen upp och ta färjan över floden , sen till HH första natten sen ner den väg jag bestämt mig för , sen får jag väl ta nån skitväg upp på hemvägen , en månad räknar jag med , runt de 20e december skall jag vara hemma igen , vill vara med familjen under Julen
 
Blir nog i slutet av November jag lämnar Isaan , men tycker allt trassel med vägarna gör att jag lutar åt Pattaya ett par dagar sen upp och ta färjan över floden , sen till HH första natten sen ner den väg jag bestämt mig för , sen får jag väl ta nån skitväg upp på hemvägen , en månad räknar jag med , runt de 20e december skall jag vara hemma igen , vill vara med familjen under Julen
Vad du funderar mycket, de ä ba å åk:nod:
 
Jag gillar att tänka innan jag gör saker , brukar bli bättre om man har hjärnan med sig ;)
Vi är olika,planera en fest eller nåt annt blir alldrig så bra som den spåntana festen, inga tankar om bra eller dåligt, det bara blir bra
Sen när du åker oplanerat kanske du hamnar nånstans där det är annorlunda och blir ett äventyr. Bara min tanke och så skulle
jag göra men lycka till med resan
 
Vi är olika,planera en fest eller nåt annt blir alldrig så bra som den spåntana festen, inga tankar om bra eller dåligt, det bara blir bra
Sen när du åker oplanerat kanske du hamnar nånstans där det är annorlunda och blir ett äventyr. Bara min tanke och så skulle
jag göra men lycka till med resan
Jag bugar och tackar för de lyckönskningarna :)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp