A
Anonymius
Gäst
Tänkte att vi lämnar Bangkok nu och reser vidare i Thailand.
Har lite fler bilder från Bkk så ingen omöjlighet att vi blickar tillbaka till dom senare i tråden.
Den större delen av min resa i Thailand var jag ju i Buriram, närmare bestämt Huai Rat.
Så här kommer lite bilder på vart jag bodde större delen av min resa
Marken som tjejens familj bor på tillhör från början hennes mormor men hon har delat upp den mellan sina barn.
Dom är totalt 9st...
Tjejens mamma är äldsta barnet och tjejen första barnbarnet.
Här bor tjejens familj. Även här vi bodde när vi hälsa på.
Till vänster är infarten från vägen.
![]()
Här bor en moster samt hennes ena kusin. Kusinen bor också i Australien med hennes man.
Till höger ligger huset vi bodde i. Det är totalt 4st hus på tomten.
![]()
Här bor en annan moster och de här huset är väl de som är enklast av dom.
Samt hennes ena kusin som nyligen hade fått en bebis.
Tjejens hus ligger till bakom mig till vänster och de blå huset bakom mig till höger.
![]()
Här är då fjärde huset på tomten. Här bor mormor och en av mostrarna. Men hon bor även i England med sin man.
Ville man låna riktig toalett och dusch var de hit man fick gå. De fanns innen i de lilla vita huset man kan se på bilden.
Till vänster om mig så har jag tjejens hus och till höger huset på bilden ovan.
![]()
Mitt emot på andra sidan vägen bor farmor. Bakom hennes hus hade tjejens familj lite mer tomt med grönsaks odlingar och ett litet "hus" till korna.
Här har jag alltså dom andra husen bakom mig.
![]()
Hoppas ni lyckas orientera er någorlunda bland bilderna.
Tveka inte på att fråga om de är något ni funderar över.
![]()
[thai]บ้านโบราณ[/thai] [trans]baan[ton]F[/ton][/trans] boraan älskar sådana gamla hus. Bodde 1994 uppe i Kok Saad mellan Petchabun och Chayaphum i ett sådant gammalt hus på pålar med korna under, fantastiskt! Härliga bilder @MrPancake.
Lyco