När börjar ni semestern och vad har ni för planer?

Ända tills jag träffade min nuvarande fru levde jag i konfortzonen och höll i sargen och vägrade släppa:D;)Det skulle sparas pengar på hög utan egentligt mål, men det löste exet när jag lämnade:confused:hälften av besparingarna:eek: och det värsta av allt va att jag fick köpa ut henne från mitt eget hus som jag betalt helt själv:mad:fick väl skylla mig själv som inte skrivit några papper;)
Så här i efterhand va det värt va enda krona:nod:
Vart jag vill komma är det Jonas skrev att i morgon kan det vara för sent;)Har släppt både sarg och komfortzon och satt upp en plan för ett liv i Thailand i framtiden, och det känns förbaskat bra.
Så all heder till alla er som släppt sargen och rört på er till Los;):D:)

Jo all heder för detta, men det var ju inte riktigt det vi pratade om här, vi pratade om att resa och att jag inte ser Thailand som ett måste var gång jag skall resa utan har tröttnat lite på att alltid åka till Thailand och vill testa annat.

Men kanske man kan använda det uttrycket här också att lämna komfortzonen och släppa sargen, är ju precis det jag gör, väljer annat resmål nämligen.

Så kontentan av detta är att för mig i alla fall är inte Thailand det enda för mig bara för att jag råkar vara gift med en kvinna från Thailand, jag är ju inte gift med Thailand utan en kvinna från Thailand.:D

Jo all heder för detta, men det var ju inte riktigt det vi pratade om här, vi pratade om att resa och att jag inte ser Thailand som ett måste var gång jag skall resa utan har tröttnat lite på att alltid åka till Thailand och vill testa annat.

Men kanske man kan använda det uttrycket här också att lämna komfortzonen och släppa sargen, är ju precis det jag gör, väljer annat resmål nämligen.

Så kontentan av detta är att för mig i alla fall är inte Thailand det enda för mig bara för att jag råkar vara gift med en kvinna från Thailand, jag är ju inte gift med Thailand utan en kvinna från Thailand.:D
Borde skrivit all heder till er som släppt sargen och vågat följa era drömmar;)

Myt eller inte?Mitt intryck ifrån HuaHin är att det var hög medelålder på farangerna där.Kan undra vad medelåldern är i "grabbgänget"
Vi ska ha kalas för en av gubbarna snart då han fyller vuxen visa. Finns gott om falanger runt 50 här men vem bryr sig så mycket om det, bryr mig mer om tjejerna..
Men helt klart så är det inte särskilt mycket falanger i 20 30 års åldern här även om dom finns dom också. Men att dom är i klar minoritet ser iaf jag som ett stort plus.

Vi ska ha kalas för en av gubbarna snart då han fyller vuxen visa. Finns gott om falanger runt 50 här men vem bryr sig så mycket om det, bryr mig mer om tjejerna..
Men helt klart så är det inte särskilt mycket falanger i 20 30 års åldern här även om dom finns dom också. Men att dom är i klar minoritet ser iaf jag som ett stort plus.
Trodde du levde i förhållande:p;):):D

Ända tills jag träffade min nuvarande fru levde jag i konfortzonen och höll i sargen och vägrade släppa:D;)Det skulle sparas pengar på hög utan egentligt mål, men det löste exet när jag lämnade:confused:hälften av besparingarna:eek: och det värsta av allt va att jag fick köpa ut henne från mitt eget hus som jag betalt helt själv:mad:fick väl skylla mig själv som inte skrivit några papper;)
Så här i efterhand va det värt va enda krona:nod:
Vart jag vill komma är det Jonas skrev att i morgon kan det vara för sent;)Har släppt både sarg och komfortzon och satt upp en plan för ett liv i Thailand i framtiden, och det känns förbaskat bra.
Så all heder till alla er som släppt sargen och rört på er till Los;):D:)

Komfortzonen!?!
Det är ju det som är Thailand...och Sverige då.
Jo visst fan är det dyrt att skiljas, det är jag ett levande bevis på. Fast pengar går att få nya, den "förlorade tiden" får man aldrig tillbaka.

"Utanför komfortzonen", är väl allt annat än Thailand, fast det beror väl på hur livet i övrigt ser ut.
Just nu skulle jag inte kunna flytta till Thailand p.g.a jobb och barn, så då är väl Thailand utanför komfortzonen.
Per idag så är jag mer i Korea än någon annanstans, vilket bör räknas som utanför komfortzonen, fast det vette fan. Har jag jobb så är jag inte utanför den. Jobb verkar, oavsett vad det är för jobb, verkar vara min komfortzon.
Fan! Det låter ju tragiskt...

Komfortzonen!?!
Jo visst fan är det dyrt att skiljas, det är jag ett levande bevis på. Fast pengar går att få nya, den "förlorade tiden" får man aldrig tillbaka.

"Utanför komfortzonen", är väl allt annat än Thailand, fast det beror väl på hur livet i övrigt ser ut.
Just nu skulle jag inte kunna flytta till Thailand p.g.a jobb och barn, så då är väl Thailand utanför komfortzonen.
Per idag så är jag mer i Korea än någon annanstans, vilket bör räknas som utanför komfortzonen, fast det vette fan. Har jag jobb så är jag inte utanför den. Jobb verkar, oavsett vad det är för jobb, verkar vara min komfortzon.
Egentligen är ju komfortzone fel att använda så som gjorts här, komfortzone så som det använts här i inläggen andas ju negativ klang.

Komfortzonen är ju där vi egentligen vill befinna oss, nämligen att vara komfortabla med vårt liv och situation.

Så håller med dig i dina funderingar:)

Tror nog du förstår vad jag menar @Lyco ;)
Kanske jag skulle använda trygghetszone istället:Dvad jag menar är att det inte är ovanligt att ha drömmar men få lever ut dom pga för inrutat liv i ett ekorrhjul som är svårt för många att kliva av.
Den dagen jag plockar ner skylten skall det inte finnas några miljoner på nått konto för att jag inte vågade ta steget att förverkliga saker jag velat göra i livet, där skall det vara noll när kistan är betald;)

Jag har min semester sen mitten av maj och fram till slutet av augusti som det ser ut, det blir att vara med dottern så mycket som det bara går. Sen att frugan vill åka hem över vintern är ju en helt annan femma

Jag har min semester sen mitten av maj och fram till slutet av augusti som det ser ut, det blir att vara med dottern så mycket som det bara går. Sen att frugan vill åka hem över vintern är ju en helt annan femma
Hemma är väl Sverige nu?? Men jag förstår precis vad du menar, hörde ofta samma sak i början men det gick över ganska snabbt. Inte konstigt alls!

Tror nog du förstår vad jag menar @Lyco ;)
Kanske jag skulle använda trygghetszone istället:Dvad jag menar är att det inte är ovanligt att ha drömmar men få lever ut dom pga för inrutat liv i ett ekorrhjul som är svårt för många att kliva av.
Den dagen jag plockar ner skylten skall det inte finnas några miljoner på nått konto för att jag inte vågade ta steget att förverkliga saker jag velat göra i livet, där skall det vara noll när kistan är betald;)

Du har säkert rätt:)

Förstår inte riktigt vad du menar med att mitt svar andades skitnödigt och att du inte passar in i mallen på forumet?
Tycker inte du verkar något direkt annorlunda än dom flesta på forumet?
Har vi en forumsmall isåfall passar du nog bra in i den för som sagt du verkar inte speciell eller utstickande här ;) same same ;)
Jag menade mest att det är bara att ge sig iväg en dag är det försent, man blir inte yngre, vet många som sagt men aldrig fått tummen ur.
Vill man se världen är det bästa att bara logga ut och dra ;)

Men förstår inte din kommentar, tog du mitt inlägg negativt eller?

Sätt dit rejält med smileys, då förstår alla, jag med:D:p:)

Blir ju jobbigt med kontinutet med barnet om det ska fara fram och åter. Förklara det för din kära fru.

Rejäl semester du jobbat ihop!

Komfortzonen!?!

Har jag jobb så är jag inte utanför den. Jobb verkar, oavsett vad det är för jobb, verkar vara min komfortzon.

Skilsmässan kostade mycket pengar men det var den mest prisvärda affär jag gjort :cool:

Precis så tänkte jag, är det så att man vill (inbilla sig) att göra nytta? Hur som helst så är det tragiskt men sant att jobbet är min stadigaste komfortzone.

Inga mässor på sommaren;), mitt ex tyckte inte om när jag jobbade med mässor. Normala arbetstider i en vecka, i bästa fall, tillverkning av nytt mässmaterial i snickeriet. Oftast blev det långa dagar då också när reklam ritaren ändrade något. Tre 15-17 timmars pass vid montering, hem och sova ett dygn, två dagars ta tag i saker som inte hinns med under intensiva arbetsperioder, ett eller i bästa fall två långa arbetspass vid demontering. Nytt projekt. Ungefär så snurrade det i flera år, rätt kul jobb men arbetstiderna och resor runt om i landet och till Frankfurt blev lite för mycket. Det var inte så många ggr i veckan som jag såg min dotter vaken under dom åren, och när jag var hemma så var jag för det mesta trött och/eller stressad. Så passa på att umgås nu;)

Jag förstår henne, jag vill också åka "hem" till Thailand över vintern:wai:

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
20