Någon som har Tips på Hotel Ao Nang i Krabi før familj.

A

anonymous

Gäst
Är det någon som har ett bra tips på ett familjeanpassat hotel på Krabi?
Vi skall stanna till där i 3 nätter, tänkt oss Ao Nang.
Om någon har tips, själv känner jag inte till något direkt om Ao Nang Krabi.
Så tacksam om någon har tips, även utanför Ao Nang.

Har folk bara vart i Pattaya, Hua Hin, Bangkok och Isaan här på forumet, trodde någon kände till krabi iallafall, men inte ett tips.
Kanske inte är något att ha Krabi då inga åker dit, kanske skall ta Phuket istället, där har väl någon varit, någon som har tips där?

Har folk bara vart i Pattaya, Hua Hin, Bangkok och Isaan här på forumet, trodde någon kände till krabi iallafall, men inte ett tips.
Kanske inte är något att ha Krabi då inga åker dit, kanske skall ta Phuket istället, där har väl någon varit, någon som har tips där?

Ja kanske det är så. Jag har ju varit i Krabi ett antal gånger då min fru har släkt där nere och vi brukar alltid bo på Thara Park View kanske inte i din smak men ett ganska bra hotell, fina rum, bra personal, billigt och ganska centralt i Krabi. Men Ao Nang gillar jag inget vidare och har inget att tipsa om där.

Thara Park View är det enda hotell jag bott på och det brukar alltid vara barnfamiljer där så familjevänligt är det och om man väljer högst upp har du utsikt till vattnet som inte är långt ifrån.

Inte långt därifrån har du Krabi Front Bay Resort, bra recensioner som familjehotell.

Sen ta en tur till Railay Beach, fantastiskt fint. Om du stannar i Ao Nang kan du ta båt därifrån och är du i Krabi där ifrån till Railay.

Det finns massor av fina hotell i Ao Nang kolla på dom siter som finns, tex Boking.com.
Var 10 år sedan jag var där, så minns inte namnen på dom. Du vet hur du når mig.
Det är många fina öar utanför, samt Raely Beach runt hörnet,som liknar en stor lagun och klart mysigare än Phuket.
Krabi stad är en död oas, efter kl. 2000 för mig gammalt genuint.

Tyvärr är risken stor för regn, och blåst denna tid på året, i de södra delarna av TH.

Senast ändrad:
Ja kanske det är så. Jag har ju varit i Krabi ett antal gånger då min fru har släkt där nere och vi brukar alltid bo på Thara Park View kanske inte i din smak men ett ganska bra hotell, fina rum, bra personal, billigt och ganska centralt i Krabi. Men Ao Nang gillar jag inget vidare och har inget att tipsa om där.

Thara Park View är det enda hotell jag bott på och det brukar alltid vara barnfamiljer där så familjevänligt är det och om man väljer högst upp har du utsikt till vattnet som inte är långt ifrån.

Inte långt därifrån har du Krabi Front Bay Resort, bra recensioner som familjehotell.

Sen ta en tur till Railay Beach, fantastiskt fint. Om du stannar i Ao Nang kan du ta båt därifrån och är du i Krabi där ifrån till Railay.
Jag har bott på hotell på udden utanför Railay beach https://www.agoda.com/sv-se/rayavadee-hotel/hotel/krabi-th.html#lightbox för 2 år sen.
Ttog en taxi till Krabi, men var ju rätt isolerad på den udden då det bara gick att ta sig dit med båt så fick inte sett mer än öarna vi åkte till och den udden ;)

Skall kolla hotellen du tipsa om, skall inte hänga så mycket på hotell så nåt ställe där man sover bra för en billig peng, så prisvärt med ett bra utgångsläge, ingen lyx helst stugor med par rum.
Är ju äventyrs/aktivitetsresa så skall flänga runt hela dagarna, inte sitta så mycket på rummet, vill inte ha barliv runt oss och bil har vi så vi kan ta oss runt.
Skall ta island hoping en dag, kayak en dag och till Phang nga bay en dag, så 3 dagar, 2 eller 3 nätter.

Ao Nang tog jag bara för jag kände igen namnet, har du bättre tips på ställe att övernatta så tar jag tacksamt imot det.

Det finns massor av fina hotell i Ao Nang kolla på dom siter som finns, tex Boking.com.
Var 10 år sedan jag var där, så minns inte namnen på dom. Du vet hur du når mig.
Det är många fina öar utanför, samt Raely Beach runt hörnet,som liknar en stor lagun och klart mysigare än Phuket.
Krabi stad är en död oas, efter kl. 2000 för mig gammalt genuint.

Tyvärr är risken stor för regn, och blåst denna tid på året, i de södra delarna av TH.

Ja men kollar man på nätet kan skenet bedra ibland, så man kan alltid fråga efter tips ;)
Har bokat hotell på dom där boknings sidorna som inte alltid hållit måttet.
Men bokar på Agoda.se när jag har funnit mitt hotell, har lite bonuspoäng att använda där ;)

Jag har bott på hotell på udden utanför Railay beach https://www.agoda.com/sv-se/rayavadee-hotel/hotel/krabi-th.html#lightbox för 2 år sen.
Ttog en taxi till Krabi, men var ju rätt isolerad på den udden då det bara gick att ta sig dit med båt så fick inte sett mer än öarna vi åkte till och den udden ;)

Skall kolla hotellen du tipsa om, skall inte hänga så mycket på hotell så nåt ställe där man sover bra för en billig peng, så prisvärt med ett bra utgångsläge, ingen lyx helst stugor med par rum.
Är ju äventyrs/aktivitetsresa så skall flänga runt hela dagarna, inte sitta så mycket på rummet, vill inte ha barliv runt oss och bil har vi så vi kan ta oss runt.
Skall ta island hoping en dag, kayak en dag och till Phang nga bay en dag, så 3 dagar, 2 eller 3 nätter.

Ao Nang tog jag bara för jag kände igen namnet, har du bättre tips på ställe att övernatta så tar jag tacksamt imot det.

Ja men kollar man på nätet kan skenet bedra ibland, så man kan alltid fråga efter tips ;)
Har bokat hotell på dom där boknings sidorna som inte alltid hållit måttet.
Men bokar på Agoda.se när jag har funnit mitt hotell, har lite bonuspoäng att använda där ;)

Ja det där Rayavadee Hotel ser ju ut som mallen för paradiset men som du säger lite isolerat, men skall jag tänka på nästa gång. Varför vi bor på Thara Park View är för att det är ett stenkast från hennes gamla hus där och alla de hon känner finns där samt en del av hennes släkt på sin förra mans sida.

Men får ju säga att Krabi är ju 100 gånger vackrare än Phuket, Phuket är också fint men kommer ju inte alls upp till Krabi om jag får råda!:)

Något jag och familjen gjorde var att ta färjan från Krabi till Phi Phi och sen fick man byta färja eller båt kanske till Phuket, ganska häftig resa!

Ja det där Rayavadee Hotel ser ju ut som mallen för paradiset men som du säger lite isolerat, men skall jag tänka på nästa gång. Varför vi bor på Thara Park View är för att det är ett stenkast från hennes gamla hus där och alla de hon känner finns där samt en del av hennes släkt på sin förra mans sida.

Men får ju säga att Krabi är ju 100 gånger vackrare än Phuket, Phuket är också fint men kommer ju inte alls upp till Krabi om jag får råda!:)
Rayavadee är väl ett exempel där skenet bedrar på dessa bokningsidor, ok det var ju fint där men inte värt priset och ingen direkt bra mat, så det hotellet tipsar jag inte om, hade dom sänkt priset till 1/4 så hade det vart prisvärt.
IOFS blev jag väl besviken den gången och inte riktigt nöjd för trodde ju inte jag skulle bli så isolerad på en jäkla udde 5555, passa inte riktigt mig ;) Andra ger ju hotellet bra betyg så, kanske är jag ;)

Vad är bäst att utgå ifrån, hur är Krabi Town, Ao Nang är som sagt något jag bara plocka ur luften.

Va ska du göra där nere nu? Är ju absolut sämsta och farligaste perioden med väder å maneter.

Vad är bäst att utgå ifrån, hur är Krabi Town, Ao Nang är som sagt något jag bara plocka ur luften.

Vet inte riktigt vad du menar utgå ifrån men vi brukar ju bara vara där över en helg typ, men längs vattnet Phak Nam är det fint på Kongkha Rd Krabi River Marina och sen in på Utarakit Rd ner till Krabi Town med Krabi Walking Street och sen finns Maharat Food Market om ni gillar sådant.

Själva Krabi är ju inte så stort och runt omkring vet jag inte så mycket mer än Railay och Ao Naang, Nopparat Thara Beach, tog motorcykel dit men ja vissa älskar det men för mig bara en turiststrand som vilken som helst men omgivningarna är ju vackra, så med bilen visst, väg 4034 och sen 4203 till Ao Naang. Sen brukar vi ta en sväng till Trang.

Nopparat Thara Beach efter Ao naang nästan bättre än Ao Naang om jag får säga.

Tyvärr har jag inte så mycket att ge dig, vi gör aldrig speciellt mycket, sitter mest och snackar skit med hennes vänner och släkt.:D

Det var så länge sedan jag var där, så några hotelltips av värde har jag nog inte, men jag kan iaf säga att det finns mycket fint att se för er som är bilburna. :) Jag och några kompisar körde runt en del där för några år sedan och tyckte det var väldigt fint.

För ca 15 år sedan var Koh Poda en fantastiskt fin ö, men hur det är där nu har jag ingen aning om. Den ligger iaf utanför Railay Beach. :)

Det var så länge sedan jag var där, så några hotelltips av värde har jag nog inte, men jag kan iaf säga att det finns mycket fint att se för er som är bilburna. :) Jag och några kompisar körde runt en del där för några år sedan och tyckte det var väldigt fint.

För ca 15 år sedan var Koh Poda en fantastiskt fin ö, men hur det är där nu har jag ingen aning om. Den ligger iaf utanför Railay Beach. :)

Precis som du säger väldigt vackra omgivningar för antingen bil eller motorcykel!

Vi var där för många år sen, det var vackert men vi bodde på dåligt ställe och vid dålig strand. Dock tog vi en tur med båt till massa småöar och fin snorkling.

Skulle gärna åka tillbaks, men har inga tips tyvärr.

Va ska du göra där nere nu? Är ju absolut sämsta och farligaste perioden med väder å maneter.
Ja du skrev exakt samma sist jag åkte till Krabi ;)
Skall inte sola och bada ändå, först skall vi in och vandra i regnskogen i Khao Sok 3 dagar och efter det så kör vi ner mot Krabi bara 1.5-2 timmar ifrån Khao Sok.
Sist jag var där så var det denna årstiden så gick bra.
Skulle det vara för mycket regn kan vi ju alltid åka till Kho Samui såg i tidningen att dom lider av torka där knappt någon nederbörd på 3 månader ;)
Fast som sagt inte intresserade av sol bad och nöjesliv då hade jag lika gärna kunnat stanna hemma.
Bara att hoppa in i bilen och köra vidare ;) huvudmålet med resan är Khao Sok allt annat är extra på vägen, när vi vill hem åker vi hem ;)

Krabi Town är inte mycket att hänga i julgranen,är ungefär som vilken annan småstad som helst i Thailand. Nopparat Thara Beach tror jag som Lyco sa passar dig bättre lite lugnare mindre hektiskt än Ao Nang men ändå promenadavstånd dit. Boende är lite svårt att rekomendera men det finns massor alltifrån hotellkomplex till bungalows så kolla bokningsiterna och sen får du lita på magkänslan.

Krabi Town är inte mycket att hänga i julgranen,är ungefär som vilken annan småstad som helst i Thailand. Nopparat Thara Beach tror jag som Lyco sa passar dig bättre lite lugnare mindre hektiskt än Ao Nang men ändå promenadavstånd dit. Boende är lite svårt att rekomendera men det finns massor alltifrån hotellkomplex till bungalows så kolla bokningsiterna och sen får du lita på magkänslan.

Ok, tack får kolla in det området då.

Det vi vill ha är en bra utgångspunkt för Island hopping och Kayaking som blir dom 2 första dagarna och 3:dje dagen en tur runt Phang Nga bay, någon strand vid fastlandet kommer vi nog bara besöka vid påstigning av möjlig longtailbåt.
Har ni någon arrangör rundturer att rekomendera i området?

Fast skall jag bo vid en strand vill jag bo vid en hektisk strand med mycket båtraffik och jetski etc. Finns inget värre än tomma öde stränder utan traffik inget att se på ;)

Kommer ihåg besvikelsen när jag kom till White sand beach på Koh chang och det fanns inte en båt att se längs hela stranden, tråkigaste strand jag har varit på.

Är det för dåligt väder för båt turer så tar vi bilen och åker runt och kollar på det som finns att se på fastlandet.

Åker inte till andra sidan för att bada och sola det kan jag göra hemma som sagt och party hålligång har vi i Pattaya ;)

Så målet är bara att åka ner kolla på Krabis sevärdeheter efter Khao Sok sen drar vi hem till paradiset igen ;)

Stränderna är ganska öde vid den här tiden på året då sjön ligger på annars är det ganska hektiskt med speedboats och longtail båtar, tack och lov är jetskis förbjudna i området då det ingår i ett marinreservat. Om vädret är ok så kan jag rekomendera Tiger cave templet med sin viewpoint var bara beredd på att gå upp för dom 1200 trappstegen men det är mödan värt med en fantastisk utsikt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp