Nya tider för TV tittande.

• Trådstartare Trådstartare Snackarn
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    tv

Det beror på hur bra ditt internet är ,HD på dom flesta kanaler ,åker du på "semester " så är det bara att ha med en hdmi kabel så kör man wifi på hotellets internet
Ja men det spelar nog mindre roll om man är i Thailand då linan mot Sverige är trög vissa tider. Man kan ha fiber och 100 mb ner inom landet men mot Sverige bara 2mb när det är trögt och då brukar följden vara att det buffrar.

Ja men det spelar nog mindre roll om man är i Thailand då linan mot Sverige är trög vissa tider. Man kan ha fiber och 100 mb ner inom landet men mot Sverige bara 2mb när det är trögt och då brukar följden vara att det buffrar.

Just det !
Problemet med Thai Internet är, att oavsett, vad du har för uppkoppling inom Th så blir det bara skit mot andra länder, får man 10 Mb så skall man skratta sig lycklig.

Orsaken är att trafiken mot Sverige (och Europa) går via USA vilket ger en lååång fördröjning. Enligt info jag fått har Thailand beställt en ny fiber till Afrika vilket kommer att bli mycket bättre. Vet dock ej när.

Som jag förstått beror problemen på att de Thailändska internetleveratörerna inte vill betala mer för trafiken utomlands och därför blir det undermåligt vissa tider. Alltså det är inget fel på tekniken. Man får vad man betalar.

Internet har ju samma spelregler som all kommersiell verksamhet, tillgång och efterfrågan. Jag tror helt enkelt att det kostar för mycket pengar idag att köra direkt mot Europa. Det var det som skulle förändras med en ny fiber mellan SydostAsien och Afrika.

Svarstiden är ju rätt hög pga avståndet och givetvis är det inte lika snabbt mot Sverige som inom Thailand, e ju rätt självklart och inte Thailands fel.
Men jag tycker nog att det funkar helt ok iaf och har aldrig problem med att det laggar pga långsamt internet.
Testade mot Sverige precis nu och med tanke på att det är söndag em så var det helt ok, fick 30 mb åt båda hållen vilket duger gott och väl för att streama.

Enligt 3BBs säljare, när jag klagade på uppkopplingen mot Sverige, så har de en "internationell" Internet tjänst med bättre hastighet. Kommer inte ihåg priset.
.

Enligt 3BBs säljare, när jag klagade på uppkopplingen mot Sverige, så har de en "internationell" Internet tjänst med bättre hastighet. Kommer inte ihåg priset.
.

Många ggr. är det ett lokalt problem.Samma som med telefon, i vissa områden funkar ett visst abonnemang bättre än andra.
Där jag bodde förut så var 3bb klockrent, där jag bor nu är det True som gäller.

Många ggr. är det ett lokalt problem.Samma som med telefon, i vissa områden funkar ett visst abonnemang bättre än andra.
Där jag bodde förut så var 3bb klockrent, där jag bor nu är det True som gäller.
Och därjag bor nu dvs i Thailand så fungerar inte internet lika bara som i Sverige , dessutom tyvärr betydligt dyrare ...
Om man inte har en fast uppkoppling då det är ungefär samma men med mobilt bredband så är det skitdyrt häti jämförelse .

Och därjag bor nu dvs i Thailand så fungerar inte internet lika bara som i Sverige , dessutom tyvärr betydligt dyrare ...
Om man inte har en fast uppkoppling då det är ungefär samma men med mobilt bredband så är det skitdyrt häti jämförelse .
Antar att du laddar på med ett internetpaket på det mobila och inte bara surfar på med vanlig telefonladdning, isåfall betalar du många gånger mer än du behöver göra.
Jag betalar 399 baht för 3gb, 4G surf max speed i månaden.
Är ju inte lika snabbt som i Sverige men jag kan sitta på stranden och streama film på netflix på tableten utan problem.

Antar att du laddar på med ett internetpaket på det mobila och inte bara surfar på med vanlig telefonladdning, isåfall betalar du många gånger mer än du behöver göra.
Är ju inte lika snabbt som i Sverige men jag kan sitta på stranden och streama film på netflix på tableten utan problem.
Klarar du dig på 3Gb i en månad?
Jag gör det inte, och jag streamar inte film alls.

Klarar du dig på 3Gb i en månad?
Jag gör det inte, och jag streamar inte film alls.
Jag har ju fast internet hemma med, så då kör jag ju wifi, bara när jag går ut jag kör mobilt.
Sen har du unlimited AIS wifi med så bor man i tex Pattaya där du har AIS wifi över en stor del av stan så klarar man sig kanske, fast brukar ta slut in på 4:de veckan (men det beror nog på att jag inte kopplar upp mig på AIS wifi ), 3gb är på full speed efter det drar dom ner på farten.

Fins många olika paket att välja på, finns även 6gb, 729 baht tror jag det kostade.

Jag har ju fast internet hemma med, så då kör jag ju wifi, bara när jag går ut jag kör mobilt.
Sen har du unlimited AIS wifi med så bor man i tex Pattaya där du har AIS wifi över en stor del av stan så klarar man sig kanske, fast brukar ta slut in på 4:de veckan (men det beror nog på att jag inte kopplar upp mig på AIS wifi ), 3gb är på full speed efter det drar dom ner på farten.

Fins många olika paket att välja på, finns även 6gb, 729 baht tror jag det kostade.

Ja, har man det bara som ett komplement till ett fast wifi så räcker det.
Brukar själv köra budgetvarianten 512kbps som komplement till det fasta nätet.
Obegränsad mängd för en vecka för 79b eller med dubbla hastigheten 1Mbps för 99b.
En bra lösning då jag delar med min dam som alltid är online, två pers på mitt mobila internet.

Hehe , jag gör av med 16gb på mindre än en månad ..Streamar lite filmer från S

FÖ Här i Isaan 27 grader endast , riktigt skönt här , inget regn som när vi körde från Pattis i morse kl 6
Inte kul att sitta på hojen i 50mil i ösregn , men bara till Kabin sen klarnade det upp ,helt ok med 18 mil i regn hehe

Hehe , jag gör av med 16gb på mindre än en månad ..Streamar lite filmer från S

FÖ Här i Isaan 27 grader endast , riktigt skönt här , inget regn som när vi körde från Pattis i morse kl 6
Inte kul att sitta på hojen i 50mil i ösregn , men bara till Kabin sen klarnade det upp ,helt ok med 18 mil i regn hehe
16 gb, ooooh my budda.
Ja du borde ju haft ett fast nät hemma.
Ja det är jag inte i närheten av, jag kanske gör av med 5gb totalt på en månad på fast och mobilt.
Finns större paket med, vilket som det är inte dyrare än i Sverige om du köper sådana paket, 399 baht för 3gb här nere, 3gb hos tex comviq 195 kr.

Hemma i Sverige kör jag mobilt bredband med router , 50 gb i en måad 245 kr / månad , klart billigare än här .
här kan du inte ens få detta om du inte installerar ett fast , och då skall du slå den kostnaden ,, #BB skulle ha 7000 thbt nu i Pattis för tre månader sedan ,, NEJ TACK sade jag :) Fö sitter jag nu ute här i Isaan 24 grader ,underbart , svag bris , trodde inte att det skiljde så mycket i väder , har varit äckligt varmt i Pattis ett tag nu...

Hemma i Sverige kör jag mobilt bredband med router , 50 gb i en måad 245 kr / månad , klart billigare än här .
här kan du inte ens få detta om du inte installerar ett fast , och då skall du slå den kostnaden ,, #BB skulle ha 7000 thbt nu i Pattis för tre månader sedan ,, NEJ TACK sade jag :) Fö sitter jag nu ute här i Isaan 24 grader ,underbart , svag bris , trodde inte att det skiljde så mycket i väder , har varit äckligt varmt i Pattis ett tag nu...
7000 baht??
Jag har 3bbb 200/50 lina obegränsad mängd för 1200 baht i månaden och betala då inga 7000 baht för att installera det?

ตารางFiber_1_3_60-01(9).jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp