PeterSfa
Forumveteran
Det är korrekt och det är också det jag rapporterat om tidigare. Men det finns vad jag känner en kraftig attityd om att "det kan inte vara så, om det är så, gäller det säkert inte mig. OM det ändå gäller mig, då skall jag vägra i protest för att visa dem..".Hej
Ännu en artikel om 24-timmars rapporteringen.
Expats in Thailand Caught in an Immigration Bureaucratic Nightmare
The form, known as a TM30, must be submitted within 24 hours of the foreigner’s arrival or the property owner will be fined. If the fine isn’t paid, the foreigner will be unable to renew their visa or other permits until that’s rectified.
Expats in Thailand Caught in an Immigration Bureaucratic Nightmare
The form, known as a TM30, must be submitted within 24 hours of the foreigner's arrival or the property owner will be fined. If the fine isn't paid, the foreigner will be unable to renew their visa or other permits until that's rectified.www.chiangraitimes.com
Mvh isan lover
Jag har som jag också tidigare nämnde en bekant på min FB som precis fått erfara detta. Nekat extension of stay baserad på vigsel med thai, för att TM30 inte var gjord.
Nu fick han åka ut från Thailand och köpa ett visum istället. Han får försöka på nytt när han har 30 dagar kvar på sin senaste stämpel.