Nytt online system för TM30 adress rapportering

Hej

Sök på Alien själv i en ordlista om du tror att det beryder specifikt turist och inte Utlänning, exotisk, ovanlig eller främmande, när jag sökte fanns ordet turist överhuvudtaget inte med som synonym till Alien.

Så Alien betyder nog i visum sammanhang utlänning och inte specifikt turist.

Mvh isan lover
Översättning från svenska till engelska har många alternativ.
Engelsk engelska, Amerikansk engelska, Australisk engelska och många fler.

Internationellt är turist den som vistas i ett annat land mindre än 12 månader och tänker återvända hem eller resa vidare.
Har ingenting med vad man gör.

I Filippinerna är turist och studerade samt tillfälliga arbetare i samma visumklass. Non IM 9a till 9g och måste förlängas var 6 månad som max i upp till 3 år. Sen måste dom lämna landet i 24 timmar och börja om.

Översättning från svenska till engelska har många alternativ.
Engelsk engelska, Amerikansk engelska, Australisk engelska och många fler.

Internationellt är turist den som vistas i ett annat land mindre än 12 månader och tänker återvända hem eller resa vidare.

I Filippinerna är turist och studerade samt tillfälliga arbetare i samma visumklass. Non IM 9a till 9g och måste förlängas var 6 månad som max i upp till 3 år. Sen måste dom lämna landet i 24 timmar och börja om.
Hej

Hittade också många synonymer till Alien (ca 15 st) men ingen som var just turist.

Mvh isan lover

Hej

Hittade också många synonymer till Alien (ca 15 st) men ingen som var just turist.

Mvh isan lover
Nöj dig med att Internationellt är turist den som vistas i ett annat land mindre än 12 månader och tänker återvända hem eller resa vidare.

Just Alien måste också förnya sitt uppehållstillstånd efter 12 månader.

Du är för fixerad vid svenska ordet.

Kort sagt är både Turister och Alien inte medborgare utan gäster i ett annat land.

Nöj dig med att Internationellt är turist den som vistas i ett annat land mindre än 12 månader och tänker återvända hem eller resa vidare.

Just Alien måste också förnya sitt uppehållstillstånd efter 12 månader.

Du är för fixerad vid svenska ordet.

Kort sagt är både Turister och Alien inte medborgare utan gäster i ett annat land.
Hej

Jag har inte ens nämnt något om vad folk gör utan bara sökt synonymer till Alien och lyckades inte hitta någon som översatte det till turist, inte heller på engelska finns det någon synonym till Alien som betyder turist.

Mvh isan lover

Hej

Jag har inte ens nämnt något om vad folk gör utan bara sökt synonymer till Alien och lyckades inte hitta någon som översatte det till turist, inte heller på engelska finns det någon synonym till Alien som betyder turist.

Mvh isan lover
Har du provat översättning från engelska till thailändska eller tvärtom som använder Alien om utlänningar.

Skit i ordet turist som har en internationell betydelse.

Har du provat översättning från engelska till thailändska eller tvärtom som använder Alien om utlänningar.

Skit i ordet turist som har en internationell betydelse.
Hej

Det är inte jag som använder ordet turist för Alien, det är andra medlemmar och jag ville se om det var en korrekt översättning och det ser inte så ut vare sig på svenska eller engelska, jag misstänker att det är samma sak i Thailand och att det är utlänning-främling dom avser där också.

Mvh isan lover

Hej

Det är inte jag som använder ordet turist för Alien, det är andra medlemmar och jag ville se om det var en korrekt översättning och det ser inte så ut vare sig på svenska eller engelska, jag misstänker att det är samma sak i Thailand och att det är utlänning-främling dom avser där också.

Mvh isan lover
Ordklyveri.
Alla turister är Alien och alla utlänningar är Alien.

Alla som inte är Thai nationality är Alien.

Ordklyveri.

Hej

Ja ord har ju faktiskt en betydelse och det ju detta som gör dom betydelsefulla, man kan ju kalla en ko för häst om man vill, men det är ju lika förbannat en ko.

Så jag personligen är nog mer inne på Thailändarnas linje där alla utlänningar benämns som Alien, men sen att det finns olika visumtyper beroende på varför utlänningen vill vistas i landet varav turist är en grupp.

Mvh isan lover

Hej

Ja ord har ju faktiskt en betydelse och det ju detta som gör dom betydelsefulla, man kan ju kalla en ko för häst om man vill, men det är ju lika förbannat en ko.

Så jag personligen är nog mer inne på Thailändarnas linje där alla utlänningar benämns som Alien, men sen att det finns olika visumtyper beroende på varför utlänningen vill vistas i landet.

Mvh isan lover
Så enligt dig är en Turist en ko.

Han ÄR ju inte turist, även om han åker ner tre veckor.

Kommer aldrig att nedlåta sig till att söka Turist visum.

Då kan ske han blir turist.......
Hej

Vi har då inte behövt spendera några pengar intjänade i Sverige på över 10 år. Men så kanske det är för alla turister ?

Mvh isan lover

Hej

Minst lika mycket turism som visum tycker jag om man ska gå på det du skriver. :)

Mvh isan lover
Har inget o göra med att man inte deklarerar inkomster.

Vad nu det har med Turism att göra.....

Det är trendigt nu för tiden att identifiera sig som olika saker, då blir man det.

Jag identifierar mig inte som skattesmitare.

Ordklyveri.

Egentligen ganska ohyfsat att benämna oss som Alien, visar en del av deras okunskap, både i språk samt om vett och etikett . Vad jag fått lära mig så betyder Alien även Utomjording. Och det är väl så de ser oss , Som en utomjording med fickorna fullsketna med gratisslantar från yttre rymden
What is the definition of an alien?

noun. a creature from outer space; extraterrestrial. Often Disparaging and Offensive. a resident of one country who was born in or owes allegiance to another country and has not acquired citizenship by naturalization in the country of residence (distinguished from citizen). : See also resident alien, illegal alien.

Har inget o göra med att man inte deklarerar inkomster.

Vad nu det har med Turism att göra.....

Det är trendigt nu för tiden att identifiera sig som olika saker, då blir man det.

Jag identifierar mig inte som skattesmitare.
Hej

Ska man inte följa dom skatteregler som gäller i Thailand ?

Gör man det kan man väl inte vara skattesmitare eller menar du att Thailändska medborgare skulle skatta inkomster ifrån Thailand i Sverige ?

Mvh isan lover

Egentligen ganska ohyfsat att benämna oss som Alien, visar en del av deras okunskap, både i språk samt om vett och etikett . Vad jag fått lära mig så betyder Alien även Utomjording. Och det är väl så de ser oss , Som en utomjording med fickorna fullsketna med gratisslantar från yttre rymden
What is the definition of an alien?

noun. a creature from outer space; extraterrestrial. Often Disparaging and Offensive. a resident of one country who was born in or owes allegiance to another country and has not acquired citizenship by naturalization in the country of residence (distinguished from citizen). : See also resident alien, illegal alien.
Hej

Ja utomjording är ju också en synonym till Alien.

Mvh isan lover

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
919
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp