Nytt online system för TM30 adress rapportering

Hej

Ska man inte följa dom skatteregler som gäller i Thailand ?

Gör man det kan man väl inte vara skattesmitare eller menar du att Thailändska medborgare skulle skatta inkomster ifrån Thailand i Sverige ?

Mvh isan lover
Om de är bosatta i Sverige och är obegränsat skattskyldig i Sverige så ja. Eventuell Thailändsk skatt räknas då av i Sverige.

Det är ingen skillnad på Svenskar och Thailändarna i det hänseendet.

Om de är bosatta i Sverige och är obegränsat skattskyldig i Sverige så ja. Eventuell Thailändsk skatt räknas då av i Sverige.

Det är ingen skillnad på Svenskar och Thailändarna i det hänseendet.
Hej

Dom flesta med dubbla medborgarskap nöjer sig nog med att skatta inkomster t.ex ifrån jordbruksverksamhet i det land som dessa uppstår.

Mvh isan lover

Hej

Dom flesta med dubbla medborgarskap nöjer sig nog med att skatta inkomster t.ex ifrån jordbruksverksamhet i det land som dessa uppstår.

Mvh isan lover
Det är inget annat än Skattebrott och inget jag skulle rekommendera. Av olika skäl, dels är man skyldig att solidariskt betala sina skatter, det är fundamentet för vår välfärd, Vård Skola och Omsorg. Man stjäl pengar från just välfärden. Dels är det brottsligt och leder till fängelse i upp till sex år. Det räknas som grovt skattebrott om man undangömt en ett basbelopp, ca 40 000 kr I skatt.

Inte skulle jag skriva om det i ett öppet forum om jag höll på med det heller.

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
919
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp