Hej
Jag tror att du är medveten om att du ljuger och tänjer på sanningen när du påstår att det är Thaksin som ligger bakom studenternas protester runt om i Thailand, detta är helt och hållet något som studenterna själva ligger bakom, många av dom som ungdomar och barn som nu grips och fängslas var inte ens födda när Thaksin var Premiärminister.
Sen haltar ditt påstående även på det faktum att det är barn till välbeställda familjer i Bangkok som ligger bakom studentupproret, deras koppling till Thaksin är helt obefintlig, jag har förövrigt inte hört någon i media påstå att det är Thaksin dom ligger bakom studentupproret.
Men jag informerade dig en gång i den politiska tråden om att UDD blev tillfrågade om dom ville vara med i protesterna redan 2020, men medlemmarna röstades nej till förslaget, men UDD beslöt sig för att stötta studenterna med vatten, mat och skyddsutrustning.
Nu under 2021 har några Röda beslutat sig för att stötta studenterna, men då på eget initiativ av vad jag förstår, men det här är absolut studenternas eget uppror och det är dom själva som sätter agendan.
Men jag tycker som sagt att den här diskussionen passar bättre i den politiska tråden som finns om protesterna i Bangkok, här handlar det ju om hunger och undernäring.
I Thailand befann sig drygt 5 miljoner under fattigdomsgränsen 2020, dom flesta tror att antalet har ökat ytterligare nu under 2021, det beror naturligtvis till stor del på pandemin men det är ändå många som har det svårt.
Även den här grafen tyder ju på att Thailand är väldigt ojämlikt ekonomiskt t.o.m jämfört med en del andra länder i Asien
Mvh isan lover