Hej
Du hsr uppenbarligen inte fattat någonting ännu, jag gör ett sista försök att informera dig om verkligheten, enligt polisen finns det 9 olika grupper som kräver Prayuths avgång och en återgång till demokrati.
Övervägande delen är studentgrupper ifrån universiteten, någon grupp är sprungen ur Future Forward Party, någon grupp är missnöjd med Regimens hantering av pandemin och vaccinationerna, några aktivister är engagerade p.g.a brist på yttandefrihet o.s.v, en del av dessa har varit verksamma i närmare 2 år nu helt utan koppling till Thaksin.
Bland dessa 9 grupper finns det numera sedan 2021 en grupp som organiseras av dom röda, det är denna du hänvisar till hela tiden och verkar tro att det bara finns dessa, den här gruppen har säkerligen en koppling till Thaksin.
Men du nonchalerar och bortser helt ifrån att dom 8 grupper som har hållit på längst och som startade dessa protester av olika anledningar, inse att det finns en rad olika grupper med helt skild bakgrund som har ett gemensamt mål, nämligen att få bort Prayuth och återinföra demokrati.
På sikt kanske alla dessa grupper enas och håller gemensamma aktioner men där är vi inte nu.
Jag sympatiserar naturligtvis själv med alla dessa grupper och tycker att deras krav är rimliga, men det innebär ju inte att det är jag som organiserar och ligger bakom att dessa grupper protesterar, men jag uttrycker mitt stöd för dom.
Mvh isan lover