Över 50% av världens hungriga och undernärda kommer ifrån Asien.

Men det var ju en indikation på att alla har det bättre? Så egentligen hade det varit ännu bättre om Pol Pot fick fortsatt rensningen, då hade alla haft mat, medicin och utbildning(ihjälslagna när de tar examen, men vissa smällar får man ta).
Hej

Var och en är ju salig i sin tro.

Mvh isan lover

Hej

Läste du artikeln överhuvudtaget?

Det står ingenting om att Thaksin ligger bakom studenternas protester i Bloombergs artikel, i över ett år av protester nämndes inte hans namn överhuvudtaget, men däremot att Thaksin nu på senare tid har blivit populär bland ungdomarna och att han uppmuntrar dom via sociala medier.

Mvh isan lover

Du läser uppenbarligen Bloomberg som fan läser bibeln. :laugh:

Hej

Knappast paradis men inte fullt lika stora klyftor när gäller tillgångar, men det kan ju bero på flera olika saker t.ex att även rika i dessa länder inte är lika rika som dom rikaste i Thailand.

Mvh isan lover

Säkert är det en del av förklaringen men thailändare är väl inte de som är de fattiga i Thailand.

/ SatanG

Hej

Var och en är ju salig i sin tro.

Mvh isan lover

Du lägger fram att i princip alla länder är bättre än Thailand då distributionen av de ekonomiska tillgångarna är mer jämt fördelade. Står du inte längre för detta? Min uppfattning är att Thailand är en hel del bättre än Laos, Kambodja och Myanmar när det kommer till hur bra folket har det.

Något du dessutom verkar helt ha utelämnat i din tes om att det per automatik är bättre desto jämnare tillgångarna är fördelade är att folk använder tillgångar på olika sätt. Vissa människor skapar mervärde av de tillgångar de har medan andra bara förbrukar tillgångarna utan att generera ett mervärde. Så även om du lyckas få till en revolution där pengar tas med våld och fördelas procentuellt lika över alla invånare så kommer du inom bara några minuter att se att tillgångarna inte längre är exakt lika fördelade. Ge det ett år och många som var fattiga är fattiga igen medan andra är väsentligt mer välbärgade.

Hej

Kan då hjälpa mig och citera den mening där det uttryckligen står att det är Thaksin som ligger bakom och organiserar studenternas protest grupper?

Jag kan inte med den bästa vilja i världen utläsa detta?

Mvh isan lover

Ok, jag skall hjälpa dig så gott jag kan. Ser du den blå pilen på bilden? Läs och begrunda.

B68C8701-5E5F-4201-AE1D-69049722E032.jpeg

Ok, jag skall hjälpa dig så gott jag kan. Ser du den blå pilen på bilden? Läs och begrunda.

Även hela innehållet i artikeln är tydlig med sitt budskap.

Thaksin eller Broder Tony nämns i varje stycke.

Även vilka som leder demonstrationer.

Thousands of demonstrators marked the anniversary in Bangkok on Sunday in a protest called “cars against tanks” led by former Red Shirt leaders who were aligned with Thaksin

Hej

Det gick inget vidare för dig med detta, inte ett enda ord om att Thaksin skulle ligga bakom och organisera Studenternas protester i Thailand.

Men 2021 har Thaksin några gånger vänt sig till studenterna i sin Talkshow och uppmuntrat dom i deras kamp för demokrati, med tanke att han är medveten om att dessa kan komma att avgöra nästa val är det väl helt logiskt.

Mvh isan lover

Hej

Ok, det kan ju förklara varför Kurant lade in den som ett försök till bevis för att det skulle vara Thaksin som skulle ligga bakom och organisera studenternas protester, att uttrycka sitt stöd för protester är ju inte att ligga bakom och organisera dessa.

Mvh isan lover
Det är inte bara jag som ser det som en bekräftelse på som alla vet utom du.

Det är inga färska nyheter utan känt länge.

Får du något arvode som försvarsadvokat på liknande sätt som Trump's lakejer får?

Det är inte bara jag som ser det som en bekräftelse på som alla vet utom du.

Det är inga färska nyheter utan känt länge.

Får du något arvode som försvarsadvokat på liknande sätt som Trump's lakejer får?
Hej

Nej det finns säkert fler ej läskunniga, ett tips är att prova google translate.

Mvh isan lover

Hej

Det gick inget vidare för dig med detta, inte ett enda ord om att Thaksin skulle ligga bakom och organisera Studenternas protester i Thailand.

Men 2021 har Thaksin några gånger vänt sig till studenterna i sin Talkshow och uppmuntrat dom i deras kamp för demokrati, med tanke att han är medveten om att dessa kan komma att avgöra nästa val är det väl helt logiskt.

Mvh isan lover

Du spelar bara korkad @Isan Lover

Hej

Nej det finns säkert fler ej läskunniga, ett tips är att prova google translate.

Mvh isan lover
Google är ett bra tips, du borde använda det..

Det finns många artiklar att finna på nätet om dessa protester som leds av Thaksins Red skirts.
Studenter är ett verktyg bland flera.
Även ett program på CNA om Thaksins planer på en comeback i nästa val.
Målet är inte att få Prayut avgå, utan kommande val är orsaken.

Screenshot_20211020-144631_Chrome.jpg
Screenshot_20211020-144741_Chrome.jpg

Nattawut active as 'Tony' itches to return

Google är ett bra tips, du borde använda det..

Det finns många artiklar att finna på nätet om dessa protester som leds av Thaksins Red skirts.
Studenter är ett verktyg bland flera.
Även ett program på CNA om Thaksins planer på en comeback i nästa val.
Målet är inte att få Prayut avgå, utan kommande val är orsaken.

Screenshot_20211020-144741_Chrome.jpg

Nattawut active as 'Tony' itches to return

Hej

Du hsr uppenbarligen inte fattat någonting ännu, jag gör ett sista försök att informera dig om verkligheten, enligt polisen finns det 9 olika grupper som kräver Prayuths avgång och en återgång till demokrati.

Övervägande delen är studentgrupper ifrån universiteten, någon grupp är sprungen ur Future Forward Party, någon grupp är missnöjd med Regimens hantering av pandemin och vaccinationerna, några aktivister är engagerade p.g.a brist på yttandefrihet o.s.v, en del av dessa har varit verksamma i närmare 2 år nu helt utan koppling till Thaksin.

Bland dessa 9 grupper finns det numera sedan 2021 en grupp som organiseras av dom röda, det är denna du hänvisar till hela tiden och verkar tro att det bara finns dessa, den här gruppen har säkerligen en koppling till Thaksin.

Men du nonchalerar och bortser helt ifrån att dom 8 grupper som har hållit på längst och som startade dessa protester av olika anledningar, inse att det finns en rad olika grupper med helt skild bakgrund som har ett gemensamt mål, nämligen att få bort Prayuth och återinföra demokrati.

På sikt kanske alla dessa grupper enas och håller gemensamma aktioner men där är vi inte nu.

Jag sympatiserar naturligtvis själv med alla dessa grupper och tycker att deras krav är rimliga, men det innebär ju inte att det är jag som organiserar och ligger bakom att dessa grupper protesterar, men jag uttrycker mitt stöd för dom.

Mvh isan lover

Hej

Du hsr uppenbarligen inte fattat någonting ännu, jag gör ett sista försök att informera dig om verkligheten, enligt polisen finns det 9 olika grupper som kräver Prayuths avgång och en återgång till demokrati.

Övervägande delen är studentgrupper ifrån universiteten, någon grupp är sprungen ur Future Forward Party, någon grupp är missnöjd med Regimens hantering av pandemin och vaccinationerna, några aktivister är engagerade p.g.a brist på yttandefrihet o.s.v, en del av dessa har varit verksamma i närmare 2 år nu helt utan koppling till Thaksin.

Bland dessa 9 grupper finns det numera sedan 2021 en grupp som organiseras av dom röda, det är denna du hänvisar till hela tiden och verkar tro att det bara finns dessa, den här gruppen har säkerligen en koppling till Thaksin.

Men du nonchalerar och bortser helt ifrån att dom 8 grupper som har hållit på längst och som startade dessa protester av olika anledningar, inse att det finns en rad olika grupper med helt skild bakgrund som har ett gemensamt mål, nämligen att få bort Prayuth och återinföra demokrati.

På sikt kanske alla dessa grupper enas och håller gemensamma aktioner men där är vi inte nu.

Jag sympatiserar naturligtvis själv med alla dessa grupper och tycker att deras krav är rimliga, men det innebär ju inte att det är jag som organiserar och ligger bakom att dessa grupper protesterar, men jag uttrycker mitt stöd för dom.

Mvh isan lover
Jag har fattat att målet att få Prayut att avgå inte är enda målet.

Skulle han träda tillbaka den första oktober så upphör inte några demonstrationer alls.

Även om du tror det.

Hej

Ok, det kan ju förklara varför Kurant lade in den som ett försök till bevis för att det skulle vara Thaksin som skulle ligga bakom och organisera studenternas protester, att uttrycka sitt stöd för protester är ju inte att ligga bakom och organisera dessa.

Mvh isan lover

Hahaha det ärkesvinet skulle aldrig i sitt liv öppna munnen om det inte personligen gynnade honom själv.
Han offrar gärna allt och alla för minsta lilla personliga fördel.
Har du fortfarande inte fattat det?
Som att påstå att polisen inte är korrumperad.

/ SatanG

Hahaha det ärkesvinet skulle aldrig i sitt liv öppna munnen om det inte personligen gynnade honom själv.

/ SatanG
Hej

Så kan det mycket väl vara, men det är ändå direkt felaktigt att påstå att det är han som ligger bakom just studenternas protester i Bangkok.

Mvh isan lover

/ SatanG
Det är ju din uppfattning.
TROR nog inte det är många thai som håller med.
Om man skulle leka med tanken o han fick komma tillbaka o ställa upp i ett val, hade det med stor sannolikhet blivet en TRIPPEL JORDSKREDS SEGER.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp