PanPans blandade bilder från Thailand.

Nu liknade det ju något. Synd att du inte tog med kameran och stativet ...

Kul att ni blev nöjda.

Senast redigerad av en moderator:
Nu liknade det ju något. Synd att du inte tog med kameran och stativet ...

Kul att ni blev nöjda.
Orkade inte släpa med det, telefonen tog ju så bra nattfoton, märkte först när jag var påväg i tuk tuk att kameran på telefon inte funka längre, ser att det ligger fukt bakom linsen.
Tänkte direkt att det här blir en bra kväll med massor att fotografera därför, så rätt jag hade ;)
Det som ser ut som nordlys på bilden är bara fukt på linsen var klar himmel.

Orkade inte släpa med det, telefonen tog ju så bra nattfoton, märkte först när jag var påväg i tuk tuk att kameran på telefon inte funka längre, ser att det ligger fukt bakom linsen.
Tänkte direkt att det här blir en bra kväll med massor att fotografera därför, så rätt jag hade ;)
Det som ser ut som nordlys på bilden är bara fukt på linsen var klar himmel.
Har du konverterat till norrman, det heter norrsken ... ;)

En bild från frugans telefon sålänge på White temple, åker man hit skall man nog också lägga 30 min körning till och besöka ban dam (svarta huset)
Foto på det kommer när jag kommer hem.
12303944_1700527730190804_6180735025159673695_o.jpg

Det var ju ingen gammal historisk byggnad White temple så ingen får för sig det.
De var en snygg byggnad utan historiskt värde.
Huvudena som hängde i träden var Ninja turtles, Iron man, Freddie kruger, Hellraiser, Batman etc..
Målningarna inne i templet Elvis Presley, Doreamon, Ben 10, Spiderman, Stålmannen etc...
Staty utanför Predator i stål som du kan köpa på rätt många ställen här.
Byggnaden var grann men en turist grej utan buddistiskt historiskt värde stora delar i området var under uppbyggnad.
Men ihop med Blackhouse var det värt turen hade jag lagt dom timmarna bara på White temple nej.

Det var ju ingen gammal historisk byggnad White temple så ingen får för sig det.
De var en snygg byggnad utan historiskt värde.
Huvudena som hängde i träden var Ninja turtles, Iron man, Freddie kruger, Hellraiser, Batman etc..
Målningarna inne i templet Elvis Presley, Doreamon, Ben 10, Spiderman, Stålmannen etc...
Staty utanför Predator i stål som du kan köpa på rätt många ställen här.
Byggnaden var grann men en turist grej utan buddistiskt historiskt värde stora delar i området var under uppbyggnad.
Men ihop med Blackhouse var det värt turen hade jag lagt dom timmarna bara på White temple nej.
Nu var du ju lite negativ ... har du några bilder på black house, så jag slipper googla ;)

Visst är det inget historiskt värde men maffigt och jag gillade vägen upp till Chiang Rai med mycket thé odlingar efter vägen.

Vi stannade även vid någon geisha (stavas det så) som puttrade varmvatten och när folk kokade ägg ... kändes lite amerikaniserat kanske inte äkta men litet rastställe ...

Nu var du ju lite negativ ... har du några bilder på black house, så jag slipper googla ;)

Visst är det inget historiskt värde men maffigt och jag gillade vägen upp till Chiang Rai med mycket thé odlingar efter vägen.

Vi stannade även vid någon geisha (stavas det så) som puttrade varmvatten och när folk kokade ägg ... kändes lite amerikaniserat kanske inte äkta men litet rastställe ...
Så negativ vet jag inte om jag var det var ju så det var eller? Var ju som sagt fint bling bling att se på och med Blackhouse var det värt besöket. Jag har foton på kameran men får vänta tills ja kommer hem och lagt in på datorn.
Skall man till maffigt temple rekomendera jag det här http://www.sanctuaryoftruth.com/
Det är i trä alla statyer handgjorda och hela templet är uppbyggt av statyer.
Dom sitter och mejslar nya statyer hela tiden i verkstaden utanför där man kan gå och kolla.

Glömde ju long necks kom vi på nu på morgonen, nu vill frugan boka om flyget och åka hem imorgon men får nog se dem en annan gång.
Blir lite tajt att boka om flyg, boka extra natt och bil en dag till.

Nu funkar kameran igen på telefon typiskt nu skall vi hem ;)

Såhär ser det ut när jag packar.
20151127_094716.jpg

Såhär ser det ut när frugan packar.
20151127_094729.jpg
Hon får inte packa min väska ;)
20151124_171115.jpg
Duvorna var nog rätt vana vid människor i stan.

Nu funkar kameran igen på telefon typiskt nu skall vi hem ;)

Såhär ser det ut när jag packar.
20151127_094716.jpg

Såhär ser det ut när frugan packar.
20151127_094729.jpg
Hon får inte packa min väska ;)
20151124_171115.jpg
Duvorna var nog rätt vana vid människor i stan.

Liknande som när jag och frugan har packat våra väskor :)

Black house är inte som det låter ett svart hus bara utan flera svarta hus uppbyggt som en by av en konstnär som dog förra året, det ligger 30 minuter efter white temple i Chiang Rai om man kommer från Chiang Mai.
Nu har man precis kommit hem skall laga lite mat sen ta mig en öl och se om jag får sorterat ut lite kort och laddat upp från kameran.
Men här kommer lite från Black house.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG

Tack Mickenor och Berralund för gillande, det är fan inget sköj att lägga upp bilder om man inte vet att någon kollar eller kommenterar dom, kan dom ju lika gjärna va kvar på fil i datorn.
Väldigt uppskattat när man sitter här uppe i Kalix med Göteborg/Borås väder o längtar (hem) :-)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp