PanPans blandade bilder från Thailand.

Tama duvor ;)
P9510930.JPG
P9510931.JPG
P9510933.JPG

Fina bilder Jonas, man längtar tillbaks, får väl ta Block house nästa gång vi är i krokarna. En av min frus bästa väninnor bygger hus där, eller är väl klart. Vill bara få till att vi är nere samtidigt.

Höll ju på och glömma vattenfallen, och som @Berralund säger gäller att välja årstid när man åker hit, vill man se grönska och vattenfall och grann natur så är det under regnsäsong och slutet av den som det är. Jan-Mars så riskerar man komma till helt torra vattenfall istället, och växtligheten är glesare och gulnad.
När jag var vid dessa vattenfall sist var dom mäktigare men då hade vi ju par skyfall när vi var i Chiang Mai men var ju inget som förstörde resan satte vi oss bara under tak och käkade.
Den gngn kom jag dock inte till toppen pga. att ett skyfall kom och man skall evakuera då pga. rasrisk etc. Men denna gången traskade jag ända upp, det är en bit, tyvvär gör det inte få foto på hur långt det är för det fortsätter in i tät djungel men uppför. Mae Sa heter dom här fallen.
Jag har ju varit på dessa turistattraktioner innan som vi besökte i Chiang Mai, var dom 2 i Chiang Rai som var nya för mig, men tyckte det var värt ett återbesök och få visa frugan hon ville se Chiang Mai.
Vi hade en kanonresa och fick både rört mycket på oss, sett mycket och dom sa käkade god mat men det får stå för dom jag käkar bäst här hemma ;)

Nu är det fukt i kameran på flera av fotona så blev bleka, nåt som inte funkade riktigt, men allt det fixa ju sig.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG

Underbar tråd med grymma bilder :wai:!!!
Koh Tao var vi på i februari, mkt fint! Pattis har man varit några ggr :police:... Man blir nostalgisk :afro:. Bor du i Thailand året runt? Inga resor till Koh Samui?

Underbar tråd med grymma bilder :wai:!!!
Koh Tao var vi på i februari, mkt fint! Pattis har man varit några ggr :police:... Man blir nostalgisk :afro:. Bor du i Thailand året runt? Inga resor till Koh Samui?
Tackar.
Jobbar på sjön i 4 veckor hemma i Thailand 4 veckor osv......
Nej inte vart på Koh Samui än men chansen är stor att det blir en tur dit nästa år.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp