PanPans blandade bilder från Thailand.

Nu är frugan och pöjken uppe i byn under jullovet.
Såhär har jag ingen lust att bo ;)
Jag klarar inte av denna maten, hade kanske underlättat om jag gjorde det ;)
Borabue1.jpg
borabue2.jpg
Borabue 3.jpg
Borabue.jpg
Det där såg ju smaskigt ut :eek:

Ja du lyckades då visa dom mest oaptitliga maträtterna från Isaan. Det hade jag inte heller ätit men jag vill tillägga att det finns rätter som ser riktigt goda ut och är så också.

Ja du lyckades då visa dom mest oaptitliga maträtterna från Isaan. Det hade jag inte heller ätit men jag vill tillägga att det finns rätter som ser riktigt goda ut och är så också.

Haha! Det där såg ju ut som något jag skulle kunna äta :)
Jag har sett mycket värre.
Kommer ihåg ett nyår uppe i byn då fanns det friterade hela smågrodor och myrägg med chili. Testade en groda men valde sedan myräggen. Det var ett minne för livet :)

Senast redigerad av en moderator:
Haha! Det där såg ju ut som något jag skulle kunna äta :)
Jag har sett mycket värre.
Kommer ihåg ett nyår uppe i byn då fanns det friterade hela smågrodor och myrägg med chili. Testade en groda men valde sedan myräggen. Det var ett minne för livet :)
Man kan hitta det ena efter det andra uppe i byarna, när dom får tag på dom gröna skalbaggarna som kan flyga, så åker dom ner i oljan. Men man kan handla lite "snacks" efter vägen lite här och där, och där dom har skyltarna med dödskallarna ska man passa sig, man vet inte vad man riktigt får där

På första bilden såg du ju glad ut, de andra bilderna är väl inte hittade i någon Isaanreklam *asg*

Nu är frugan och pöjken uppe i byn under jullovet.
Såhär har jag ingen lust att bo ;)
Jag klarar inte av denna maten, hade kanske underlättat om jag gjorde det ;)
Borabue1.jpg
borabue2.jpg
Borabue 3.jpg
Borabue.jpg
Fråga! Spenderar du tid i din frus familjehem? Spenderar du tid med din frus familj? Och om hur mycket tid?

Fråga! Spenderar du tid i din frus familjehem? Spenderar du tid med din frus familj? Och om hur mycket tid?
Nej, för jag har ingen lust att bo där uppe eller spendera en längre tid där, 3-4 dagar kan vara ok inte mer,
Jag har redan bott så i 2 år tidigare och har inget mål med att flytta upp igenom en gång till, redan gjort det misstaget att bosätta mig vid risfälten, 2 år räckte för mig, det kommer inte hända igen.

En stad som Khon kaen som ligger 1.5 timma ifrån kanske kan gå men inte ute i by igen.

Hennes familj kommer oftast ner och besöker oss, oftast mamman då hon stannade nere 2 månader nu och var med oss i Chiangmai, hon brukar vara nere hos oss kanske i snitt 4-6 månader om året.
Sen kommer hennes syster och svågern med (vuxna) barn ner ibland, så blir oftast att dom kommer ner till Pattaya.
Även brodern och hans tant kommer förbi ibland dom bor i Chonburi.
Sen har en halvsyster som bor i Bangkok kommit förbi, så ja jag träffar familjen.
Men inga av dom kan ett ord Engelska och vissa av dom förstår knappt Thai utan pratar bara Isaan, så kommunikation blir det inte så mycket av, Jag förstår inget av Isaan språket.

Men nu har vi ju bil så blir väl att vi får åka upp mer nu ;) men får bli under skoloven för kör inte dit upp för en helg tar ju ca. 7 timmar att köra en väg vi har skolan och vårat hem att tänka på kan inte bara att dra iväg hur som helst.

Din svärmor var väl grymt duktig på massage? Dvs seriös massage. Hon skulle nog kunna leva på det i Pattis om du investerar i en salong

Din svärmor var väl grymt duktig på massage? Dvs seriös massage. Hon skulle nog kunna leva på det i Pattis om du investerar i en salong
555555. Jag skall då inte investera i en massagesalong i Pattaya åt svärmor, vill hon ha en massagesalong kan hon sälja alla sina risfält och djur och köpa sig en.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp