SHL 2019/2020

Beklagar verkligen, det är fruktansvärt när sådant händer. Jag berättade för familjen, vi lider med er. :'(
Tack :wai: Vi är i kontakt med familjen i Thailand mest hela tiden. Nu säger dom att polisen tog hunden... Men inte för att avliva den. Fortsättning följer. Skulle kanske inte skriva detta i denna tråden, men vill du eller någon flytta detta ,, så gärna för mig. Tack igen.

Tack :wai: Vi är i kontakt med familjen i Thailand mest hela tiden. Nu säger dom att polisen tog hunden... Men inte för att avliva den. Fortsättning följer. Skulle kanske inte skriva detta i denna tråden, men vill du eller någon flytta detta ,, så gärna för mig. Tack igen.
Det flyttas inte! Det är inte fel att belysa vad som är viktigt i livet och även om ishockey är viktigt som avkoppling från vardagen så är detta så oerhört mycket viktigare. Det är så tragiskt när sådant händer, det finns inte ord. Man säger att livet går vidare men så är det självfallet inte. Något sådant glömmer man inte, någonsin.

Nä förstår inte varför Thailand inte kan rensa upp bland dessa hundar vilda som tama. Frugan har också blivit biten. Jag gick runt med sonen i frugans systers kvarter. Grabben var bara 2-3 år. 4-5 hundar omringade oss och morrade. Då är man fan inte störig med ett barn i famnen. Jag gick till motattack och visade mig stor. Vet inte om det var dumt gjort men hundarna backade undan. Det var på samma gata som frugan blev biten. Kläderna gick sönder och endast små skråmor på huden. Vet inte om det var vilda hundar eller om dom tillhörde husen. Men förbannad blir man. I vårt moban i Thailand är det förbjudet med lösa hundar.

Nä förstår inte varför Thailand inte kan rensa upp bland dessa hundar vilda som tama. Frugan har också blivit biten. Jag gick runt med sonen i frugans systers kvarter. Grabben var bara 2-3 år. 4-5 hundar omringade oss och morrade. Då är man fan inte störig med ett barn i famnen. Jag gick till motattack och visade mig stor. Vet inte om det var dumt gjort men hundarna backade undan. Det var på samma gata som frugan blev biten. Kläderna gick sönder och endast små skråmor på huden. Vet inte om det var vilda hundar eller om dom tillhörde husen. Men förbannad blir man. I vårt moban i Thailand är det förbjudet med lösa hundar.
Dom flesta hundarna i vår närhet i byn är ok, har en granne som bor på väg till bykiosken med 4 stora hundar. Dessa litar jag inte på, skäller å reser ragg när man går förbi.
Detta löste sig då jag tog med ett kvastskaft å slog i backen när dom började skälla. Gissa om dom sprang iväg å gömde sig ;)
Kan tillägga att den gången köpte jag en stor Laokao och gav kärringen med hundarna, hundarna kom fram å nosade på mig när jag lämnade flaska.
Efter det inga problem med dessa hundar.

Ledsamt att läsa Krille, extra ledsamt när ett försvarslöst barn blir attackerat:'(

Farmodern till flickan sa åt henne att stanna hemma, men hon smög med en bit bakom, när hon började vattna var flickan borta. Hon trodde att flickan gått hem. Några få minuter senare kommer farfar till platsen för att hjälpa till. Då ser han en stor hund som släpar på något en bit bort. När han närmar sig ser han att det är Tängwa. Hunden springer därifrån, men flickan är redan död. :'( Denna attack från hunden måste skett blixtsnabbt, och den visste hur man dödar genom att hugga i halsen. Tack alla ni här som visar er sympati för min familj.

Farmodern till flickan sa åt henne att stanna hemma, men hon smög med en bit bakom, när hon började vattna var flickan borta. Hon trodde att flickan gått hem. Några få minuter senare kommer farfar till platsen för att hjälpa till. Då ser han en stor hund som släpar på något en bit bort. När han närmar sig ser han att det är Tängwa. Hunden springer därifrån, men flickan är redan död. :'( Denna attack från hunden måste skett blixtsnabbt, och den visste hur man dödar genom att hugga i halsen. Tack alla ni här som visar er sympati för min familj.
Läser detta nu, det är sorgligt att detta händer:'( och när det gäller små barn.

Det fjuttigt att skriva om att Brynäääs ska möta Örebro på isen, efter den sorgliga händelsen. Hoppas på vinst :confused:, men tveksamt. Sist vad det spel under isen:mad:

Redhawks har lyckats ta ledningen över Djurgården och Klökers leder över bonnlurkarna och även Brynäs leder. Det börjar bra, denna gången håller jag faktiskt på Lökarna, @Krille får ursäkta. Men jag vet att detta är ovidkommande för honom. :(
Så sant @Berralund . Men livet går vidare. Jag har nyss hämtat tirak i Växjö, hon har varit på julbord med sitt jobb. Detta avbröt hon i förtid, och alla vet och förstår. Ser att HV leder med 2-0 just nu.

Då var det dags igen @Berralund, då våra lag ska kämpa om poängen i Malmö. :) Denna match gillar jag inte då "vi" brukar ha svårt mot MIF, som är stora och tunga, samt att Alsenfelt och danskarna hittat storformeno_O Men jag har ändå en förhoppning, det gäller för HV att ha farten som gör att MIF inte hänger med, och hoppas att Gunnarsson spikar igen som han gjorde senast.
Flickan (Tängwa) är begravd. Det var oerhört mycket känslor både här och där. Om 10 år kommer hon att kremeras, varför de gör så har jag inte fått klarhet i. Kanske någon här som kan förklara detta?.
Hunden ska tydligen kontrolleras med div tester för att se om den är frisk eller inte. Finner dom den sjuk så ska den avlivas, annars får den leva vidare. Vad jag anser om detta tror jag ni vet. :mad:
Ägarinnan till denna best nekar till att den är hennes, trots att alla vet att hon haft den i sitt hem i 4 år. Så nu har föräldrarna till flickan polisanmält henne.

Ja ishockey är totalt oväsentligt om man relaterar det till en sådan tragedi. Att hunden inte avlivas direkt är fullständigt ofattbart, det finns inte ord jag är chockad @Krille .
Men dock, förhoppningsvis hinner jag hem så att jag kan se period 2 och 3, det blir spännande. 9 poäng på 3 matcher hade verkligen suttit fint, då kommer julfirandet att kännas extra bra. Resultatet vet vi någon gång efter 17.30 i eftermiddag.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A
Svar
19
Visningar
1 K