SHL 2021 - 2022

 
Och lökarna fick också 2 pinnar. Otur för DIF när man leder med 1,20 kvar. I kväll är det ny tidig seriefinal i HA då Modo är i Husqvarna garden. Den ska bevittnas.
 
Bästa spelmässiga insatsen hittils i höst och det borde varit 3p redan i full tid, men bollklubben fick med sig en turpinne på en kvittering på slutet. Börjar arta sig. En match kvar här ner i Malmö innan uppehållet.
Det blir tufft imorgon kväll. Hoppas att det har vänt på riktigt för oss nu, då får Luleå det hett om öron och skridskor. Jag skall vara på plats som vanligt.
 
Tror att det blir några skrällar, och de kan va Brynäs och förhoppningsvis DIF som gör dom. Men jag är just nu inne i en svacka när det gäller tipperiet så ta det med en nypa salt.;)
 
Nu kör vi:upanddown::upanddown::upanddown:
20211211_150850.jpg
20211211_151001.jpg


20211211_150850.jpg
 
Stålmännen vek ner sig mot pippifåglarna som vann helt rättvist. Får vara glad åt 1p och var riktigt kul att träffa @Berralund i en av pauserna.
Ja det var trevligt att slutligen kunna träffas, det gör vi om. Men nog var Redhawks seger rättvis, vilken räddning Marmenlind gjorde på Komareks straff. Nu har det vänt för oss men vad sysslade Frölunda med idag? Säsongens bottennapp lika uselt som Redhawks torsk mot Timrå tror jag.
 
Ja det var trevligt att slutligen kunna träffas, det gör vi om. Men nog var Redhawks seger rättvis, vilken räddning Marmenlind gjorde på Komareks straff. Nu har det vänt för oss men vad sysslade Frölunda med idag? Säsongens bottennapp lika uselt som Redhawks torsk mot Timrå tror jag.
Jo satan vilken fart det var på vingarna ikväll. Luleå hade inte en chans och får vara skitnöjda med en poäng. Även om vi vunnit 15 av de senaste 22 matcherna så kan man inte leva på den meriten. Motivation slår klass. För nog har väl Luleå ett bättre lag.....
 
Vad händer, inte online idag? Krökade du ner dig till oigenkännlighet efter debaclet i Scandinavium? Ta det inte så hårt, Roger Rönnberg sa att laget måste vara tränat av tomtar. :xmas_smiley:
Nä då, Frölunda vart så dåliga igår att jag inte skulle slösa någon krök för deras skull;)
Till och med Malmö hade tagit en promenad seger i Scandinavium igår :xmas_smiley::xmas_smiley:
 
Om inget dåligt svar på lillemans PCR prov dyker upp så blir det hockey ikväll. Redhawks har revansch att kräva för det usla match man gjorde borta mot Timrå häromveckan. En mycket viktig match i den nedre streckstriden.
 
Efter en svajig andraperiod där Timrå kvitterade tog Redhawks ledningen i slutminuterna och sedan var det inget snack i tredje. 6-3 målet i tom kasse. Nu har vi fått lite marginal till kvalstrecket och Timrå, 8 poäng. På annandagen är det dags för Brynäs borta följt av Lökarna hemma den 28:e.
Nya restriktioner kommer återigen att begränsa publiken, ingen ståplats men alla med säsongskort kan komma in plus förhoppningsvis ytterligare några. Mycket dålig framförhållning av regeringen, nästan ingen tid för arrangörerna att ställa om särskilt med julen om 2 dagar. Under all kritik faktiskt!
 
Redhawks ligger under efter att ha släppt in mål i powerplay. Vann skottstatistiken efter första perioden med 2-11 så det finns hopp om en vändning. Annars får Klökers det hett om öronen på tisdag i Arenan.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
38 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp