Sverige brinner

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Sverige brinner, ja det är för sorgligt att Svenska folket stillatigande ser på när Moder Svea skövlas , i England mördas(halshöggs med machete) en ung Engelsk kadett på öppen gata ev ett gäng islamister , detta sker under ropen av "gud är stor " . I Sverige försöker samma människor legalisera sina upplopp med att Svenska polisen har dödat en broder , de hänvisar då till den polisman som sköt verkanseld mot en islamist som gick bärsärk med en machete . vad skall detta sluta , jag ser på BBC ,jag ser på tyska nyhetsprogram vad som händer i Sverige och jag är allvarligt oroad för mina barn som bor kvar i det landet ... hur skall detta sluta .. hela värden ser med fasa hur dumma Svenskar stoppar huvet i sanden och skyller på arbetslöshet ,dålig integration mm.... Hualigen ,måtte någon vakna snart och sätta in riktigt hårda tag mot packet >:(

Nja, min vän. Jag är en av dem som talat om sociala problem och bristande integration, men inte mot dessa företeelser. Detta är krig och skall som andra krig bemötas med försvar om vi nu har något kvar i Sverige.

Men var snäll och dra inte alla utlänningar och invandrare över en kam, det finns så jäkla många bra invandrare i Sverige (läs t ex mitt inlägg från FB under tråden invandring igår). Dessa lider med oss svenskar över dessa tilltag och förtjänar inte alls att bli beskyllda för dem.

Men som sagt Jihad är heligt krig och skall bemötas som sådant.

Jadu Phonta du är inte ensam om att känna rädsla för framtiden med tanke på hur svenska folket,politiker och media agerar på alla problem som är förknippade med invandringen.Eller rättare sagt inte agerar,svensson säger på sin höjd usch vad hemskt sen fortsätter han att titta på sin favoritsåpa,politikerna slår sig för bröstet och försöker överglänsa varandra i floskler om vad dom minsann gjort för världens befolkning,och sist men inte minst har vi då media som mörkar allt som är negativt med invandringen.Media och politikerna har fullständigt målat in sig i ett hörn där dom hellre låter hela Sverige gå under än att erkänna att dom har misslyckats totalt med sin politik och agenda.Detta gör mig rädd!

Det är inget annat än bedrövligt det som sker, våld och förstörelse skall fördömas oberoende av vem det är som begår vansinnesdåden. Detta har ingenting med rasism att göra, det är en fråga om rätt eller fel.

Mackes har helt rätt, man skall akta sig väldigt noga för att dra alla utlänningar över en kam, det är en liten klick ligister som begår dessa brott och tyvärr drar dessa ner det stora flertalet skötsammas namn i smutsen. Jag känner massor med skötsamma invandrare och lider med dessa, det är tyvärr dom som får betala priset för detta.

Phonta skriver att det är sorgligt att svenska folket stillatigande ser på. Ja, många vågar inte säga något av rädsla för att då bli kallad rasist. Man behöver ingalunda vara rasist för att säga sin mening om våld och förstörelse, men det är en svår balansgång ibland.

Rasism skall inte tolereras, vare sig här på ChaiMai eller i samhället i övrigt. Men det gäller att båda sidor bjuder till för att komma tillrätta med problemen. Svårt ja, men förhoppningsvis inte omöjligt.

"driftern " sa:
Jadu Phonta du är inte ensam om att känna rädsla för framtiden med tanke på hur svenska folket,politiker och media agerar på alla problem som är förknippade med invandringen.Eller rättare sagt inte agerar,svensson säger på sin höjd usch vad hemskt sen fortsätter han att titta på sin favoritsåpa,politikerna slår sig för bröstet och försöker överglänsa varandra i floskler om vad dom minsann gjort för världens befolkning,och sist men inte minst har vi då media som mörkar allt som är negativt med invandringen.Media och politikerna har fullständigt målat in sig i ett hörn där dom hellre låter hela Sverige gå under än att erkänna att dom har misslyckats totalt med sin politik och agenda.Detta gör mig rädd!
Invandring är inte ett val vi gör, det är en företeelse vi inte kommer ifrån. Men det gäller att hantera den med förnuft och anpassat till vilka möjligheter vi har!

Krig och terrorism har inget med invandring att göra, de skall hanteras av militär och polis och inte sv. Svenska folket. Det gäller bara att välja politiker som ger rätt resurser till dessa myndigheter.

javisst är det så välj rätt politiker ,inte är det sittande och inte är det kommunisterna eller de gröna , vad finbns sen kvar då .. Bara de som utmålas soim rasister .... Och JO, detta krig har en ganska stor koppling till invandring i och med att flertalet invandrare idag är troende islamister , dvs när som helst kan välja den sida som påkallar Jihad .. Förhoppningsvis har jag fel , annars är Sverige ett förlorat land med så kallde etniska Svenskar i minoritet inom 10 år ... detta går inte att ljuga eler förneka , det är fakta som de flesta av rädsla för att bli kallade rasist väljer att blunda för ... Jo jo , slut ögonen bara, för snart är det kört ....Det har gått oerhört fort de sista fem åren , detta tack vare att våra politiker lyckats ljuga för sina väljare samt för hela Svenska folket , de skiter i vad som händer Sverige , bara reinfeldt med sina politikerpolare för uppbära sina feta arvoden , sen drar de till nåt land som har hårda straffsatser för brott samt som kräver eget kapital för att acceptera invandring ...kanske som Thailand ,, säga vad man vill Thai är inte så korkade , i alla fall inte när det gäller detta med att släppa in kreti och pleti, men det är väl kört här med i och med kommande ASEA

"Phonta " sa:
javisst är det så välj rätt politiker ,inte är det sittande och inte är det kommunisterna eller de gröna , vad finbns sen kvar då .. Bara de som utmålas soim rasister .... Och JO, detta krig har en ganska stor koppling till invandring i och med att flertalet invandrare idag är troende islamister , dvs när som helst kan välja den sida som påkallar Jihad .. Förhoppningsvis har jag fel , annars är Sverige ett förlorat land med så kallde etniska Svenskar i minoritet inom 10 år ... detta går inte att ljuga eler förneka , det är fakta som de flesta av rädsla för att bli kallade rasist väljer att blunda för ... Jo jo , slut ögonen bara, för snart är det kört ....Det har gått oerhört fort de sista fem åren , detta tack vare att våra politiker lyckats ljuga för sina väljare samt för hela Svenska folket , de skiter i vad som händer Sverige , bara reinfeldt med sina politikerpolare för uppbära sina feta arvoden , sen drar de till nåt land som har hårda straffsatser för brott samt som kräver eget kapital för att acceptera invandring ...kanske som Thailand ,, säga vad man vill Thai är inte så korkade , i alla fall inte när det gäller detta med att släppa in kreti och pleti, men det är väl kört här med i och med kommande ASEA
Det spelar ingen roll vilken religion man använder som språngbräda för att starta oroligheter eller terrorverksamhet.
Alla religioner har använts som förevändning till "heliga krig", även kristendomen.
Det är inget fel med islam, eller kristendomen utan felet ligger i vissa av tolkarna av dem.
Både islam och kristendomen är humana religioner, det är bara vissa utövare som låter tolkningarna gå över styr. Som Legolas sa, de kristna missionärerna är ett gissel för mänskligheten.
Jag är ateist jag tror inte på nån gud men jag är humanist och jag finner humanistiska inslag både i koranen och i bibeln. Rätt tolkade så kan dessa vara en god ledstjärna i livet, nästan lika bra som buddismen.
Jag lever efter enbart ett måtto: Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Detta är, i grund och botten, den enda lag vi behöver.

"Phonta " sa:
Sverige brinner, ja det är för sorgligt att Svenska folket stillatigande ser på när Moder Svea skövlas , i England mördas(halshöggs med machete) en ung Engelsk kadett på öppen gata ev ett gäng islamister , detta sker under ropen av "gud är stor " . I Sverige försöker samma människor legalisera sina upplopp med att Svenska polisen har dödat en broder , de hänvisar då till den polisman som sköt verkanseld mot en islamist som gick bärsärk med en machete . vad skall detta sluta , jag ser på BBC ,jag ser på tyska nyhetsprogram vad som händer i Sverige och jag är allvarligt oroad för mina barn som bor kvar i det landet ... hur skall detta sluta .. hela värden ser med fasa hur dumma Svenskar stoppar huvet i sanden och skyller på arbetslöshet ,dålig integration mm.... Hualigen ,måtte någon vakna snart och sätta in riktigt hårda tag mot packet >:(
mycket bra. Karma för detta. Sedan kan man undra vad macke menar vilka vi ska rösta på som ska ordna detta? Har fått tden uppfattningen att macke är v patriot. Är det dom som ska lösa detta

Ja, mackes får gärna förklara för Svenska folket vem/vilka de skall rösta på

Inte fa.. lär pk korrekta V sidan stoppa detta , de är ju så upp över öronen inblandade i att tillsammmans med alla övriga partier försöka rättfärdiga vansinnet

Till Sir One vill jag ställa en rak fråga som jag vill ha ett rakt svar på ...
Nämn ETT , bara ett land med Muslimsk religion som inte har konflikter som bottnar i de islamistiska tron ... nämn ett .. Överallt där det brinner i Värden är det nästan uteslutande dessa länder som är rena oroshärdar ... Kom inte sen och säg att isalm är en fredlig religion , nu slängde jag i flytten den Svenska Koranen jag haft hemma under många år, jag har läst den från pärm till pärm , titta på deras kvinnosyn ,se till hur man accepterar andra religioner .. Nej och åter nej Sir One .. mig kan du intre lura , om det nu är så att den heliga skriften (Koranen ) är fredlig och Muslimerna som feltolkar densamma genom att driva Sharialagar så gör detta ingen skillnad då det är verkan av tron som ställer till elände värden över .. Snart inte ett land utan konflikter mellan Muslimer /Kristna / Buddhistermm.

Sluta upp att ljuga för er själva , det finns inte tid till att vara pk :o

"magnusjansson " sa:
mycket bra. Karma för detta. Sedan kan man undra vad macke menar vilka vi ska rösta på som ska ordna detta? Har fått tden uppfattningen att macke är v patriot. Är det dom som ska lösa detta

Till att börja med, jag är inte någon bokstavs anhängare, Jag är anhängare av en politik där man bryr sig om, tar hand om och ställer krav på sina medmänniskor utefter var och ens förutsättningar och inte efter religion eller hudfärg. Ett parti med bara en fråga på agendan klarar knappast av att lösa den ekvationen.

Ju mer man sätter sig in i olika politiska frågor ju mer inser man att inget modernt samhälle är så enkelt som ni försöker påskina. Det krävs en förståelse för en mängd olika frågor och en kunskap om hur allt detta hänger ihop. Man löser inga samhällsproblem genom att flytta på problemet eller att köra ut till synes obekväma individer ur landet. Man måste ta tag i problemen här och nu.

Ni vill att jag skall tala om vilket parti ni skall rösta på för att lösa våra problem, Vilka problem? Problemet med muslimska terrorister? Är det det enda problem vi har? Då kan ni ju själva börja med att tala om vad ni har för lösning på detta problem som inget land i hela världen lyckats lösa hittills. Mer poliser? Mer militärer? Att trappa upp kriget har historien visat att det löser inga problem.

Så mina herrar, låt oss höra nu vad ni har för genialisk lösning på detta globala problem och hur det kommer att påverkar vår ekonomi och samhällsfunktioner vi har idag som t ex skola, sjukvård, våra affärer med utlandet samt vår egen arbetsmarknad. När jag hör er här så hör jag snabba, effektiva lösningar, låt oss få veta konsekvenserna av dessa också.

"legolas " sa:
Upplysningsvis, så kanske, om ni nu inte tror på kunskapen, kolla med google och så kan ni själva läsa hur Mohammed startade upp eländet. Jag vet inte exakta årtal, men jag tror att det handlade om 800:talet efter kristus då Mohammed uppfann detta gissel till vad han kallade det religion.

Denna passiva, fredsälskande religion enligt Sir One startade direkt med krig, på direkten startade man krig och man annekterade, bekrigade, våldtog och mördade oerhörda mängder människor för att sprida "ljuset" ifrån öster.. När dessa S atans avföda var klara med mellanöstern, så spred man sig utefter hela nordafrikanska kusten, och man slog effektivt ner allt motstånd.

Man var gracila och snälla nog när man kom till de olika byarna att man alltid gav dessa stackars människor en chans att överleva. Valet de fick var - "Övergå till islam eller dö". Detta gällde män, kvinnor och t.om barn.... Alla som inte ville bli mohammedaner slaktades urskiljningslöst av dessa missfoster till Islamälskare.

De höll på i flera hundra år, och till slut så steg de t.om över Gibraltarsund och bekrigade och vann över självaste Spanien. De höll Spanien en oerhört lång tid, vet inte exakt men säkert 100 eller kanske 200 år.....

Men till slut så gjorde Spanien det som alla helt enkelt MÅSTE göra med denna oerhört farliga ERÖVRINGSRELIGION, man körde hela skiten ut ur landet, alltså män, kvinnor och barn, de slängde ut alla, och rensade landet ifrån den pest och mänsklig kolera som islam representerade.....

Så även om vi i Sverige kanske inte i dessa tider kan förvänta oss i första stadiet att få välja mellan att övergå till Islam eller dö. så kommer det att bli på det sättet till slut. Alla länder som islam tagit över, och annekterat har gjort livet så surt för andra religioner, så tyskarnas behandling utav judar och oliktänkande är en korrekt rak parallel att ta till......

Nä jag håller med Er som pratar om hela skiten hemma i Sverige. Släpp inte dessa islam-människor för långt. Vill vi ha kvar Sverige, så ut med dom igen....Blir dom bara ett tillräckligt antal därhemma, så kommer också kriget att starta ifrån deras sida.....

PK-då rarna och f:tt-stimmet leder oss till undergång, och titta på t.ex. Iran, det är vad vi i den kalla nord kan förvänta oss ifrån dessa lakansklädda typer. Tänk att vikingarna till slut blir slagna, och inte bara slagna, dom blir slaktade i sitt egna land. Det har aldrig hänt förr på 10.000 år....

Grattis.... :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Ok, Lego. Du föreslår åtminstone en lösning.

Om vi skall köra ut muslimer ur Sverige, skall vi köra ut alla eller bara de som kan tänkas vara terrorister? Om vi kör ut alla muslimer som enda landet i världen, tror du inte detta kommer att få konsekvenser för vårt land då i form av en terrorism som vi aldrig tidigare skådat?

Enkla lösningar, trappa upp kriget! Nej tack, jag vill helst ha kvar mina barn i livet!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp