Sverige i fotbolls VM

För tillfället suger svenska herrar i det mesta sportväg.
Norge har presterat bättre i Fotboll, ishockey, handboll, skidor etc.
Vi får förlita oss på svenska damer, dom gör det bra och tack vare dom vi hade ett bra OS men herrarna suger i det mesta.

Vänta bara tills Sverige kör över Frankrike på tisdag (onsdag här i Thailand). :upanddown:

P.s. Jag försöker hantera mina egna vanföreställningar, haha

Screenshot 2026-06-29 145656.webp

Vänta bara tills Sverige kör över Frankrike på tisdag (onsdag här i Thailand). :upanddown:

P.s. Jag försöker hantera mina egna vanföreställningar, haha

Det viktigaste mot just Frankrike blir väl att på något sätt genom grisfotboll försöka hålla emot så länge som möjligt. Då kan pressen på dom berömda franska nerverna bli svårt för dom. Första 20 minuterna lär bli ganska avgörande för utgången av matchen.
Man kan ju enbart hoppas att det inte blir hönsgård av det svenska försvaret.

BTT

Det viktigaste mot just Frankrike blir väl att på något sätt genom grisfotboll försöka hålla emot så länge som möjligt. Då kan pressen på dom berömda franska nerverna bli svårt för dom. Första 20 minuterna lär bli ganska avgörande för utgången av matchen.
Man kan ju enbart hoppas att det inte blir hönsgård av det svenska försvaret.

BTT
Risken är nog stor att det blir kaos i försvaret......har inte övertygat

Tycker det är bra att brassarna vann. Ett VM utan Brasilien i åttondel eller kvartsfinal känns fel på något sätt.
Lag man vill ha med långt är ju Tyskland, England, Argentina, Spanien, Portugal. Tyvärr kan jag inte lägga till mitt favoritlag Italien men även dom är ju en VM klassiker.

BTT

En liten uppräkning av dom klubbar som dom franska spelarna representerar:

Real Madrid 3 spelare

Paris SG 5 spelare

Bayern Munchen 2 spelare

Sen är det följande klubbar:

Inter
Crystal Palace
Manchester City
Monaco
Milan
Aston Villa
Chelsea
Barcelona

Idel storklubbar i dom stora ligorna så alla fattar vilken motståndare Sverige har emot sig i morgon.

BTT

Vi har det godt i Thailand , I natt spiller både Norge og Sverige ,nesten på samme tid . Sverige kl.23.00 og Norge kl.24.00 i 16 dels finalen . Då står kjerringen også opp og koker kaffi til meg med ei tårta servera ho meg . Og så er det spenningen og se hvem som vinner i 16 dels finalen .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp